vågner flere gange om natten hver anden dag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2010

businesstigger

Jeg er ret sikker på Alexander havde en lignende periode da han var samme alder. Kan ikke lige huske hvor længe det varede. Men vi gjorde det at en af os lagde os på en madras sammen med ham på hans værelse til han faldt til ro igen, så ku man selv vælge om man ville lægge ham tilbage i seng eller blive liggende med ham. Og den der "ikke var på vagt" kunne få sovet uforstyret i vores egen seng, så ikke alle ikke fik noget søvn.

Jeg mener det er et af de her såkaldte tigerspring de skal igennem hvor de har brug for lidt ekstra tryghed. Det er bare at give dem den tryghed så går det over igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2010

paradise_lost

businesstigger skriver:

Jeg er ret sikker på Alexander havde en lignende periode da han var samme alder. Kan ikke lige huske hvor længe det varede. Men vi gjorde det at en af os lagde os på en madras sammen med ham på hans værelse til han faldt til ro igen, så ku man selv vælge om man ville lægge ham tilbage i seng eller blive liggende med ham. Og den der "ikke var på vagt" kunne få sovet uforstyret i vores egen seng, så ikke alle ikke fik noget søvn.

Jeg mener det er et af de her såkaldte tigerspring de skal igennem hvor de har brug for lidt ekstra tryghed. Det er bare at give dem den tryghed så går det over igen.

Okay, vi er bare lidt bange for at hvis hun får alt den tryghed og "opmærksomhed" om natten at hun så vænner sig til dette og at det så bliver endnu værre fremad

Anmeld

4. marts 2010

businesstigger

paradise_lost skriver:

Okay, vi er bare lidt bange for at hvis hun får alt den tryghed og "opmærksomhed" om natten at hun så vænner sig til dette og at det så bliver endnu værre fremad

Nu er jeg ikke selv tilhænger af den metode med bare at lade dem skrige og græde. Slet ikke så længe de ikke har et ordenligt sprog og kan forklare hvad der er galt.

Når man ser tilbage vil man sjældent fortryde at man har kysset, krammet og elsket sit barn for meget, nærmere hvis man ikke har gjort det nok.

Jeg vil hellere lytte til hvad behovet er. Hvis min søn i en periode har brug for mere nærkontakt om natten for at føle sig tryg og kunne sove så giver jeg ham gerne det.

Selvfølgelig når jeg så kan mærke at det bliver mere for hyggens skyld end et egentlig behov stopper det. Det var han da ked af men kun en nat eller 2 så accepterede han at det var sådan.

Og jeg bilder mig ind at accepten til dels kommer af at han godt ved at hvis behovet er der skal jeg nok være der for ham

Anmeld

4. marts 2010

BinaMor

paradise_lost skriver:

Okay det må vi huske at nævne så.

Ang at sove hos forældrene så er det delte meninger om hvad der er rigtigt og hvad der er forkert. Jeg er af den mening at et barn skal sove i sin EGEN seng. Så kan barnet få opmærksomhed og kærlighed på andre tider.

helt klart. det var også det jeg mente. at hvis det ikke passer til forældrene så duer det jo ikke.

Anmeld

4. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

Frederic blev 1½ igår og når han evt vågner om natten bliver han puttet igen. Tror de drømmer en del.

Ikke noget med legetøj, mad/drikke, begynde at synge, tænde lys osv. En seng sover man i.

Og da slet ikke slæbe en madres ind eller tage ham med ind i vores seng. Det har han aldrig gidet, at ligge i vores seng.

Tror at en del forældre syntes at det er 'lettere' at slæbe en madres derind, end at rende 40 gange på en nat.

Dette er blot min mening. Men her har han også sovet igennem fra helt spæd, så har ikke haft de store problemer.

Anmeld

4. marts 2010

TbCp

paradise_lost skriver:

Vil bare mene at det er en dårlig vane at skulle ligge i forældrenes soveværelse også selvom det er på gulvet. Men ja hvis der ikke er andre muligheder så er det bedre end at ligge i sengen hos forældrene.

Jeg bryder mig ikke så meget om udtrykket "dårlig vane". Vi gør det vores datter har brug for og hvis det i en periode gør hende tryg at sove hos os, så er det det hun får lov til.

Vi har været igennem så mange forskellige perioder, fra at hun kun kunne sove på fars mave, til at vi skulle sidde ved hendes seng til hun sov og så til nu hvor hun har en madras hos os.... og alle perioder er gået over igen på et tidspunkt.

Så dårlig vane - nej - det tror jeg ikke
Men at vise barnet man forstår hvad de har behov for nu og her - Ja - det tror jeg på

Anmeld

5. marts 2010

Mormilla

paradise_lost skriver:

Lyder interesant. Men hvad gør man så lige hvis man når til 20 min og hun stadig ikke sover For tvivler på at det hjælper på vores datter, for hun er virkelig oppe og køre når hun vågner om natten og specielt når vi har været inde ved hende og ligger hende ned og går igen. Men din ide skal da prøves. Så må vi se

Det kommer ca til at tage det tager ca.28 min plus den tid du bruger på at få hende til at falde til ro. Min søn var os helt oppe og køre. Men det endte med at han sov

Håber det lykkes for jer

Anmeld

5. marts 2010

Mormilla

paradise_lost skriver:

Dette har jeg faktisk også overvejet, så tror vi skal have bestilt en tid, så vi er 100% på det ikke er noget fysisk.

Det synes jeg er en meget go ide!!! Fordi når min søn har problemer med øret så sover han meget dårligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.