Fisk = Strøm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2010

4xGreve

BetinaMørk skriver:

Altså de er ikke krævende som sådan. de skal bare have rent vand engang ca hver 3 uge.. og så mad!
Jeg har sårn en fin tænd sluk ur på mit, mega fint... så skal kun huske at give dem mad inden kl otte...

er det ofte? fik at vide at man skulle skifte vand ca. hver 14 dag når man bare havde fisk??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2010

A.

WiitrioeN skriver:

det gør vi skam også hehe...

men det var bare at hvis det virkelig passede så vil vi købe fisk også fordi hun elsker fisk

ok ja men i kan købe en  rigtigt lille akvarie med to tre fisk det kræver ikke  meget arb eller strøm

Anmeld

1. marts 2010

4xGreve

A. skriver:

ok ja men i kan købe en  rigtigt lille akvarie med to tre fisk det kræver ikke  meget arb eller strøm

arbejdet gør mig ikke så meget, men vi vil købe sådan et begynder sæt hvor der er plads til ca. 20 gubbier

Anmeld

1. marts 2010

frk Jensen

WiitrioeN skriver:

er det ofte? fik at vide at man skulle skifte vand ca. hver 14 dag når man bare havde fisk??

Havde jeg bare fisk ville jeg ikke skifte de hver 14 dag. Måske engang hver anden måned.. jeg skifter det når jeg syns det er ulækkert og det trænger...

Har du set saltvands akvarier? nøøøj det er flotte, men skisme også dyre

Anmeld

1. marts 2010

4xGreve

BetinaMørk skriver:

Havde jeg bare fisk ville jeg ikke skifte de hver 14 dag. Måske engang hver anden måned.. jeg skifter det når jeg syns det er ulækkert og det trænger...

Har du set saltvands akvarier? nøøøj det er flotte, men skisme også dyre

hehe nej det har jeg ikke... hvor ser man sådan nogen??

Anmeld

1. marts 2010

frk Jensen

WiitrioeN skriver:

hehe nej det har jeg ikke... hvor ser man sådan nogen??

plantorama ved jeg har dem... dyrhandlen.. De er SÅ flotte..

Anmeld

1. marts 2010

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09
WiitrioeN skriver:

Vi overvejer at give min datter fisk da det skulle have en beroligende efekt på børn også lyder mit spørgsmål er de dyre i strøm for der er jo vand/ilt pumpen der køre 24/7 også er der lyset

Vi har lige fået fisk for 3 uger siden, og de er rigtig nemme at passe. 1/3 af vandet skifter man hver 3 uge jeg tilsætter også sådan noget væske til vandet for at holde den rigtige ph, men det er vist ikke nødvendigt.

Har lige prøvet at regne lidt ud på elprisen. Pumpe og varmelegme er jo tændt døgnet rundt og lyset er ca tændt 12 herhjemme ved os. Men det jeg er kommet frem til er ca 250 kr om året til strøm (med forbehold for regnefejl). Håber at du kan bruge det til noget.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

1. marts 2010

4xGreve

Benjamin09 skriver:

Vi har lige fået fisk for 3 uger siden, og de er rigtig nemme at passe. 1/3 af vandet skifter man hver 3 uge jeg tilsætter også sådan noget væske til vandet for at holde den rigtige ph, men det er vist ikke nødvendigt.

Har lige prøvet at regne lidt ud på elprisen. Pumpe og varmelegme er jo tændt døgnet rundt og lyset er ca tændt 12 herhjemme ved os. Men det jeg er kommet frem til er ca 250 kr om året til strøm (med forbehold for regnefejl). Håber at du kan bruge det til noget.

det kan jeg ihvertfald. takker...

Har du kunne mærke en positiv beroligende efekt på dit/dine børn??

Anmeld

1. marts 2010

4xGreve

BetinaMørk skriver:

plantorama ved jeg har dem... dyrhandlen.. De er SÅ flotte..

uhh har plantorama sådan noget?? jeg var inde i farmland og kigge på fisk osv. det var der jeg fik idéen

Anmeld

1. marts 2010

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09
WiitrioeN skriver:

det kan jeg ihvertfald. takker...

Har du kunne mærke en positiv beroligende efekt på dit/dine børn??

Han er kun 7 måneder og fiskene står i stuen, men han elsker at sidde i sin skråstol og kigge på dem, og vil da også meget gerne banke på til dem. Har pausefisk på min puter og sem blev han helt opskugt af en dag, så han skulle da helt bestemt have sine egne fisk, men tror helt sikkert at han vil få meget glæde af dem over tiden, og det får vi andre i hvert fald også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.