Æv. Jeg syntes altså de er for små så... :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2010

Klumpe-dumpe

finkedinke skriver:

Det er også det jeg selv tænker på. 
Når man laver et kejsersnit i uge 25 så må der godt nok være særdeles dårlige forhold i livmoderen siden man mener at der er bedre udenfor. Det var det jeg undrede mig over.

Kom din datter til verden ved kejsersnit? pga manglende næring?

Ja eller jeg blev først sat igang, men hendes hjerterytme faldt så meget under de første veer og kom ikke op igen, at det blev til AKS.

-Og ja pga. manglende næring, blev jeg sat igang. (Manglende næring pga. blodpropper i moderkagen)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2010

Anne85

Er det ikke også 24+0 i Danmark?? Mener jeg ihvertfald Odense.
Jeg har passet børn fra uge 26 på kolding sygehus... Og lad mig bare sige at jeg håber ikke jeg føder for tidligt... Puha... Men hvor er det da fantastisk at vores læger er så dygtige...

Anmeld

5. marts 2010

Klumpe-dumpe

Anne85 skriver:

Er det ikke også 24+0 i Danmark?? Mener jeg ihvertfald Odense.
Jeg har passet børn fra uge 26 på kolding sygehus... Og lad mig bare sige at jeg håber ikke jeg føder for tidligt... Puha... Men hvor er det da fantastisk at vores læger er så dygtige...

Jo det er i hvert der går en skarplinie for overlevelsen, men jeg er ikke sikker på hvordan det forgår ved så for tidlig fødsel her i DK.

Altså hvis babyen bliver født i uge 23+6 om det så forgår på samme måde... Jeg synes det er lidt grotesk, for babyen kan jo være få timer fra, at være en uge 24 baby, og så kunne få hjælp, hvis den havde krafter til at kæmpe. hvis du forstår, hvad jeg mener.

Anmeld

5. marts 2010

Anne85

malucca09 skriver:

Jo det er i hvert der går en skarplinie for overlevelsen, men jeg er ikke sikker på hvordan det forgår ved så for tidlig fødsel her i DK.

Altså hvis babyen bliver født i uge 23+6 om det så forgår på samme måde... Jeg synes det er lidt grotesk, for babyen kan jo være få timer fra, at være en uge 24 baby, og så kunne få hjælp, hvis den havde krafter til at kæmpe. hvis du forstår, hvad jeg mener.

Præcis... Min mand og jeg diskuterede faktisk præcis det tidligere idag... Jeg er først 24+0 på torsdag... Men tænk hvis man gik i fødsel onsdag (puha, tør næsten ikke skrive det.. Hun skal squ blive der inde ihvertfald 3 måneder endnu)... Gad vide om grænsen så var så skarp at barnet først regnes som levedygtigt efter præcis 24+0?

Anmeld

5. marts 2010

Low

Min veninde blev født 3 mdr for tidligt. Hun vejede 700g da hun blev født.

Hun har nu problemer med udviklingen. Hun er meget lav, dårlige øjne og så har hun fået forkortet nogle tarme af en eller anden årsag jeg ikke kender til så hun har et kæmpe ar hen over maven og hun døjer med tarm besvær

Anmeld

6. marts 2010

Klumpe-dumpe

Anne85 skriver:

Præcis... Min mand og jeg diskuterede faktisk præcis det tidligere idag... Jeg er først 24+0 på torsdag... Men tænk hvis man gik i fødsel onsdag (puha, tør næsten ikke skrive det.. Hun skal squ blive der inde ihvertfald 3 måneder endnu)... Gad vide om grænsen så var så skarp at barnet først regnes som levedygtigt efter præcis 24+0?

Det kan godt være de tænker sådan, men tænk nu hvis man føder 23+6 kl. 23.00 så er det jo kun en time fra, at være "levedygtigt"...

Må hellere spørge min veninde som er jm. Hvordan de skære så tidligt.

Anmeld

6. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg syntes det er så svært. Hvis JEG stod i den situation, så ved jeg hvad jeg ville vælge. Det er naturligvis op til forældrene selv. Men jeg vil aldrig udsætte et så lille barn, for et liv med slanger og operationer osv...

Jeg går ind for at man redder for tidlig fødte børn, inden for rimelighedens grænser og hvor risikoen for sen-følger er lille.

Af samme overvejelser, som da vi sagde farvel til spunken...

Anmeld

6. marts 2010

Dansker i England

Jeg tror, man skal stå i den situation for at kunne sige, hvad man ville gøre, men umiddelbart ville jeg ikke lade mit barn ligge i 6 mdr med slanger osv, da jeg ikke mener, det er humant (det er min personlige mening, og folk må gerne modsige mig)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.