Har faderen 3 ugers basel efter fødsel nu??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2010

Sara.

CRS skriver:

Har lige læst mange af de nye punkter er gældende fra idag...

men den ekstra uges barsel er fra 1.marts 2011

• Per 1. marts 2011 udvides perioden med betalt forældreorlov med 1 uge til moderen og 1 uge til faderen.
  • sån står der i overenskomsten

http://di.dk/DI/Presse/Pressemeddelelser/Pages/Forligomnyeoverenskomserpaaindustriensomraade.aspx

Håber du tager fejl... men øv øv øv..... Kunne ellers være lækkert hvis du var hjemme 3 uger i stedet for 2... men hvad så med de der 9 uger i stedet for 6?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2010

CRS

står ikke noget om ekstra uger ellers

Anmeld

1. marts 2010

LMM

lærkes_mor skriver:

Jeg hører min kæreste senere når han kommer hjem!!!

tak

Anmeld

1. marts 2010

Sara.

LMM skriver:

tak

hehe det er CRS der er min kæreste... kunne ikke vente med at spørge, så han fik en sms

Anmeld

1. marts 2010

LMM

lærkes_mor skriver:

hehe det er CRS der er min kæreste... kunne ikke vente med at spørge, så han fik en sms

ha ha oki, jeg har termin om tre dage, så det kommer hvis ikke til at gælde for os!!

Anmeld

1. marts 2010

Sara.

LMM skriver:

ha ha oki, jeg har termin om tre dage, så det kommer hvis ikke til at gælde for os!!

Det jo lige om lidt.... spændende... Nej tror heller ikke du går et år over termin selvom det ku være lækkert med en ekstre uges barsel.... Meeeeen opvejet med et år over termin ville jeg nøjes med to

Jeg har termin d.26 marts i år så det gælder heller ikke for os desværre...

Anmeld

1. marts 2010

AWO

lærkes_mor skriver:

Håber du tager fejl... men øv øv øv..... Kunne ellers være lækkert hvis du var hjemme 3 uger i stedet for 2... men hvad så med de der 9 uger i stedet for 6?

Hej!

De 9 uger, der bliver talt om, er til deling - 3 uger til moderen, 3 til faren, og tre, som kan deles.

Ifølge Industriens overneskomst, som gælder for min kæreste, er der ret til "fuld" løn i de ni uger (ikke helt fuld løn, men mere end barselsdagpenge), og barslen skal holdes i direkte forlængelse af de 14 dage efter fødslen.

Ellers er der jo den almindelige barsel, som også kan deles, men hvor man "kun" får barselsdagpenge..

Men jeg kan godt forstå, du er forvirret, jeg synes selv, det er noget af en jungle!! Vi prøver at få det ordnet, så kæresten holder barsel en gang i ugen (pga. mit studie), og bliver pt. sendt frem og tilbage mellem Metal og kommunen..

Anmeld

1. marts 2010

Sara.

Anke skriver:

Hej!

De 9 uger, der bliver talt om, er til deling - 3 uger til moderen, 3 til faren, og tre, som kan deles.

Ifølge Industriens overneskomst, som gælder for min kæreste, er der ret til "fuld" løn i de ni uger (ikke helt fuld løn, men mere end barselsdagpenge), og barslen skal holdes i direkte forlængelse af de 14 dage efter fødslen.

Ellers er der jo den almindelige barsel, som også kan deles, men hvor man "kun" får barselsdagpenge..

Men jeg kan godt forstå, du er forvirret, jeg synes selv, det er noget af en jungle!! Vi prøver at få det ordnet, så kæresten holder barsel en gang i ugen (pga. mit studie), og bliver pt. sendt frem og tilbage mellem Metal og kommunen..

Ja det er godt nok en stor jungle....

puuuhhaaa...

Jeg er på su under barsel så min mand vil vel kunne tage alt det han må + alt det vi har til deling?

Så han får ret til 6 uger med fuld løn? Men det havde han også med vores første barn, så det er vel ikke noget nyt i overenskomsten?

Uhhhaaa... træls det hele skal være så indviklet.

Lyder dejligt med en ugentlig fridag til din mand

Anmeld

1. marts 2010

Low

2009, Barselsorloven er som hovedregl på 52 uger:

-4 uger før terminen til moren

-14 uger efter fødslen til moren, der er forpligtet til som minimum at holde de første 2 uger efter fødslen

-2 uger til faren, der skal holdes inden for de første 14 uger efter fødslen

-32 uger, som i selv kan bestemme, hvordan i holder

Anmeld

1. marts 2010

AWO

lærkes_mor skriver:

Ja det er godt nok en stor jungle....

puuuhhaaa...

Jeg er på su under barsel så min mand vil vel kunne tage alt det han må + alt det vi har til deling?

Så han får ret til 6 uger med fuld løn? Men det havde han også med vores første barn, så det er vel ikke noget nyt i overenskomsten?

Uhhhaaa... træls det hele skal være så indviklet.

Lyder dejligt med en ugentlig fridag til din mand

Ja, jeg vil da tro, han kan tage det, der er til deling - hvis arbejdspladsen går med til det..?

Men prøv at ringe til fagforeningen. Det gjorde min kæreste, og han fik en god snak og fik tilsendt noget materiale, med masser af gule markeringer over de steder, der er relevante for os.

Ved os er det mere et spørgsmål om fuld løn vs dagpenge - og der er det vist kommunen, der bestemmer, hvor meget han kan få?? Det var i hvert fald det, de sagde i Metal.

Ja, det bliver dejligt, han på den måde kan blive en del af sin datters hverdag. Hans arbejde har heldigvis også sagt god for planen, så det er bare skønt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.