Andre kaffe-latte mammas i redebyggerfasen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

729 visninger
14 svar
0 synes godt om
3. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Før jeg blev gravid har jeg SVORET at jeg skulle være den ultimative city-mum, en vaskeægte kaffe-latte mamma i Århus C - aldrig længere væk end jeg kan trille barnevognen til 7-11...

Og så sker der alligevel det med en som der er sket med så mange før mig... Man begynder at vakle... Jo større maven bliver, jo mere begynder tanker om små huse med græs omkring i udkanten af byen at trænge sig på..Og jo tættere vi kommer på 25.april jo længere væk fra byen tillader jeg mig at drømme mig - for nyligt så langt som til Højbjerg (3 km fra centrum)  GISP

Kender I andre til det? At man pludselig begynder at svigte sine boheme-idealer og drømme om græs og hæk og garage?!

Jeg har fået min kæreste til at LOVE at uanset hvor meget jeg plager så skal han holde hovedet koldt for os begge og sørge for at vi ikke kaster os ud i vilde flytteplaner før vi er mere end godt inde i min barsel! Men jeg stoler ikke på ham... Han savlede nemlig også over det fantastiske bofællesskab i Højbjerg vi kiggede på for nogle uger siden, med 5 min. til skov, strand og Mindeparken....Og jeg har taget ham i at kigge på lejligheder med have på nettet, den lille fusker...

Kh

Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2010

LauraLW

Det er meget det samme her.... har altid været meget tro mod kbh, og især østerbro hvor jeg har boet i min folkeskoletid og nu igen. - MEN kæresten er vokset op i en lille flække udenfor næstved, og kan slet ikke forholde sig til livet i en lejlighed på sigt. - Så vi har faktisk besluttet at vi rykker til helsingør når der er mulighed for det (at det også bliver i lejlighed til start, det snakker vi ikke så meget om hehe). I starten tænkte jeg meget på det, og var ked af tanken.... vil komme til at savne kbh... Har glædet mig til at rende rundt med lillepigen sammen med mine veninder, som også har fået børn, tage i børnebio og drikke latter til den helt store guldmedalje (har allerede fået monteret cup-holder på brioen)... men efterhånden så glæder jeg mig faktisk. Kan godt se at det bliver rigtig godt, og at vi har mulighed for at få mere plads... Og på sigt den der have som manden drømmer om.... Mærkeligt som man kan ændre sig på et punkt man aldrig troede man ville ændre sig på.

Laura

Anmeld

3. marts 2010

TbCp

Vi flyttede udenfor byen inden jeg blev gravid... da Liva så kom begyndte jeg seriøst at savne bylivet...

Så da hun var 3 mdr. gammel købte vi hus i Odense C, flyttede ind da hun var 6mdr og bor her stadig. Jeg ELSKER vores hus i byen. At vi bare lige kan smutte op på café, gå en tur gennem byen osv osv.... det vil jeg godt nok ikke undvære
Så lever vi med konstante larmende ambulancer og en lille have

Anmeld

3. marts 2010

Moderator

TbCp skriver:

Vi flyttede udenfor byen inden jeg blev gravid... da Liva så kom begyndte jeg seriøst at savne bylivet...

Så da hun var 3 mdr. gammel købte vi hus i Odense C, flyttede ind da hun var 6mdr og bor her stadig. Jeg ELSKER vores hus i byen. At vi bare lige kan smutte op på café, gå en tur gennem byen osv osv.... det vil jeg godt nok ikke undvære
Så lever vi med konstante larmende ambulancer og en lille have

Hehe, det er den omvendte model Men sjovt som man kan ændre sig - jeg er jo vokset op i lejligjed og rækkehus i Skanderborg som jo er en lille by, og flyttede først til Århus som 22årig... Men det føles som om jeg har boet her hele mit liv og aldrig havde jeg forestillet mig at jeg skulle savne det søvnige forstadsliv med ligusterhække og hvad ved jeg!

Anmeld

3. marts 2010

Sara.

Rosa skriver:

Før jeg blev gravid har jeg SVORET at jeg skulle være den ultimative city-mum, en vaskeægte kaffe-latte mamma i Århus C - aldrig længere væk end jeg kan trille barnevognen til 7-11...

Og så sker der alligevel det med en som der er sket med så mange før mig... Man begynder at vakle... Jo større maven bliver, jo mere begynder tanker om små huse med græs omkring i udkanten af byen at trænge sig på..Og jo tættere vi kommer på 25.april jo længere væk fra byen tillader jeg mig at drømme mig - for nyligt så langt som til Højbjerg (3 km fra centrum)  GISP

Kender I andre til det? At man pludselig begynder at svigte sine boheme-idealer og drømme om græs og hæk og garage?!

Jeg har fået min kæreste til at LOVE at uanset hvor meget jeg plager så skal han holde hovedet koldt for os begge og sørge for at vi ikke kaster os ud i vilde flytteplaner før vi er mere end godt inde i min barsel! Men jeg stoler ikke på ham... Han savlede nemlig også over det fantastiske bofællesskab i Højbjerg vi kiggede på for nogle uger siden, med 5 min. til skov, strand og Mindeparken....Og jeg har taget ham i at kigge på lejligheder med have på nettet, den lille fusker...

Kh

Rosa

uuuhhh lyder ellers lækker der i højbjerg og mindeparken ville jo være fantastisk at ha som baghave under barsel

dog kan man da heldigvis gå dertil fra Århus c...

Bor selv lige i centrum

Anmeld

3. marts 2010

Moderator

lærkes_mor skriver:

uuuhhh lyder ellers lækker der i højbjerg og mindeparken ville jo være fantastisk at ha som baghave under barsel

dog kan man da heldigvis gå dertil fra Århus c...

Bor selv lige i centrum

Samme her, lige i hjertet af latinerkvarteret - det ville være en voldshandling at flytte herfra... Meeen græs er nu fint både med og uden sne på...

Anmeld

3. marts 2010

Lærke90

Rosa skriver:

Kh

Rosa

Det er da i hvert fald noget helt andet end at bo i byen. Jeg har dog aldrig villet bo alt for tæt på byen, men har dog haft noget som minder om din situation.

Vi bor i kollegiebolig hvor vi har tilhørende have. Selvom det ikke er ret stort er pladsen okay udnyttet. Jeg bræede også min familie og sviger familie halvt ihjel om at vi ikke flyttede herfra før der var gået 5 år. Men men men efter at vi har fået Freja vil jeg flytte med det samme hvis bare det havde kunnet lade sig gøre

Lærke som drømmer om villa i århus

Anmeld

3. marts 2010

Mettemus

Rosa skriver:

Samme her, lige i hjertet af latinerkvarteret - det ville være en voldshandling at flytte herfra... Meeen græs er nu fint både med og uden sne på...

Tænkte lidt det samme da jeg var gravid. Pludselig blev Højbjerg bare vildt hyggeligt, kæmpelang cykeltur til uni var intet problem (gratis motion!!) og villaveje blev dødcharmerende. Nu er jeg så ikkegravid (selvom min krop ikke rigtig vil acceptere det), og jeg vil blive på Frederiksbjerg FOR EVIGT! Håber jeg bliver ved med at holde på det sidste...

Det eneste sted der lige nu kunne lokke mig fra Frederiksbjerg var Latinerkvarteret, så sig endelig til hvis trangen til skov, strand og Mindepark bliver for tillokkende - så overtager vi gerne en lejlighed!

Anmeld

3. marts 2010

tascia

Rosa skriver:

Kh

Rosa

synes i skal gøre det!

jow jeg savner byen og hvis jeg kunne betale mig fra det havde jeg også en kæmpe villa der inde, men det er ikke tilfældet så vi nøjes...

vi har aftalt at når børnene er så store og det ikke betyder noget for deres hverdag, køber vi en lejlighed i centrum, men indtil da bliver det på børnenes primisser som er villa og ligusterhæk.

ps. det er en sand fornøjelse at kunne sende børnene ud i haven uden man for det første SKAL med eller ned af 700 trapper.

//pigen fra provinsen (Malling)

Anmeld

3. marts 2010

Moderator

Mettemus skriver:

Tænkte lidt det samme da jeg var gravid. Pludselig blev Højbjerg bare vildt hyggeligt, kæmpelang cykeltur til uni var intet problem (gratis motion!!) og villaveje blev dødcharmerende. Nu er jeg så ikkegravid (selvom min krop ikke rigtig vil acceptere det), og jeg vil blive på Frederiksbjerg FOR EVIGT! Håber jeg bliver ved med at holde på det sidste...

Det eneste sted der lige nu kunne lokke mig fra Frederiksbjerg var Latinerkvarteret, så sig endelig til hvis trangen til skov, strand og Mindepark bliver for tillokkende - så overtager vi gerne en lejlighed!

Det skal jeg nok, men jeg håber jeg kan holde ved mine idealer bare et års tid eller to endnu... Og ja - latinerkvarteret, 115kvm til en rimelig penge - det finder man bare ikke igen lige foreløbig!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.