Posetive oplevelser med vagtlægen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2010

TbCp

Jeg har ofte været derinde med voldsom migræne og der har de hver gang været virkelig søde og har givet mig "et skud" i ballen

Så jeg har både positive og negative oplevelser med vagtlægerne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2010

TbCp

Jeg har ofte været derinde med voldsom migræne og der har de hver gang været virkelig søde og har givet mig "et skud" i ballen

Så jeg har både positive og negative oplevelser med vagtlægerne.

Anmeld

4. marts 2010

Kvindemin

ka-ri-na skriver:

jeg har aldrig rigtig haft nogle dårlige oplevelser.... Når jeg ringer til vagtlægen så ved jeg at der er noget galt hvor der skal en læge til, og hvis lægen mener noget andet bliver jeg ved (på en pæn måde) indtil jeg føler jeg har fået svar nok eller er blevet forstået:0)

Det samme her Jeg husker en negativ, med fred være med det - så længe det ikke var min datter

Anmeld

4. marts 2010

Lone Jakobsen

har også kun haft posetive oplevelser med dem. nogen af dem har udvist en dejlig humor...og jeg oplevede en der sendte os en tur til Kolding pga. skoldkopper. min lille søn var virkelig syg af det, og han turde ikke andet.

til dem

Anmeld

4. marts 2010

..

Eva skriver:

Jeg har kun positive oplevelser...er altid taget seriøst, altid fået en tid og har altid følt mig tryg.

Men jeg har også altid den tanke at hvis ikke jeg blev taget seriøst og vidste den var gal...det er jeg sikker på man ved som mor....så ville jeg tage direkte ud på hospitalet og aflevere mit barn og sige at så måtte det være deres ansvar fra her.

Heldigvis har jeg ikke haft syge børn noget videre...så har ikke brugt den meget...men de gange jeg har, både til mig og mine unger, der har jeg KUN ros.

Knus..

Helt enig, hvis den skulle være helt gal så ville jeg da også bare drøne dem på sygehuset..!

Anmeld

4. marts 2010

..

Pia skriver:

Jeg har også kun haft gode oplevelser med vagtlægen indtil i går..

Men ang den med og tage dirkete på sygehus eller ringe 112 så er det blevet sådan her i Nordjylland i hvertfald, at det kan man faktiks ike..
Prøvede engang hvor jeg var alene hjemme og var kommet slemt tilskade med foden og ringe 112 , fik så afvide at jeg skulle altså gennem vagtlægen med det.. Jeg spurgte så om jeg kunne tage dirkete på skadestuen,men de svarede nej. Vagtlæge først.. Da jeg så fortalte at jeg kunne ikke selv komme der ud, da jeg ikke kunne køre bilen, så fik jeg afvide at det hed taxa eller andre der skulle køre..Det var ikke 112..
Så man skal altså være rimlig meget syg for og få hjælp fra 112 og ved også at tropper du feks op på børneafdelingen med et syg barn der ikke har været via egen læge eller vagtlæge, så vil man ikke få en ret god modtagelse..
Og syntes så egentlig nok også det er ok.. Men samtidig syntes jeg at reglerne er noget forskruet af og til.

Tak for dit svar.

I Nordjylland og alle andre steder i landet kan man ALTID bare tage på sygehuset. Det kan godt være de brokker sig men de SKAL tage imod dig, de må ikke afvise dig.

Fair nok man ikke kan få en ambulance ud fordi man har slået foden men er det liv eller død eller man er helt vildt bekymret for sig selv eller sit barn - så skal ambulancen nok komme.. Altså forstå mig ret, det er selvfølgeligt ikke rart hvis man kommer til skade med foden eller en anden legmesdel men det er jo ikke ligefrem livstruende og man kan reelt godt tage en taxa

Anmeld

4. marts 2010

Pia

Macrolf skriver:

Tak for dit svar.

I Nordjylland og alle andre steder i landet kan man ALTID bare tage på sygehuset. Det kan godt være de brokker sig men de SKAL tage imod dig, de må ikke afvise dig.

Fair nok man ikke kan få en ambulance ud fordi man har slået foden men er det liv eller død eller man er helt vildt bekymret for sig selv eller sit barn - så skal ambulancen nok komme.. Altså forstå mig ret, det er selvfølgeligt ikke rart hvis man kommer til skade med foden eller en anden legmesdel men det er jo ikke ligefrem livstruende og man kan reelt godt tage en taxa

Vi er helt enig jeg kunne sagten tage en taxa og gjorde det også..
Men ringede 112 fordi jeg var i tvivl om hvor jeg egentlig skulle henvende mig og fordi jeg pga smerter var ved og besvime et par gange..

Men den der med at man altid kan troppe op på sygehuset og de skal modtage en holder altså desværre ikke..
Min venindes søn blev hundesyg sidste år.. Hun tog dirkete på aalborg nords børneafdeling og de sendet hende ud på lægevagten..
Hun lavede så senre klagesag over det, fordi han rent faktisk endet med og blive indlagt på børneafdelingen, men hun tabte sagen og fik afvide at børneafdelingen havde handlet helt korret ved og sende hende videre..
Men jeg var selv af samme tanke gang som dig indtil sidste år..

Anmeld

4. marts 2010

Honningblomst

Pia skriver:

Vi er helt enig jeg kunne sagten tage en taxa og gjorde det også..
Men ringede 112 fordi jeg var i tvivl om hvor jeg egentlig skulle henvende mig og fordi jeg pga smerter var ved og besvime et par gange..

Men den der med at man altid kan troppe op på sygehuset og de skal modtage en holder altså desværre ikke..
Min venindes søn blev hundesyg sidste år.. Hun tog dirkete på aalborg nords børneafdeling og de sendet hende ud på lægevagten..
Hun lavede så senre klagesag over det, fordi han rent faktisk endet med og blive indlagt på børneafdelingen, men hun tabte sagen og fik afvide at børneafdelingen havde handlet helt korret ved og sende hende videre..
Men jeg var selv af samme tanke gang som dig indtil sidste år..

Men sætter du dit barn der og siger du ikke går eller også går du uden barnet, så kan jeg love dig for de ikke får mig nogen steder....så selvom nogle mødre kører og gør som der bliver sagt, så var den ikke gået med Frk. Eva, hvis jeg frygtede for mit barns liv...det er helt sikkert.

Anmeld

4. marts 2010

Pia

Eva skriver:

Men sætter du dit barn der og siger du ikke går eller også går du uden barnet, så kan jeg love dig for de ikke får mig nogen steder....så selvom nogle mødre kører og gør som der bliver sagt, så var den ikke gået med Frk. Eva, hvis jeg frygtede for mit barns liv...det er helt sikkert.

HELT enig... jeg havde heller ikke rokket mig ud af pletten hvis det var mig..
Men syntes det er skræmmende og få afvide at de havde handlet helt ok..for i min bog er det sku ikke ok..

Og jeg ville som heller ikke tøve et sekund med og troppe op dirkete på sygehuset/ børneafdenling hvis en af mine små pus var meget syge..

Men ja som du skriver er det ikke alle der er så stærke og derfor handler på de beskeder de får..

Anmeld

4. marts 2010

Honningblomst

Pia skriver:

HELT enig... jeg havde heller ikke rokket mig ud af pletten hvis det var mig..
Men syntes det er skræmmende og få afvide at de havde handlet helt ok..for i min bog er det sku ikke ok..

Og jeg ville som heller ikke tøve et sekund med og troppe op dirkete på sygehuset/ børneafdenling hvis en af mine små pus var meget syge..

Men ja som du skriver er det ikke alle der er så stærke og derfor handler på de beskeder de får..

Nej, det er trist...men der laves jo fejl og vi som forældre må så kæmpe vores børns sag...så vi må støtte hinanden i at det vi føler er rigtigt, er det rigtige..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.