hvordan får jeg ham til at sove mere og tidligere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2010

mor2piger

- skriver:

Ja, på den måde kan du hjælpe på vej...

Mener bare mere du kan ikke ligge barnet og sige sov fordi det passer dig (groft sagt)

åh nej, så ville det da være nemt at være mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2010

Unalisa

- skriver:

Ja, på den måde kan du hjælpe på vej...

Mener bare mere du kan ikke ligge barnet og sige sov fordi det passer dig (groft sagt)

Haha den var god Hvis bare han hørte efter,,

Anmeld

2. marts 2010

Muffinmus

Limya skriver:

Når jeg læser dit indlæg kan jeg virkelig se fejlet... netop det med at tænde lyset, snakker med ham, det gøre vi virkelig for det meste tage vi ham også i stuen hvis vi er der og han vågner... very bad

-he he, jamen lys om natten og snak er din fjende

Alting skal foregå i mørket uden snak og hyggen. Man skifter ble i så lidt lys som muligt, snakker ikke, giver et kys og lægger dem i seng igen, sammen med amning osv

Og jo, man må GERNE hjælp dem med en ny rytme, bare det er stille og roligt og man gør det ved at ændre deres lure.

Og prøv at sørge for han ikke sover ret meget efter kl 16....al den søvn de får efter kl 16 tager du fra ham om natten jo, så det skal du undgå. Aktiver ham med at synge og hygge og læg ham så i seng kl 21 f.eks..så burde jeres rytme stille og roligt:-) og naturligvis sørge for han er godt tanket op madmæssigt

Anmeld

2. marts 2010

Unalisa

- skriver:

Ja ønsketænkning...

Men ja, som de andre skriver..

Hjælp ham på vej... Evt giv ham et mad om aftenen, mad i soveværelset i dæmpet lys og så i seng... 

hørt:...... starter fra i aften af... ingen lys ingen snak

Anmeld

2. marts 2010

mor2piger

MariaE skriver:

-he he, jamen lys om natten og snak er din fjende

Alting skal foregå i mørket uden snak og hyggen. Man skifter ble i så lidt lys som muligt, snakker ikke, giver et kys og lægger dem i seng igen, sammen med amning osv

Og jo, man må GERNE hjælp dem med en ny rytme, bare det er stille og roligt og man gør det ved at ændre deres lure.

Og prøv at sørge for han ikke sover ret meget efter kl 16....al den søvn de får efter kl 16 tager du fra ham om natten jo, så det skal du undgå. Aktiver ham med at synge og hygge og læg ham så i seng kl 21 f.eks..så burde jeres rytme stille og roligt:-) og naturligvis sørge for han er godt tanket op madmæssigt

tænker lidt

er der ikke langt fra kl 16 til kl 21? min datter på 5 måneder kan på ingen måde holde sig vågen i 5 timer!

hun vågner hver dag fra eftermiddagsluren kl 16-17 stykker og får natflaske kl 19.30 der er hun HELT færdig

da hun var 2 måneder krævede det også en aftenlur da hun max var vågen 2 timer før hun blev træt.

min sp har altid sagt, jo bedre de sover om dagen jo bedre bliver nattesøvnen, og hvis man forsøger at holde barnet vågen i 5 timer ved aktivering m.m kan man risikere et overtræt barn der sover ad h til..

bare en tanke

Anmeld

2. marts 2010

mor2piger

- skriver:

Vores rytme (ca.) som han selv er landet på..

Spiser lige omkring kl 23-24 og sover så 5-6 timer

kl. 5-6 ,Vågner, spiser og sover igen efter ca 1 time

Sover 3-4 timer,

kl. 10-11 er vågen 1-1½ time, spiser, sover, leger osv Sover igen 3-4 timer.

i mellem kl. 14- 16 er vågen 1-1½ time

sover 1-1½ time

kl 17-17.30 er vågen 2 timer og går så i seng til natten19-19.30, vågner og spise ca 23-24

det er faktisk også den rytme min datter SELV er kommet ind i, hvis du fjerner den sidste aftenlur  men hun vågner så først fra sin nr 2 og sidste lur kl 16-17 stykker

og så det at hun vågner lidt flere gange om natten for at få sin sut eller andet

Anmeld

2. marts 2010

mor2piger

- skriver:

Utroligt nok er vores dreng ikke vågen efter sut eller noget... 

Han brokker sig kun af sult ellers hvis han på en måde har fået smidt dynen hen over hovedet og ikke kan komme fri

uha, glæder mig også til hun begynder at sove lidt tungere om natten.. gab jeg syntes det er hårdt nogle gange er vågne hver 1 time for at give hende sut eller andet

Anmeld

2. marts 2010

mor2piger

- skriver:

Ja total dårlig stil

Men de kan jo fint ligge sig til at sove om dagen, ikke altid så let for os andre, ikke mig i hvert fald...

ja nemlig, hun sover dejlig og uforstyrret flere timer i dagtimerne  jeg er bare en KLOVN til at huske også at hvile mig  syntes altid jeg har SÅ meget jeg skal nå, selvom det reelt ikke er så vigtigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.