Har faderen 3 ugers basel efter fødsel nu??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.215 visninger
20 svar
0 synes godt om
1. marts 2010

LMM

Hej..

Jeg var lige en smut nede ved svigermor, hun sagde at hun have læst i avisen at faderen nu har 3 ugers barsel efter fødsel, nye regler!! er det rigtigt??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2010

9510

i vores overenstkomst, hedder det først 14 dage, så efter barnet er 14 uger er der 9 uger til deling, jeg fik de 6 og så var der 3 til manden, som han ikke har holdt endnu

Anmeld

1. marts 2010

Sara.

Jeg læste også noget om det på tekst tv og fortalte min kæreste om det.... Men mener han fandt frem til at det først er fra marts 2011 ? desværre..

Tror lige jeg vil spørge ham om han er sikker i sin sag, for ellers skal vi da ha fundet ud af det inden jeg føder. Ville være lækkert med 3 uger i stedet for 2

Anmeld

1. marts 2010

LMM

lærkes_mor skriver:

Jeg læste også noget om det på tekst tv og fortalte min kæreste om det.... Men mener han fandt frem til at det først er fra marts 2011 ? desværre..

Tror lige jeg vil spørge ham om han er sikker i sin sag, for ellers skal vi da ha fundet ud af det inden jeg føder. Ville være lækkert med 3 uger i stedet for 2

vil lige prøve at søge på nettet, min kæreste vil rigtig gerne være hjemme, så vi kan finde ud af det hele sammen!

Anmeld

1. marts 2010

MTS

Jeg prøvede google det men kunne ikke finde noget. Ville da ellers være rigtigt godt hvis manden fik længere barsel.  Og hvis det var noget der blev ændret inden jeg skal føde.

Anmeld

1. marts 2010

Sara.

LMM skriver:

vil lige prøve at søge på nettet, min kæreste vil rigtig gerne være hjemme, så vi kan finde ud af det hele sammen!

Jeg hører min kæreste senere når han kommer hjem!!!

Anmeld

1. marts 2010

saxa

Det er den nye overenskomst indenfor industrien der har fået 2 ugers ekstra barsel Som er til deling mellem forældrene.. Så JA faren kan nu tage 3-4ugers barsel efter fødsel.. Og som en anden skariver, har man eftefølgende 9 uger til deling (ekstra) som skal tages inden barnet er et vis antal måneder..

Anmeld

1. marts 2010

Skouboe

Det er en del af de igangværende overenskomstforhandlinger mellem CO-industri og Dansk Industri, og det er kun folk omfattet af overenskomsten der får glæde af det...

http://nyhederne.tv2.dk/article/28738699/

Anmeld

1. marts 2010

CRS

Det gælder først fra marts 2011... Den nuværenden overenskomst siger vi stadig kun har 2 uger efter fødsel...også ret til 6 uger mellem barnets 14-24 uge mener jeg det er

ret mig endelig hvis jeg er helt galt på den

Anmeld

1. marts 2010

CRS

Har lige læst mange af de nye punkter er gældende fra idag...

men den ekstra uges barsel er fra 1.marts 2011

• Per 1. marts 2011 udvides perioden med betalt forældreorlov med 1 uge til moderen og 1 uge til faderen.
  • sån står der i overenskomsten

http://di.dk/DI/Presse/Pressemeddelelser/Pages/Forligomnyeoverenskomserpaaindustriensomraade.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.