kvalme allerede i uge 4-5?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2010

Jeamou

Ja så hellere kvalme og ingen ingefær da.. puhaaa... må leve med det for en tid

jeg havde nærmest kvalme fra den dag jeg var ved lægen første gang og da var jeg 5+4 (det gik over igen da jeg var i ca. uge 15-16) - og vil da lige tilføje at jeg har fået anbefalet ingefær af både læge og jordemoder!

Jeg fik fat i noget ingefær-the hos en "rigtig" the-forhandler og det hjalp rigtig godt.

Derimod har flere i min omgangskred fået frarådet at spise ingefær-tabletter, da de er langt mere koncentrede end ingefær-the (eller mad, for den sags skyld)

Knus Jeamou 26+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tjuhl skriver:

det eneste jeg kan sige er, at du i hvert fald skal holde dig langt fra ingefær! der er hos rotter vist en sammenhæng mellem indtagelse af ingefær og spontan abort, og man mistænker at det samme er tilfældet hos mennesker 

det værste er næsten at ingefær hjælper helt fantastisk mod kvalme

Jeg levede af ingefær i juice hele første trimester 

Anmeld

8. marts 2010

oo

Rosa skriver:

Jeg levede af ingefær i juice hele første trimester 

ja men din opskrift virkede også fantastisk på min kvalme, men så skrev en fra navlestreng at der vist var noget med at ingefær kunne give fosterskader og så stoppede jeg. men så der da jeg nåede breaking point, hvor jeg kastede ALT op, selv vand, der ringede vi til min læge som så tilfældigvis var uddannet noget gynækologhejs og hun sagde så det andet og at jeg ikke måtte røre det selv i meget små doser nøøøøj, hvor blev jeg bange!

Anmeld

8. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tjuhl skriver:

ja men din opskrift virkede også fantastisk på min kvalme, men så skrev en fra navlestreng at der vist var noget med at ingefær kunne give fosterskader og så stoppede jeg. men så der da jeg nåede breaking point, hvor jeg kastede ALT op, selv vand, der ringede vi til min læge som så tilfældigvis var uddannet noget gynækologhejs og hun sagde så det andet og at jeg ikke måtte røre det selv i meget små doser nøøøøj, hvor blev jeg bange!

Jeg er sgu også lidt nervøs nu... Men jeg satser på at det ville kunne ses på de 7 - (JA  - 7!!!) scanninger vi har fået foretaget indtil videre... Ellers - puha, det er slet ikke til at holde ud at tænke på...

Anmeld

8. marts 2010

oo

Rosa skriver:

Jeg er sgu også lidt nervøs nu... Men jeg satser på at det ville kunne ses på de 7 - (JA  - 7!!!) scanninger vi har fået foretaget indtil videre... Ellers - puha, det er slet ikke til at holde ud at tænke på...

ja, min læge sagde at det ikke var fosterskader men spontan abort de som læger frygtede, så du skal ikke være nervøs men jeg pletblødte jo i flere uger, så jeg havde godt nok dårlig samvittighed da hun sagde det!

Anmeld

8. marts 2010

XXSS

Rosa skriver:

Hele 7, hvordan kan det være?

Tanja

Anmeld

10. marts 2010

morethanperfect

Jeg fik allerede kvalme og ømme byster i uge 4 .. Syns det var vildt tidligt , men godt jeg ikk har været alene om det ! 

Anmeld

10. marts 2010

MetteMTH

ja, det kan godt passe, for det havde jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.