Min kæreste er ludoman. UPDATE!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.218 visninger
19 svar
0 synes godt om
3. marts 2010

Anonym trådstarter

Hej piger.

Ja, så er der en lille update på min tråd om min kæreste der er ludoman.

Her til aftenen gik det helt over gevind.. Han er altid meget sur lige når han vågner(han havde sovet eftermiddagslur). Han havde lovet mig at når han vågnede ville han gå i fakta og handle ind til aftensmad samt MME til knægten. jeg har lagt syg nogle dage med diarre, så jeg skulle INGEN steder. Men han gad bare ikke stå op, så jeg ringede efter svigermor og spurgte om hun ville komme med det MME jeg havde til at stå over ved hende. Kæresten blev sur og skred ned i pokerklubben. Hvor han har penge fra - aner det ikke. Inden han går når vi at skændes for alvor. Han siger endda at han er fuldstændig ligeglad med mig, og hvis jeg skred var han ligeglad. Tjubang, ta den...  Efter han var gået kom hans mor op. Hun kunne jo tydeligt se hvor ked jeg var, og hun spurgte hvad der var galt. Inden jeg noget at hulke noget, sagde hun "spiller han"... Jeg har jo længe gået og været i tvivl om, hvorvidt jeg skulle sige noget til hende omkring hans spilleri.

Hun spørger mig om jeg ved hvor galt det står til, og det gør jeg jo. Hun fortæller så at han har været i behandling - kort før at han møder mig. Men efter tre møder, dukker han ikke op mere. Vi sidder så og snakker om tingene, og jeg fortæller hende stortudende hvor galt det virkelig står til... Efter en halv time siger hun at mig og lillemanden skal tage med hende hjem, og hvis vi ville skulle vi bare sove der. Kæresten blev rigtig sur over at jeg havde blandet hans mor ind i det, men det må han jo så blive. Mig og lillemanden er lige kommet hjem igen, og for første gang i mange timer, sidder jeg ikke og snøfter.

Det har virkelig ramt mig, hvor galt det står til.

Jeg har nu tænkt over det, og planen er at mig og svigermor tager til pårørende samtale på ludomanicenteret i næste uge, får nogle gode råd af dem til, hvordan vi skal tackle ham. Herefter får han et ultimatum. Bo sammen med mig og lillemand, eller finde sig et nyt sted at bo. Når han har fået hjælp og er kommet helt ud af spillet, så er han velkommen til at flytte tilbage til os. - Jeg elsker ham jo.

Ja, undskyld det blev langt, det fylder bare SÅ meget det her. Og puha, sikke en aften!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2010

Pige2009

Wow. Sikke da noget. Det er virkelig den rigtige beslutning du her har taget og jeg tager virkelig hatten af for dig. Det kræver viljestyrke.

Hvor er det også fedt, at din svigermor er så sød og støttende omkring det.

Jeg ønsker dig alt det bedste og håber han kommer ud af det, så I stadig kan leve sammen.

De bedste tanker
Linda

Anmeld

3. marts 2010

DK

Hvor godt du fik talt med hans mor om det!! Det er da rart med andre støtter! Også for din kæreste, at han så måske kan se alvoren i det når ikke kun "en dum kælling" blander sig, men to! Og den ene endda hans mor!

Rigtig god beslutning at sige fra overfor det! Du vil aldrig kunne stole på ham, mht. penge, og aldrig vide om han handler for mad-pengene eller spiller! Du vil jo aldrig kunne vide hvad han laver når du ikke er hjemme, med de værdier i har sammen!!

Ludomani betyder jo ikke at han er et dårligt menneske, kun at han har en skrækkelig sygdom/afhængighed, som han da heldigvis kan blive af med igen!!

KÆMPE KNUS for den svære tid i går imøde, men forhåbentligt også det super dejlige liv i skal have sammen når det hele ender godt!!

Anmeld

3. marts 2010

Anonym trådstarter

DK skriver:

Hvor godt du fik talt med hans mor om det!! Det er da rart med andre støtter! Også for din kæreste, at han så måske kan se alvoren i det når ikke kun "en dum kælling" blander sig, men to! Og den ene endda hans mor!

Rigtig god beslutning at sige fra overfor det! Du vil aldrig kunne stole på ham, mht. penge, og aldrig vide om han handler for mad-pengene eller spiller! Du vil jo aldrig kunne vide hvad han laver når du ikke er hjemme, med de værdier i har sammen!!

Ludomani betyder jo ikke at han er et dårligt menneske, kun at han har en skrækkelig sygdom/afhængighed, som han da heldigvis kan blive af med igen!!

KÆMPE KNUS for den svære tid i går imøde, men forhåbentligt også det super dejlige liv i skal have sammen når det hele ender godt!!

Lige præcis-... Lige nu ser han j os bare for nogle irriterende kællinger. Men det er jo bare et tegn på at vi virkelig holder af ham, og gerne vil have ham ud af hans "misbrug".

Hvis vi ikke holdte af ham, så var vi jo ligeglade.. Det er bare SÅ hårdt det her...  Puuuh..

Tusind tak for de støttende kram begge to!

Anmeld

3. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

FLOT! Skidegodt at du fik snakket med svigermor!!! Og skidegodt at du får gjort noget nu.

Misbrugere er virkelig svære at elske. Så brug alle mennesker omkring dig og gå ikke på kompromis med jeres liv.

STORT KRAM

Anmeld

3. marts 2010

mariamiss6

Hold kæft hvor er du sej.... jeg håber godt nok det lykkes jer at overtale ham til den rigtige løsning

Anmeld

4. marts 2010

lillemunk

Sådan søde..... så flot af dig.... Kan tydeligt huske hvor ligeglad pigernes far kunne være.
Så hatten af for dig.....også oven på sådan et skænderi.....SÅ FLOT.

Anmeld

4. marts 2010

mamalicious

Det lyder som en super plan!! Og sikken en skøn svigermor, med enorm empati og følelse for , hvad der foregår omkring hende!!

Det lyder til, at det er den bedste løsning I har fundet frem til. Det er jo på ingen måde en udelukkelse af din kæreste (selvom han nok føler det sådan lige nu), men derimod af stor omsorg og kærlighed til ham!!! I står jo med åbne arme, NÅR han er behandlet. Det er jo hans valg !!

Du virker som en rigtig stærk pige, med enorm favn og kærlighed til dine omgivelser! Håber din kæreste kan se det, og se sig ud af det !!

Varme tanker

Anmeld

4. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Hej piger.

Ja, så er der en lille update på min tråd om min kæreste der er ludoman.

Her til aftenen gik det helt over gevind.. Han er altid meget sur lige når han vågner(han havde sovet eftermiddagslur). Han havde lovet mig at når han vågnede ville han gå i fakta og handle ind til aftensmad samt MME til knægten. jeg har lagt syg nogle dage med diarre, så jeg skulle INGEN steder. Men han gad bare ikke stå op, så jeg ringede efter svigermor og spurgte om hun ville komme med det MME jeg havde til at stå over ved hende. Kæresten blev sur og skred ned i pokerklubben. Hvor han har penge fra - aner det ikke. Inden han går når vi at skændes for alvor. Han siger endda at han er fuldstændig ligeglad med mig, og hvis jeg skred var han ligeglad. Tjubang, ta den...  Efter han var gået kom hans mor op. Hun kunne jo tydeligt se hvor ked jeg var, og hun spurgte hvad der var galt. Inden jeg noget at hulke noget, sagde hun "spiller han"... Jeg har jo længe gået og været i tvivl om, hvorvidt jeg skulle sige noget til hende omkring hans spilleri.

Hun spørger mig om jeg ved hvor galt det står til, og det gør jeg jo. Hun fortæller så at han har været i behandling - kort før at han møder mig. Men efter tre møder, dukker han ikke op mere. Vi sidder så og snakker om tingene, og jeg fortæller hende stortudende hvor galt det virkelig står til... Efter en halv time siger hun at mig og lillemanden skal tage med hende hjem, og hvis vi ville skulle vi bare sove der. Kæresten blev rigtig sur over at jeg havde blandet hans mor ind i det, men det må han jo så blive. Mig og lillemanden er lige kommet hjem igen, og for første gang i mange timer, sidder jeg ikke og snøfter.

Det har virkelig ramt mig, hvor galt det står til.

Jeg har nu tænkt over det, og planen er at mig og svigermor tager til pårørende samtale på ludomanicenteret i næste uge, får nogle gode råd af dem til, hvordan vi skal tackle ham. Herefter får han et ultimatum. Bo sammen med mig og lillemand, eller finde sig et nyt sted at bo. Når han har fået hjælp og er kommet helt ud af spillet, så er han velkommen til at flytte tilbage til os. - Jeg elsker ham jo.

Ja, undskyld det blev langt, det fylder bare SÅ meget det her. Og puha, sikke en aften!

hold kæft hvor er du STÆRK! i mine øjne gør du det helt rigtige! du kan ikke stå alene med alle disse tanker, og det er godt at inddrage en af hans pårørende der i forvejen kender til problemet!

jeg håber han får hjælp og kommer nogenlunde ovenpå! og så skal du, hele vejen igennem, tænke på at du gør det bedste for jeres barn!

Anmeld

4. marts 2010

tascia

vil ikke skrive en hel masse, tror jeg nøjes med den her  og den her

//tascia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.