Allerede sygemeldt resten af graviditeten :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

839 visninger
13 svar
0 synes godt om
3. marts 2010

Vial

Lige en opdatering herfra og lidt ynk..

Jeg synes godt nok at denne her graviditet har været op ad bakke.

Først 2½ mdr med massiv kvalme og træthed. Ser tiden som noget sløret noget, hvor jeg bare konstant tissede eller var på vej i seng. Hvis jeg altså ikke lige rendte op af ned af gangene i Irma for at finde noget, som jeg havde lyst til at spise.

Træthed og kvalme er blevet afløst af bækken og lændesmerter. I en sådan grad, at jeg slet ikke fungerer. Jeg har jo en gigtsygdom i ryggen, og den har ikke vist sig at spille med graviditeten.

Mit bækken er blevet helt stift, og jeg er blevet sygemeldt samt skal ha' hjemmehjælp

Det er så grænseoverskridende og skræmmende, at jeg pludselig har fået at vide, at hvis jeg ikke lytter til min krop, så ender jeg som invalid. Meget dårlig kombi, når der kommer to babyer til denne her singlemor!

Nu står den på varmvandsbassin træning to gange om ugen, daglige øvelser og så ellers masser af tid på langs. Jeg tror og håber på at træning kan hjælpe mig. Styrke kroppen og måske gøre det bedre eller i hvert fald stoppe forværingen.

Så fik jeg lavet min første tude-tråd (tager lige en kiks). Formålet var sådan set at høre, om I har nogle ideer til hvad pokker jeg kan lave de næste 5½ mdr!

Kan kun side i ca. 15 min af gangen og kan gå ca. en ½ time. Så skal jeg ned på langs

Knus fra Karina, som alligevel synes, at det det er det hele værd. Er dog meget glad for at jeg ikke vidste, hvad jeg gik ind til...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2010

Faith

Øv altså det er da surt! Men husk på at du har 2 vidundere derinde som du er nødt til at passe på. Og dig selv selvfølgelig!

Jeg er selv lige blevet deltidssygemeldt fra mit arbejde som sygeplejerske, og det er da pisse træls, men ser det sådan at det er for mine babyers skyld, og så er det sku ikke så slemt endda. Håber du finder nogle ting du kan udfylde din hverdag med. Jeg starter til noget motion i vand for gravide.

Anmeld

3. marts 2010

NoName

til dig søde...

Ved ikke hvad jeg skal sige der kan trøste, men den med at lytte til kroppen og de signaler den sender, er hulens vigtigt, har jeg også fundet ud af... ikke så alvorligt som dig, men alligevel.

Igen masser af kram til dig herfra NoName 19+0

Anmeld

3. marts 2010

Vial

smillaluna skriver:

Øv altså det er da surt! Men husk på at du har 2 vidundere derinde som du er nødt til at passe på. Og dig selv selvfølgelig!

Jeg er selv lige blevet deltidssygemeldt fra mit arbejde som sygeplejerske, og det er da pisse træls, men ser det sådan at det er for mine babyers skyld, og så er det sku ikke så slemt endda. Håber du finder nogle ting du kan udfylde din hverdag med. Jeg starter til noget motion i vand for gravide.

Ja, jeg tænker også på formålet.

I går da det hele ramlede sammen, og jeg fik at vide, hvordan det står til. Så følte jeg mig langt fra den lykkelige gravide.

Mit første besøg hos JM i dag, hvor jeg fik lov at høre "tuk tuk tuk", så vendte glæden tilbage på fuld styrke. Det var godt timet.

Jeg glæder mig rigtig meget til at jeg skal plaske rundt i varmt vand to gange om ugen. Har været på klinikken og det var en hyggelig hønsegård med pensionistkvinder, som har gået der i mange år. Det skal nok blive rigtig hyggeligt.

Jeg keeeder mig bare allerede på forhånd. Simpelthen så mærkeligt, for om de der 5½ mdr, så keder jeg mig i hvert fald ikke de næste par år! Så det er jo stilhed før stormen

Anmeld

3. marts 2010

Mutti2

KaMa skriver:

Lige en opdatering herfra og lidt ynk..

Jeg synes godt nok at denne her graviditet har været op ad bakke.

Først 2½ mdr med massiv kvalme og træthed. Ser tiden som noget sløret noget, hvor jeg bare konstant tissede eller var på vej i seng. Hvis jeg altså ikke lige rendte op af ned af gangene i Irma for at finde noget, som jeg havde lyst til at spise.

Træthed og kvalme er blevet afløst af bækken og lændesmerter. I en sådan grad, at jeg slet ikke fungerer. Jeg har jo en gigtsygdom i ryggen, og den har ikke vist sig at spille med graviditeten.

Mit bækken er blevet helt stift, og jeg er blevet sygemeldt samt skal ha' hjemmehjælp

Det er så grænseoverskridende og skræmmende, at jeg pludselig har fået at vide, at hvis jeg ikke lytter til min krop, så ender jeg som invalid. Meget dårlig kombi, når der kommer to babyer til denne her singlemor!

Nu står den på varmvandsbassin træning to gange om ugen, daglige øvelser og så ellers masser af tid på langs. Jeg tror og håber på at træning kan hjælpe mig. Styrke kroppen og måske gøre det bedre eller i hvert fald stoppe forværingen.

Så fik jeg lavet min første tude-tråd (tager lige en kiks). Formålet var sådan set at høre, om I har nogle ideer til hvad pokker jeg kan lave de næste 5½ mdr!

Kan kun side i ca. 15 min af gangen og kan gå ca. en ½ time. Så skal jeg ned på langs

Knus fra Karina, som alligevel synes, at det det er det hele værd. Er dog meget glad for at jeg ikke vidste, hvad jeg gik ind til...

Åhhhh søde skat

Hvor er jeg ked af at høre at du skal alt det igennem Men som du selv skriver er det jo det hele værd

Jeg kan godt forstå at det hele lige er uoverskueligt ovenpå sådan en besked!!

Har du ikke en masse venner og veninder i nærheden der kan skiftes til at komme og hygge med dig`??

Du får lige et KÆMPE  herfra

Og brug endeligt os herinde til at læsse af på!!

Knus Pernille

Anmeld

3. marts 2010

Vial

noname skriver:

til dig søde...

Ved ikke hvad jeg skal sige der kan trøste, men den med at lytte til kroppen og de signaler den sender, er hulens vigtigt, har jeg også fundet ud af... ikke så alvorligt som dig, men alligevel.

Igen masser af kram til dig herfra NoName 19+0

Det er nemlig så vigtigt at lytte til kroppen, når vi er gravide.

Jeg har haft gigt siden jeg var 6 år gammel og der har jeg lært, at "ofre" nogle dage. Dvs. skal jeg til et eller andet og har udbrud i gigten, så kan jeg bide tænderne sammen og bare gøre det - evt. så tager jeg lige en dag i sengen dagen efter.

Det MÅ MAN SLET IKKE som gravid. Vi er jo fuldstændig bløde i ledbånd, sener osv. Så hvis vi ikke lytter til smerterne, så risikerer vi forstuvninger og evt. varige mén.

Synes bare at det er svært at forklare chefen...pyyyhh..

Anmeld

3. marts 2010

Vial

Milla-Victoria's mor skriver:

Åhhhh søde skat

Hvor er jeg ked af at høre at du skal alt det igennem Men som du selv skriver er det jo det hele værd

Jeg kan godt forstå at det hele lige er uoverskueligt ovenpå sådan en besked!!

Har du ikke en masse venner og veninder i nærheden der kan skiftes til at komme og hygge med dig`??

Du får lige et KÆMPE  herfra

Og brug endeligt os herinde til at læsse af på!!

Knus Pernille

Tak

Jov, jeg må kapre nogle folk herhjem. Heldigvis har jeg bil, og kan lige sætte mig ud i den og køre afsted. Kan komme langt på 15 minutter  

Alternativt har jeg fundet ud af, at hvis jeg skubber sædet ned i liggende stilling, så kan jeg i bedste gangsterstil cruise igennem Købehavn og lige titte ud over forruden. Et helt normalt syn, når jeg paserere Nørrebronx

Anmeld

3. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Åhhh søde altså... Sikke noget. Jeg forstår godt at du tager det seriøst. Du har jo ligesom også et liv bagefter...!!

Men altså - du må simpelthen gå igang med at sy vikingetøj, fx... Det syr man jo i hånden og kan sagtens gøres mens man næsten ligger ned.

Samtidig kan du jo så gå igang med at downloade alle mulige serier og se dem i træk, så du ser fjernsyn og syr vikingetøj.

også må du kommandere alle dine venner til at komme og besøge dig og komme og hygge om dig.

Også bruge rigtig meget tid herinde.

Sender dig et KÆMPE kram!!!

Anmeld

3. marts 2010

Vial

God idé.

Har ikke så meget med vikinge-verden at gøre, men jeg havde måske tænkt mig at tage alle mine garnrester (købt i naiv tro om, at jeg skulle lære at strikke fede ting) og bruge min lille plastik strikkemaskine og så strikke derudover.

Er ikke så krea, men alle kan vel strikke et kludetæppe

Anmeld

3. marts 2010

dorthemus

ØVVVV altså...føler sgu´ med dig og skynder mig at sende et KÆMPE

Jeg ved sørme ikke hvad jeg skal foreslå, men du er meget velkommen hjemme hos mig til mad, hygge og masser af snak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.