Heaven...vi tar den da igen...om ikke andet, så for at freake Tynen helt ud!
Well...i det her hus, er der sket så mange ting, og hvordan de er blevet oplevet...ja det er vidt forskelligt men:
way back, boede min farmor og farfar her i huset, min far er født her, og jeg er mere eller mindre opvokset her...
nu har manden og jeg overtaget skuden efter mine forældre begge er døde...(alt det her er forhistorie)
da mine forældre boede her, skulle min søster overnatte her, mine forældre har et gæsteværelse, oppe under kvisten, ikke just et sted man ønsker at overnatte, og min søster var bestemt heller ikke begejstret for det, så hun valgte stuen på første sal i stedet.
Hun vågnede så om natten, med den klammeste følelse, af kulde, og af ikke at være ønsket...sådan en blanding af ren og skær frygt, og da hun kiggede ned, er hun helt overbevist om at der står nogen for fodenden af hendes seng.
hun sov ikke resten af natten skal lige siges.
senere (efter min mors død) sov hun her så igen, men valgte så gæsteværelset, eftersom stuen en gang havde skræmt hende.
denne gang vågnede hun igen, men ved at nogen løftede hendes ene fod...igen var hun døden nær af skræk.
så døde min far, og vi overtog huset. Vi snakked meget om de oplevelser det gav at overtage hytten her. Og en dag hvor min mand var syg (og lå neden under i sin seng) ville jeg sætte mig i ro og mag på første sal med en god bog og en kop kaffe, da jeg sad der var der noget over bogens kant der fangede min opmærksomhed, dørhåndtaget på døren ud til toilettet (som ligger i forbindelse med gæsteværelset) begyndete i en hurtig fart at hoppe op og ned, lidt som om nogen hev i det uden at kunne komme ud (døren stod på klem) jeg ignorerede det, og regnede med det var min fatters kat (som vi beholdte efter hans død) som ikke kunne komme ud. Nå lyden blev værere og værere, og til sidst rejste jeg mig for at lukke ham ud.
Der var bare ingen, toilettet var helt og aldeles tomt, og i det jeg vender mig om, fanger mine øjne den gamle glasdør, som min bedstefar i tidernes morgen lavede, fandme om ikke dørhåndtaget på den begyndte at hoppe op og ned...ja så løb jeg sgu, direkte ned i sengen ved siden af Michael...og blev der...skide være med den gode kaffe og bog, jeg var skræmt!
Well, senere måneder senere var mine unger alene hjemme, og vi var på det tidspunkt igang med en ombygning i stuen, og på gæsteværelset, men da vi kom hjem, sad Kasper (min store dreng) helt stille nede i køkkenet, og bare var helt forstenet, hele aftenen havde der været trampelyde hen over stuegulvet, frem og tilbage, tunge trampende skridt. Og han var virkelig bange.
Efter vi har bygget om, har der ikke rigtigt været noget, undtagen når jeg går i bad, der kan jeg tydeligt høre trin på loftet over brusekabinen...men det er hverdag nu...så pyt!
well, som jeg skrev i den anden tråd, så tog jeg billeder fra min mors bisættelse, som kun kan bekræfte at der findes mere mellem himmel og jord.
ikke billeder jeg smider rundt med, eftersom de er personlige, men under en tidligere debat omkring det her emne, proppede jeg billederne ind i et fotoalbum herinde, og dem fik jeg aldrig fjernet igen.
Kan man være reel omkring billederne og acceptere de er mine, og meget personlige, er i velkommen til et kig, men det er via en PB.
Jeg vil virkelig hade mig selv hvis jeg fandt min mors bisættelse ude på internettet.
knus fra sloggi, som ved der findes noget derude!