Posetive oplevelser med vagtlægen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.050 visninger
20 svar
0 synes godt om
4. marts 2010

..

Inspirereret af den anden tråd om vagtlæger tænker jeg at selv om I er nogen stykker der har dårlige erfaringer, jamen så må der også være rigtigt mange gode erfaringer. Man hører jo altid kun om de dårlige.. Når man tænker på hvor mange mennesker der besøger vagtlægen, så er det egentligt ret få man hører om at noget går galt.

Vagtlæger er jo bare helt almindelige læger som en gang i mellem har vagt i lægevagten. De kan lige som alle os andre (og alle andre læger) lave fejl og det er selvfølgeligt skidt når de har med menneskeliv at gøre men de er jo bare mennesker og dermed ikke ufejlbarlige.

Er der ikke nogen der har nogen gode erfaringer de vil dele?

Jeg har ikke selv nogen dårlige oplevelser med dem, dem vi har mødt igennem tiden har været søde og kompetente læger. I øvrigt forstår jeg ikke at man tager til vagtlæge hvis man er MEGA skidt eller ens barn er det, så ville jeg enten ringe 112 eller køre direkte på sygehuset..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2010

Munder

Jeg har aldrig haft negative oplevelser hos vagtlægen. Det har altid været en kompetent og empatisk læge jeg er kommet ind til...

Anmeld

4. marts 2010

..

Dejligt at høre.. Iøvrigt hedder det da Positive oplevelser - flot stavet og så i overskriften

Anmeld

4. marts 2010

Honningblomst

Jeg har kun positive oplevelser...er altid taget seriøst, altid fået en tid og har altid følt mig tryg.

Men jeg har også altid den tanke at hvis ikke jeg blev taget seriøst og vidste den var gal...det er jeg sikker på man ved som mor....så ville jeg tage direkte ud på hospitalet og aflevere mit barn og sige at så måtte det være deres ansvar fra her.

Heldigvis har jeg ikke haft syge børn noget videre...så har ikke brugt den meget...men de gange jeg har, både til mig og mine unger, der har jeg KUN ros.

Knus..

Anmeld

4. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Macrolf skriver:

Inspirereret af den anden tråd om vagtlæger tænker jeg at selv om I er nogen stykker der har dårlige erfaringer, jamen så må der også være rigtigt mange gode erfaringer. Man hører jo altid kun om de dårlige.. Når man tænker på hvor mange mennesker der besøger vagtlægen, så er det egentligt ret få man hører om at noget går galt.

Vagtlæger er jo bare helt almindelige læger som en gang i mellem har vagt i lægevagten. De kan lige som alle os andre (og alle andre læger) lave fejl og det er selvfølgeligt skidt når de har med menneskeliv at gøre men de er jo bare mennesker og dermed ikke ufejlbarlige.

Er der ikke nogen der har nogen gode erfaringer de vil dele?

Jeg har ikke selv nogen dårlige oplevelser med dem, dem vi har mødt igennem tiden har været søde og kompetente læger. I øvrigt forstår jeg ikke at man tager til vagtlæge hvis man er MEGA skidt eller ens barn er det, så ville jeg enten ringe 112 eller køre direkte på sygehuset..

jeg har aldrig rigtig haft nogle dårlige oplevelser.... Når jeg ringer til vagtlægen så ved jeg at der er noget galt hvor der skal en læge til, og hvis lægen mener noget andet bliver jeg ved (på en pæn måde) indtil jeg føler jeg har fået svar nok eller er blevet forstået:0)

Anmeld

4. marts 2010

Sara.

Jeg har taget min datter på næsten 2½ til læge fredag fordi hun græd og græd og tog sig til ørerne... (hun har dog aldrig haft mellemørsbetændelse før det)....

Kom ikke ind til min egen læge, men en af de andre læger i lægehuset vi tilhører....

Han kunne slet ikke finde ud af at snakke med hende, det var mig han henvendte sig til HELE TIDEN og så kiggede han hende lige hurtigt i ørerne uden at fortælle hvad der sku ske osv...

Hun græd og græd og da vi gik derfra sagde hun "ikke mere læge" og kiggede helt underligt på mig... 

åhhh fik dårlig samvittighed for han sagde der ikke var noget galt og små børn nemt får ondt i ørerne når de er forkølet.....

Men det fortsatte så tog til vagtlæge i weekenden (nervøs for hvordan min datter ville reagere, og syndes det var synd for hende hvis det virkelig ikke var noget...)

Men vi kom ind til en rigtig sød dame som startede med at snakke til Lærke og Lærke virkede okay. De kiggede lidt på ting og sager og så kiggede hun lærke i ørerne og sagde at der var mellemørsbetændelse..........................................

Så det var da en positiv oplevelse med en vagtlæge..

Anmeld

4. marts 2010

Ina33

Jeg har et par gode oplevelser:

Den første drejer sig om mig selv. Jeg havde i laaaang tid døjet med periodevise kraftige smerter i maven. Min læge slog det hen med for meget mavesyre. En nat var jeg så syg, at jeg ikke kunne mere. Jeg ringede efter lægevagten. Forklarede jeg var alene med to børn, og derfor ikke kunne komme til dem. En kvindlig læge kom til mig i løbet af 30 min.. Hun mente jeg havde en galdesten der sad fast, og muligvis betændelse i galdeblæren. Derfor blev jeg indlagt, hun ringede efter en ambulance, de gav mig 3 timer til at finde pasning til mine børn. Det lykkedes og jeg kom afsted.

Den anden oplevelse drejer sig om min søn. Han var meget syg med høj feber (40), han lå bare helt apatisk hen. Han klagede over ondt i hovedet. Jeg ville tage trøjen af ham, og opdagede at han havde fået nogle små røde prikker på brystet. Jeg ringede til lægevagten, som sagde at vi skulle komme med det samme, og vi måtte IKKE stille os i kø, vi skulle gå direkte ind til lægen. Heldigvis var det ikke noget alvorligt (måske H1N1), men lægen overvejde længe om vi skulle indlægges eller om vi måtte tage hjem. Heldigvis fik vi lov til at tage hjem.

Min genereller holdning er at ALT for mange misbruger lægevagten! Ofte tror jeg godt man kan vente, men det er jo praktisk at køre til lægevagten søndag aften, så er man fri for at skulle bestille tid hos sin egen læge mandag morgen!

Louise - med både gode og dårlige oplevelser af lægevagten.

Anmeld

4. marts 2010

Pia

Macrolf skriver:

Jeg har også kun haft gode oplevelser med vagtlægen indtil i går..

Men ang den med og tage dirkete på sygehus eller ringe 112 så er det blevet sådan her i Nordjylland i hvertfald, at det kan man faktiks ike..
Prøvede engang hvor jeg var alene hjemme og var kommet slemt tilskade med foden og ringe 112 , fik så afvide at jeg skulle altså gennem vagtlægen med det.. Jeg spurgte så om jeg kunne tage dirkete på skadestuen,men de svarede nej. Vagtlæge først.. Da jeg så fortalte at jeg kunne ikke selv komme der ud, da jeg ikke kunne køre bilen, så fik jeg afvide at det hed taxa eller andre der skulle køre..Det var ikke 112..
Så man skal altså være rimlig meget syg for og få hjælp fra 112 og ved også at tropper du feks op på børneafdelingen med et syg barn der ikke har været via egen læge eller vagtlæge, så vil man ikke få en ret god modtagelse..
Og syntes så egentlig nok også det er ok.. Men samtidig syntes jeg at reglerne er noget forskruet af og til.

Anmeld

4. marts 2010

Henri84

Her har det kun været positive oplevelser efter vi er flyttet kommune.. Vi har ringet en enkelt gang hvor vi bare var i tvivl om noget, det kunne sagtens klares over telefonen... Ellers er vi tit afsted med Elias, og de har altid villet se ham. Når vi har været der, har vi været positivt overraskede, han er blevet tjekket igennem, og hvis vi har været utrygge er vi kommet på børneafdelingen... Elias er ofte, og meget syg, og som hovedregel skal han ses så snart temp. siger 38,5 eller derover, eller ved vedvarende feber, da han har mange infektioner, og ikke altid bliver specielt dårlig af dem... Det er aftalen vi har med hans børnelæge, og den er overholdt siden vi flyttede, så de sidste mange oplevelser har kun været positive

Anmeld

4. marts 2010

Henri84

Forøvrigt er 112 jo altså kun hvis det er livstruende, og man kan ikke tage direkte på sygehuset uden en henvisning fra lægen.
Bliver altså en smule stødt over nogle af kommentarerne, for det er sgu ikke nemt at stå med et sygt barn som førstegangs forældre, og alle bare slår det hen med at der ikke er noget i vejen... Vi stolede på hvad fagpersonerne sagde, det har vi så lært nu at det skal vi ikke altid...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.