hvordan får jeg ham til at sove mere og tidligere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.654 visninger
29 svar
0 synes godt om
2. marts 2010

Unalisa

min søn er nu 2mdnr og 2 uger. han sover meget meget lidt om natten.. han sove mest om dagen. men om aftenen fra kl 22. til kl 00:00 er han vågn. han tage så en lure og vågner ½time efter. så er han  vågen til kl.2 om natten  så sove han kl 2 og vågner kl 5:30, han bliver ammet og sover til kl. 8.hvad skal jeg gøre,?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2010

Unalisa

- skriver:

du kan ikke gøre noget...

Så lille en person er ved at lære sin egen rytme at kende, det skal nok vænne...

Få sovet om dagen når lille personen sover...

øvvvv. Det var mere fordi sp sagde at når de blev 2 mdr,så skulle deres søvnrytme ændres sådan de sover mere om natten og er mere vågen om dagen

Anmeld

2. marts 2010

Betina&Mathias

Det var lidt a la det samme med vores søn. Han sov nærmest ikke om natten de første 2 måneder. Fik afvide at man ikke kunne regne med noget eller nogen rytme før de var over de 3 mdr. Det holdte stik hos os. Det kom helt af sig selv og nu er han 4 mdr og bli'r puttet kl. 19.30... Vågner en gang og bli'r ammet og står op ved 7 tiden om morgenen 

Anmeld

2. marts 2010

Unalisa

Betina&Mathias skriver:

Det var lidt a la det samme med vores søn. Han sov nærmest ikke om natten de første 2 måneder. Fik afvide at man ikke kunne regne med noget eller nogen rytme før de var over de 3 mdr. Det holdte stik hos os. Det kom helt af sig selv og nu er han 4 mdr og bli'r puttet kl. 19.30... Vågner en gang og bli'r ammet og står op ved 7 tiden om morgenen 

det var der noget af en ændring der kom der... håber virkelig også min søn ændre sin søvnrytme.

Anmeld

2. marts 2010

Unalisa

- skriver:

Du må ikke begynde at ændre på rytmen før barnet er ca 6 mdr.

Indtil da følger de egen rytme... Men det kan vende lige pludselig. 

jeg tror heller ikke jeg kan ændre hans søvn.. hvis jeg ku havde jeg nok gjort det for længst hehe

Anmeld

2. marts 2010

mor2piger

hvad er jeres rytme? hvad gør i om natten når han vågner? tænder i lys? skifter i ham?

min første tanke er klart at sørge for at vise jeres søn at nu er det nat! når i beslutter jer for at putte ham til natten så er det i det værelse det foregår, dvs i bliver i det værelse og går ikke ind i stuen eller andet med ham, og når han vågner op og vil ha mad så undgå at tænde lys, snakke med ham, skifte ham ( med mindre han har lavet stort ) læg ham blot tilbage der hvor han sover efter han har fået mad og lad ham ligge, hvis han pludre så bare lad ham gør det men undgå stadig at snakke tilbage eller tænde lyset, bliver han ked af det så ta ham op og trøst ham og læg ham derefter ned igen, og fortsæt sådan indtil han falder i søvn igen

så tror/håber jeg på han langsom kan lære at det er nat og der skal man sove. Men det er vigtig at i lære ham det for han har intet begreb om det

min datter er 5 måneder nu og sover hver dag fra kl 20-06.30 og har gjort det nogle måneder efterhånden, hun vågner 1-2 gange og vil have mad og sover derefter videre  indimellem vågner hun også bare og skal ha sut eller andet

vi har fra starten af gjort meget ud af forskellen på dag og nat, og undgå for meget kontakt, lys m.m om natten, og lavet faste putteritualer hver aften kl (ex) 19 hvor vi leger, tager nattøj på m.m

held og lykke, håber i snart får noget mere nattesøvn

Anmeld

2. marts 2010

XXSS

Bare rolig det skal nok komme , det kræver bare lidt tålmodighed.. .Børn er jo meget forskellige. Den helt faste rytme kommer først noget senere..

Anmeld

2. marts 2010

Betina&Mathias

Limya skriver:

det var der noget af en ændring der kom der... håber virkelig også min søn ændre sin søvnrytme.

Det kommer lige så stille tror jeg

Krydser fingre for at i snart får lidt nattero

Anmeld

2. marts 2010

mor2piger

- skriver:

du kan ikke gøre noget...

Så lille en person er ved at lære sin egen rytme at kende, det skal nok vænne...

Få sovet om dagen når lille personen sover...

jeg er ikke helt enig

ja de er ved at lære det hele at kende, men man kan stadig godt hjælpe barnet med at forstå hvad der er nat og dag ved at undgå at tænde lys, snakke for meget med barnet osv ellers har barnet ikke en chance for at lære hvad der er dag og hvad der er nat

Anmeld

2. marts 2010

Unalisa

mor2piger skriver:

hvad er jeres rytme? hvad gør i om natten når han vågner? tænder i lys? skifter i ham?

min første tanke er klart at sørge for at vise jeres søn at nu er det nat! når i beslutter jer for at putte ham til natten så er det i det værelse det foregår, dvs i bliver i det værelse og går ikke ind i stuen eller andet med ham, og når han vågner op og vil ha mad så undgå at tænde lys, snakke med ham, skifte ham ( med mindre han har lavet stort ) læg ham blot tilbage der hvor han sover efter han har fået mad og lad ham ligge, hvis han pludre så bare lad ham gør det men undgå stadig at snakke tilbage eller tænde lyset, bliver han ked af det så ta ham op og trøst ham og læg ham derefter ned igen, og fortsæt sådan indtil han falder i søvn igen

så tror/håber jeg på han langsom kan lære at det er nat og der skal man sove. Men det er vigtig at i lære ham det for han har intet begreb om det

min datter er 5 måneder nu og sover hver dag fra kl 20-06.30 og har gjort det nogle måneder efterhånden, hun vågner 1-2 gange og vil have mad og sover derefter videre  indimellem vågner hun også bare og skal ha sut eller andet

vi har fra starten af gjort meget ud af forskellen på dag og nat, og undgå for meget kontakt, lys m.m om natten, og lavet faste putteritualer hver aften kl (ex) 19 hvor vi leger, tager nattøj på m.m

held og lykke, håber i snart får noget mere nattesøvn

Når jeg læser dit indlæg kan jeg virkelig se fejlet... netop det med at tænde lyset, snakker med ham, det gøre vi virkelig for det meste tage vi ham også i stuen hvis vi er der og han vågner... very bad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.