vågner flere gange om natten hver anden dag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.864 visninger
17 svar
0 synes godt om
3. marts 2010

pusser26

Vi har en datter som er snart 18 mdr. hun sover normalt igennem, men her på det sidste der har hun hver anden nat vågned flere gange, og vi aner ikke hvad vi skal gøre, for hun vil ikke lægge sig til at sove, hun har ikke ondt nogen steder, hun græder når hun vågner med holder når vi kommer ind til hende eller tager hende op.

Er der nogen herinde som har prøvet det? Er det normalt?

Nogen der har nogle idéer til hvad vi kan gøre ved det?

/Charlotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2010

BinaMor

ingen der ved det?

jeg gør ikke

Anmeld

4. marts 2010

TbCp

Vi har en datter som er snart 18 mdr. hun sover normalt igennem, men her på det sidste der har hun hver anden nat vågned flere gange, og vi aner ikke hvad vi skal gøre, for hun vil ikke lægge sig til at sove, hun har ikke ondt nogen steder, hun græder når hun vågner med holder når vi kommer ind til hende eller tager hende op.

/Charlotte

Fra vores datter var 6 mdr til hun var over 2 år kæmpede vi med det.
Vi forsøgte med alt men det eneste der hjalp var når hun fik lov at komme ind og sove hos os. Vi lå elendigt når hun lå der, for hun er så urolig når hun sover.
Til sidst valgte vi at lægge en madras på gulvet ved siden af sengen og der ligger hun så nu når hun kommer ind om natten. Det har virkelig hjulpet her.

Lige de sidste dage her har hun så igen været lidt af en pestilens om natten og vågner flere gange og kalder, i stedet for at komme ind som hun plejer og når hun så kom ind myrer hun rundt, sætter sig op og snakker...... vi håber det bare er en periode.

Anmeld

4. marts 2010

Mormilla

pusser26 skriver:

/Charlotte

Vi har prøvet at han vågner om natten og det kan os godt ske engang i mellem nu.

Men vi er fast besluttet på at han kun må være i vores seng hvis han er syg! Så hvis han ikke ligger sig til at putte når vi har været der inde føste gang så køre vi noget som vi kalder 1min reglen Det vil sige at putter ham lader ham græde i 1min hvor vi så putter ham igen der efter 2 min, 3min, 4min, 5min, 6min og så 7 min. Hvis han ikke sover når de 7min er gået så putter jeg ham igen og lader ham ligge i 7min.

Det kan godt være lidt hårdt de første par gange. Men jeg havde prøvet alt og der var ikke noget der hjalp. Men det her var bare super! Han har stort set sovet igemme siden. Der er nogen dage hvor han vågner og vil ha vand, men der ligger han sig bare til at putte igen. Men der vil jo komme nogen dage hvor de prøve os af igen, men så køre jeg bare 1min reglen og så sover han igennem igen.

Håber at det hjalp dig lidt

Anmeld

4. marts 2010

Ni-ko-li-ne

pusser26 skriver:

/Charlotte

jeg sidder og tænker på om i skulle få en tid ved en ørelæge og få kigget ørerne.... så det er udelukket?

hvis der er lidt væske sover de uroligt.... og det hjælper når de kommer op...

Anmeld

4. marts 2010

paradise_lost

TbCp skriver:

Fra vores datter var 6 mdr til hun var over 2 år kæmpede vi med det.
Vi forsøgte med alt men det eneste der hjalp var når hun fik lov at komme ind og sove hos os. Vi lå elendigt når hun lå der, for hun er så urolig når hun sover.
Til sidst valgte vi at lægge en madras på gulvet ved siden af sengen og der ligger hun så nu når hun kommer ind om natten. Det har virkelig hjulpet her.

Lige de sidste dage her har hun så igen været lidt af en pestilens om natten og vågner flere gange og kalder, i stedet for at komme ind som hun plejer og når hun så kom ind myrer hun rundt, sætter sig op og snakker...... vi håber det bare er en periode.

Vil bare mene at det er en dårlig vane at skulle ligge i forældrenes soveværelse også selvom det er på gulvet. Men ja hvis der ikke er andre muligheder så er det bedre end at ligge i sengen hos forældrene.

Anmeld

4. marts 2010

paradise_lost

Mormilla skriver:

Vi har prøvet at han vågner om natten og det kan os godt ske engang i mellem nu.

Men vi er fast besluttet på at han kun må være i vores seng hvis han er syg! Så hvis han ikke ligger sig til at putte når vi har været der inde føste gang så køre vi noget som vi kalder 1min reglen Det vil sige at putter ham lader ham græde i 1min hvor vi så putter ham igen der efter 2 min, 3min, 4min, 5min, 6min og så 7 min. Hvis han ikke sover når de 7min er gået så putter jeg ham igen og lader ham ligge i 7min.

Det kan godt være lidt hårdt de første par gange. Men jeg havde prøvet alt og der var ikke noget der hjalp. Men det her var bare super! Han har stort set sovet igemme siden. Der er nogen dage hvor han vågner og vil ha vand, men der ligger han sig bare til at putte igen. Men der vil jo komme nogen dage hvor de prøve os af igen, men så køre jeg bare 1min reglen og så sover han igennem igen.

Håber at det hjalp dig lidt

Lyder interesant. Men hvad gør man så lige hvis man når til 20 min og hun stadig ikke sover For tvivler på at det hjælper på vores datter, for hun er virkelig oppe og køre når hun vågner om natten og specielt når vi har været inde ved hende og ligger hende ned og går igen. Men din ide skal da prøves. Så må vi se

Anmeld

4. marts 2010

paradise_lost

ka-ri-na skriver:

jeg sidder og tænker på om i skulle få en tid ved en ørelæge og få kigget ørerne.... så det er udelukket?

hvis der er lidt væske sover de uroligt.... og det hjælper når de kommer op...

Dette har jeg faktisk også overvejet, så tror vi skal have bestilt en tid, så vi er 100% på det ikke er noget fysisk.

Anmeld

4. marts 2010

BinaMor

Dette har jeg faktisk også overvejet, så tror vi skal have bestilt en tid, så vi er 100% på det ikke er noget fysisk.

husk at lægen kigger efter betændelse. vand skal man selv nævne.

(og det er kun en dårlig vane at sove hos forældrene hvis forældrene ikke vil -  ikke hvis man er bange for barnet tar "skade")

iøvrigt kan lidt kamillete give noget beroligende. kom lige i tanke om at efter ammestop havde gabriella sådan nogle dage og der hjalp det hende til lidt ro.

Anmeld

4. marts 2010

paradise_lost

gabriellasmor skriver:

husk at lægen kigger efter betændelse. vand skal man selv nævne.

(og det er kun en dårlig vane at sove hos forældrene hvis forældrene ikke vil -  ikke hvis man er bange for barnet tar "skade")

iøvrigt kan lidt kamillete give noget beroligende. kom lige i tanke om at efter ammestop havde gabriella sådan nogle dage og der hjalp det hende til lidt ro.

Okay det må vi huske at nævne så.

Ang at sove hos forældrene så er det delte meninger om hvad der er rigtigt og hvad der er forkert. Jeg er af den mening at et barn skal sove i sin EGEN seng. Så kan barnet få opmærksomhed og kærlighed på andre tider.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.