Min kæreste er ludoman. UPDATE!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2010

Mettemus

Godt gået

Også dejligt at du har allieret dig med hans mor, hun lyder som om hun er en handlekraftig kvinde og god at have at støtte sig til.

Du får et kæmpe og held og lykke eller hvad man nu skal sige. Masser af opbakning herfra i hvert fald

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2010

Karo

Anonym skriver:

Hej piger.

Ja, så er der en lille update på min tråd om min kæreste der er ludoman.

Her til aftenen gik det helt over gevind.. Han er altid meget sur lige når han vågner(han havde sovet eftermiddagslur). Han havde lovet mig at når han vågnede ville han gå i fakta og handle ind til aftensmad samt MME til knægten. jeg har lagt syg nogle dage med diarre, så jeg skulle INGEN steder. Men han gad bare ikke stå op, så jeg ringede efter svigermor og spurgte om hun ville komme med det MME jeg havde til at stå over ved hende. Kæresten blev sur og skred ned i pokerklubben. Hvor han har penge fra - aner det ikke. Inden han går når vi at skændes for alvor. Han siger endda at han er fuldstændig ligeglad med mig, og hvis jeg skred var han ligeglad. Tjubang, ta den...  Efter han var gået kom hans mor op. Hun kunne jo tydeligt se hvor ked jeg var, og hun spurgte hvad der var galt. Inden jeg noget at hulke noget, sagde hun "spiller han"... Jeg har jo længe gået og været i tvivl om, hvorvidt jeg skulle sige noget til hende omkring hans spilleri.

Hun spørger mig om jeg ved hvor galt det står til, og det gør jeg jo. Hun fortæller så at han har været i behandling - kort før at han møder mig. Men efter tre møder, dukker han ikke op mere. Vi sidder så og snakker om tingene, og jeg fortæller hende stortudende hvor galt det virkelig står til... Efter en halv time siger hun at mig og lillemanden skal tage med hende hjem, og hvis vi ville skulle vi bare sove der. Kæresten blev rigtig sur over at jeg havde blandet hans mor ind i det, men det må han jo så blive. Mig og lillemanden er lige kommet hjem igen, og for første gang i mange timer, sidder jeg ikke og snøfter.

Det har virkelig ramt mig, hvor galt det står til.

Jeg har nu tænkt over det, og planen er at mig og svigermor tager til pårørende samtale på ludomanicenteret i næste uge, får nogle gode råd af dem til, hvordan vi skal tackle ham. Herefter får han et ultimatum. Bo sammen med mig og lillemand, eller finde sig et nyt sted at bo. Når han har fået hjælp og er kommet helt ud af spillet, så er han velkommen til at flytte tilbage til os. - Jeg elsker ham jo.

Ja, undskyld det blev langt, det fylder bare SÅ meget det her. Og puha, sikke en aften!

Pyha......det lyder som en hård omgang.

Men du gjorde det helt rigtige. Hans mor havde det jo allerede på fornemmelsen og hun er jo hans mor, så du har bestemt ikke blandet hende ind i noget som ikke vedrører hende. Hvor er det dog dejligt at hun tager sig af dig og lillemand, når i har brug for det

Jeg syndes det er en rigtig god ide at tage til de pårørende møder sammen med svigermor og også at give ham et ultimatum. For han bliver nød til at indse at han har et problem.

Jeg håber bare at dig og lillmand klare den og at i holder humøret højt.

Katja

Anmeld

4. marts 2010

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres søde ord - ja nu sidder jeg sq og flæber igen...

Som skrevet, er det virkelig et meget følsomt emne(også derfor jeg har valgt at være ano), og derfor har jeg ikke snakket med ret mange om det, og så er det sgu skønt, at man kan dele det med jer skønne kvinder(og få mænd) herinde.

Dagen idag er gået med en god lang gåtur i det gode vejr for at få samlet alle tankerne lidt. Jeg har også tilmeldt svigermor og jeg til pårørendemøde på ludomanicenteret... Håber de kan hjælpe med nogle gode råd. Og så ser jeg frem til tirsdag, der kommer der "Luksusfælden". Kæresten og jeg ser det altid, og på tirsdag handler det om et ungt par hvor manden er ludoman... Håber det kan få kæresten til at indse hvor galt det kan gå....

Endnu en gang... TUSIND TAK FOR JERES SØDE ORD!!!!!!!

Anmeld

4. marts 2010

Anonym trådstarter

Nå, ØV! Jeg læste ellers på hjemmesiden får ludomanicenteret at de havde pårørende møder hver torsdag.. Har lige fået svar tilbage fra dem, og de har et møde idag - kan jeg jo ikke nå, eftersom det startede for to timer siden.. Og så har de først et igen den 15.april. Og der starter jeg i praktik, så det blir nok ikke den nemmeste dag at få fri... ØV ØV... Synes bare der er så pokkers lang tid til den 15.april!

Anmeld

4. marts 2010

Ansemusen

Jeg er helt enig med de andre tøser, du har gjort det ABSOLUT HELT RIGTIGE ved at være ærlig overfor din kærestes mor, og det gjorde jo også at du fik sandheden at vide selv, hvilket jeg synes er meget vigtigt i den her sag!
Jeg håber at I kan få nogle gode og brugbare råd hos Ludomanicentret, og at I dermed kan få ham afsted i intensiv behandling! Men du må altså love mig, at du ikke finde dig i hvad som helst fra ham! Du må ikke gøre hans helbredelse til dit livsprojekt og spilde årevis af dit og jeres barns liv. I sidste ende er det kun ham selv der kan gøre sig selv rask med hjælp fra professionelle - noget han skal ville!

Husk at du og dit barn fortjener det bedste

Anmeld

4. marts 2010

Ansemusen

Anonym skriver:

Nå, ØV! Jeg læste ellers på hjemmesiden får ludomanicenteret at de havde pårørende møder hver torsdag.. Har lige fået svar tilbage fra dem, og de har et møde idag - kan jeg jo ikke nå, eftersom det startede for to timer siden.. Og så har de først et igen den 15.april. Og der starter jeg i praktik, så det blir nok ikke den nemmeste dag at få fri... ØV ØV... Synes bare der er så pokkers lang tid til den 15.april!

Har du prøvet at tigge og bede dem om en samtale? Jeg tænker at det nok er et center med en masse frivillige, som er der af et godt hjerte, og at der måske er en, som gerne vil tage jer ind til et ekstraordinært møde bare dig og din svigermor. Det hjælper ofte at presse lidt på!! Og du kan da umuligt gå og vente i uvished i halvanden måned!!

Anmeld

4. marts 2010

Anonym trådstarter

Ansemusen skriver:

Har du prøvet at tigge og bede dem om en samtale? Jeg tænker at det nok er et center med en masse frivillige, som er der af et godt hjerte, og at der måske er en, som gerne vil tage jer ind til et ekstraordinært møde bare dig og din svigermor. Det hjælper ofte at presse lidt på!! Og du kan da umuligt gå og vente i uvished i halvanden måned!!

Jeg har sendt en mail retur, hvor jeg skriver at der er alt for lang tid til 15april, og at vi virkelig har brug for hjælp NU!!! Håber at de kan tage sig tid til os, så vi kan komme igang, og få sendt ham i behandling i en fart

Anmeld

4. marts 2010

lillemunk

Anonym skriver:

Hej søde
Prøv at ring til dem og forklar dem hvordan tingene hænger sammen, så er jeg sikker på du og mor kan komme ind til en samtale/møde... her en af dagene.
De er rigtigt søde derinde.
krams til dig

Anmeld

4. marts 2010

Anonym trådstarter

lillemunk skriver:

Hej søde
Prøv at ring til dem og forklar dem hvordan tingene hænger sammen, så er jeg sikker på du og mor kan komme ind til en samtale/møde... her en af dagene.
De er rigtigt søde derinde.
krams til dig

Har ige haft ringet.. Snakkede med deres sekretær.. FULDSTÆNDIG UMULIGT!!!!

ØV! Det eneste de kunne tilbyde var deres rådgiver-telefonlinie.. Det er bare ikke det samme som et personligt møde..

Anmeld

4. marts 2010

lillemunk

Anonym skriver:

Har ige haft ringet.. Snakkede med deres sekretær.. FULDSTÆNDIG UMULIGT!!!!

ØV! Det eneste de kunne tilbyde var deres rådgiver-telefonlinie.. Det er bare ikke det samme som et personligt møde..

Hmm nej det er bestemt ikke det sammen ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.