Børneværelse før eller efter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
T.K. skriver:

Ha ha! Hvor fedt Godt at sexlivet bliver holdt igang udenfor soveværelset

Soveværelset har nu aldrig været mit foretrukne sted til hankypanky hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2010

fit_fys

Benjamin09 skriver:

Derudover tror jeg også at det er nemmere at få tid til at lave det før. Jeg ville få stress af at tænke på at skulle i gang med det nu, vil hellere bruge tiden på at lege og hygge med bettefisen end at tapetsere og male

Lige præcis! Det er også mit argument. Men vi har ikke så meget plads, så kan godt forstå at det ville være spild hvis vi ikk fik brugt rummet. Det tror jeg bare vi gør, for puslebord og alt ville være samlet... Vil bare så gerne igang med at lave børneværelse!!  

Anmeld

2. marts 2010

Cris

Jeg ville sige, at det undrer mig at der er så mange som laver værelset før den lille kommer. Self skal man have de "basics" på plads. Men den lille kommer til at bruge mest tid hos dig og i din seng end nogle andre stedder i starten. Jeg synes, at det er bare skønt at være på barsel og finde lækre ting til den lille stille og rollig, mens man gå tur med varnevognen og babien sover. Man finder nye butikker, udsald, ophørs udsalg eller man finder bare et eller andet som man bliver forelsket i. Det kan jeg bedre lide. Og så mange ting skal skiftes efter behov (måske).

Anmeld

2. marts 2010

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09
T.K. skriver:

Lige præcis! Det er også mit argument. Men vi har ikke så meget plads, så kan godt forstå at det ville være spild hvis vi ikk fik brugt rummet. Det tror jeg bare vi gør, for puslebord og alt ville være samlet... Vil bare så gerne igang med at lave børneværelse!!  

Det kan jeg godt forstå, det er også vildt hyggeligt. Der findes jo heldigvis så mange fine kontorløsninger, hvor man kan gemme det hele væk i et lille skab eller lign. Held og lykke til at få overtalt manden

Anmeld

2. marts 2010

dorthemus

Cris skriver:

Jeg ville sige, at det undrer mig at der er så mange som laver værelset før den lille kommer. Self skal man have de "basics" på plads. Men den lille kommer til at bruge mest tid hos dig og i din seng end nogle andre stedder i starten. Jeg synes, at det er bare skønt at være på barsel og finde lækre ting til den lille stille og rollig, mens man gå tur med varnevognen og babien sover. Man finder nye butikker, udsald, ophørs udsalg eller man finder bare et eller andet som man bliver forelsket i. Det kan jeg bedre lide. Og så mange ting skal skiftes efter behov (måske).

Sådan har jeg det slet ikke...jeg hygger mig med det og nyder, at sidde i sofaen og surfe og få ideer i ro og mag  Da jeg skal være alene har jeg behov for, at være så meget på forkant med de praktiske ting inden hun kommer...jeg er sikker på, at jeg får rigeligt at gøre når først hun er her

Anmeld

3. marts 2010

FruEllingsen

Vi har valgt at lave børneværelset helt klart inden den lille trolds ankomst. og det er bl.a. fordi vi ikke ved hvor meget óverskud vi lige vil have til at indrette børneværelse når den lille er kommet, også fordi jeg synes det er en hyggelig tanke at gå og gøre værelse klar inden den lille kommer

Det værelse som vi bruger til børneværelse, stod så også tomt i forvejen, så det er jo lige til at gå til.

Anmeld

3. marts 2010

Kruse90

jeg ville HELT klar få det lavet inden!
Jeg vil også have voksentid når baby kommer. Og så snart den begynder at sove igennem er det ind på sit eget væresle.
Og jeg mener også at den skal på sit eget væreslse FØR baby er 6 mdr.
men bare min mening

Anmeld

3. marts 2010

Josesmor

T.K. skriver:

Hej!

Ja, jeg er godt nok ikk så langt henne, men kæresten og jeg har alligevel formået og diskutere om hvorvidt børneværelset skal laves før eller efter den lille er ankommet. Jeg mener vi skal lave det før, for så kan vi have puslebord, seng, legetøj og diverse samlet derinde. Også selvom den lille måske kommer til at have en seng inde hos os i starten.

Han mener at, da vi har kontor i det kommende børneværelse, vi skal vente med at lave det til bebsen er ca. 6 måneder, og indtil da, kan bebsen sove hos os, puslebord være på badeværelset og legetøj i stuen.

Jeg kan godt se det fra hans synsvinkel, men føler lidt at det er vigtigt for mig at have værelset og det hele klar inden den lille kommer. Tror måske det er en "kommende-mor" ting

Så jeg vil høre jer ad hva i har/havde af overvejelser omkring jeres børneværelser... (og gerne nogle billeder til lidt inspiration)

Tine

Vi er lige gået igang med vores kommende børneværelse..

Det stod også tomt, med har virkeligt behov for en kærlig hånd, og så er det da bare fedt at lave det i den søde vente tid Jeg er heller ikke meget længere henne end dig, men vi skal ud og rejse hele sommerferien, og vi arbejder begge ofte wekend så vi har valgt at gå igang nu så vi har al den tid vi kan bruge

Jeg har også en ide om at barnet skal sove selv efter de 6 måneder, og tvivler på at vi har overskuddet til at lave værelset først når baby er her...

Jeg har ikke lige billeder der kan inspirere, men hvis du gerne vil se hvordan vores værelse så ud inden vi gik igang kan du se det under ordet er frit, operation børnværelse

Held og lykke med det og ha en dejlig graviditet

Anmeld

3. marts 2010

Kløver

T.K. skriver:

Hej!

Ja, jeg er godt nok ikk så langt henne, men kæresten og jeg har alligevel formået og diskutere om hvorvidt børneværelset skal laves før eller efter den lille er ankommet. Jeg mener vi skal lave det før, for så kan vi have puslebord, seng, legetøj og diverse samlet derinde. Også selvom den lille måske kommer til at have en seng inde hos os i starten.

Han mener at, da vi har kontor i det kommende børneværelse, vi skal vente med at lave det til bebsen er ca. 6 måneder, og indtil da, kan bebsen sove hos os, puslebord være på badeværelset og legetøj i stuen.

Jeg kan godt se det fra hans synsvinkel, men føler lidt at det er vigtigt for mig at have værelset og det hele klar inden den lille kommer. Tror måske det er en "kommende-mor" ting

Så jeg vil høre jer ad hva i har/havde af overvejelser omkring jeres børneværelser... (og gerne nogle billeder til lidt inspiration)

Tine

Vi hra planer om at lave det før, men vi har bla ikke plads til at have pusle arrangement på badeværelset, det skal være på baby-værelset, der trænger alligevel til en gang maling, vi vilm dog male det neutralt og når det trænger igen er den lille så gammel h#n selv kan bestemme hvilken farve der skal være på væggen, behøver jo ikke absolut være lyseblå/lyserød man kører i

Men ja vi gør det før, så har vi også plads til tøj osv og legetøjmen også rart for lidt har vi jo nok i stuen(bor i 3 etager stur ligger i atueatagen og børneværelset på 1 sal) men for man ikke har for meget er dte rart at kunne have et sted til det resterende.

Vi tænker også at når først den lille er her så vil man jo hellere bruge tiden der end på at stå og male og indrette værelse, derfor gør vi det før Det er det praktiske for os

Anmeld

3. marts 2010

Lise

Jeg holder med manden, og siger efter  Jeg er enig med Zafir i at det er spild af værelse (med mindre man har mange af dem), og min søns værelse var også et kontor de første seks mdr af hans liv. Så blev det hans værelse, men det var først senere han begyndte at bruge det...

Nu venter vi en søn mere any minute, og han har heller ikke noget værelse. Han har fået et skab til tøj i bryggerset ved puslepladsen, og en slyngevugge over vores seng. Og når han skal bruge legetøj, så kommer det til at være i stuen - hvor det alligevel ville være selvom han havde sit eget værelse.

Lise 38+6

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.