Gode minder!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2010

nannanadja

FrkT skriver:

Ihhh en hyggelig tråd....

Jamen jeg har faktisk lige et billede liggende som bringer rigtig gode minder frem hos mig.

Det er taget en jul oppe ved min mormor og morfar den 26. december. Er lidt i tvivl om året.... men tror det var i 1996. Jeg kan tydeligt huske denne aften. Min lillesøster Line, fætter Nicolai og jeg legede ovenpå hos min mormor og morfar (Nicolais farmor og farfar). Vi legede sygehus, og jeg var lægen og min søster og Nicolai var patienterne, der havde brækket henholdsvis en arm og et ben (må nok nærmere have været skadestue vi legede så ). Og så skulle vi ned og have julefrokost-mad, og Line og Nicolai beholdte altså deres "gips" på. Kan se på billedet at Line har nattøj på, og mener faktisk også hun var lidt småsyg den dag.

Sjovt at man så tydeligt kan huske nogle bestemte begivenheder. For det var ikke fordi den dag var meget anderledes end så mange andre hos min mormor og morfar, men nok netop derfor må det være et af mine bedste minder. Fordi jeg så tydeligt husker følelsen af barndomsglæde, kærlighed, familie.... og mest af alt, min elskede mormor, som altid har været min HELT. Mit absolut største forbillede. Har aldrig mødt en person med så stort et hjerte som hende.  Og både min morfar og mormor døde så også ca. 1½ år efter dette billede er taget. Netop derfor er det også en dejlig måde at huske dem på. Begge helt igennem fantastiske mennesker

Det er forresten min lillesøster der står op på stolen, min fætter der sidder med en "gips"-arm og mig i sort trøje og mine ELSKEDE orange spencerbukser (ja, jeg har gået MEGET i spencerbukser), og så min morfar med ryggen til og min mormor der står i højre side med hvid trøje og også ryggen til.

i hygger rigtig på billeder, et billede siger mere end 1000 ord.

så hyggeligt med gode billeder og gamle minder..selvom minderne er helt friske inde i hovedet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2010

otlitrom

nannanadja skriver:

selvfølgelig sidder alle de "gamle" farmoer og farfarer og bedste osv deroppe og holder øje med os.. jeg håber på det så meget at jeg har valgt at tro på det 

...rigtig god tråd du har oprettet, jeg syntes det er hyggeligt og skønt at få snakket lidt om vores minder

Helt enig. Jeg har også valgt at tro på det, hvilket min far synes er noget værre vrøvl, nu jeg snart bliver 35.. Men jeg er ligeglad... Det er min måde at håndtere det på

Og tak jeg synes det er dejligt at høre om folks minder.

Jeg fandt lige et skægt billede af mig, fra da jeg var lille. Man må sige at kreativiteten har fået frit spil

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

28. februar 2010

FrkT

kitty skriver:

Helt enig. Jeg har også valgt at tro på det, hvilket min far synes er noget værre vrøvl, nu jeg snart bliver 35.. Men jeg er ligeglad... Det er min måde at håndtere det på

Og tak jeg synes det er dejligt at høre om folks minder.

Jeg fandt lige et skægt billede af mig, fra da jeg var lille. Man må sige at kreativiteten har fået frit spil

Ihhh hvor er du sød

Jeg har da også et billede lidt ala dit..... af min lillesøster og jeg til fastelavn.... det må være fra fastelavn 1992 hvor vi var henholdsvis 5 næsten 6 år og lige fyldt 3 år..... og begge kostumer har vi begge haft brugt, hehe! Mine forældres 100% hjemmelavede kostumer faktisk!

Anmeld

28. februar 2010

otlitrom

FrkT skriver:

Ihhh hvor er du sød

Jeg har da også et billede lidt ala dit..... af min lillesøster og jeg til fastelavn.... det må være fra fastelavn 1992 hvor vi var henholdsvis 5 næsten 6 år og lige fyldt 3 år..... og begge kostumer har vi begge haft brugt, hehe! Mine forældres 100% hjemmelavede kostumer faktisk!

Årh, hvor er i skønne! Jeg æææælskede fastelavn!!

Dejligt billede

Anmeld

28. februar 2010

FrkT

Årh, hvor er i skønne! Jeg æææælskede fastelavn!!

Dejligt billede

Det gjorde jeg også.... totalt!

Fandt forresten endnu et billede.... min lillesøster, min yndlingskusine (som er 17 dage yngre end mig) og mig selv.... i, tro det eller lad vær, ENDNU et par spencerbukser.... denne gang røde! (hvis du ikke kan se det er det jo så mig til venstre, kusine Simone i midten og lillesøster til højre!) Og vi sidder på gangen i det hus jeg er opvokset i til jeg var 13 år... og leger med barbiedukker som et utal af andre gange!

Anmeld

28. februar 2010

Mor.sander

Mine bedste minder er helt sikker alle de gode stunder, jeg have gennem min barndom, ungdom og mit tidlige voksen liv, først hos min farmor og hendes mand Per, senere hos min farmor, da han var gået bort i 96. Jeg er i dag lykkelige for at hun fik lov at opleve mine unger, mens hun stadigvæk var frisk hun elskede at være oldemor, men hendes hjerte var træt efter et langt liv og slog for sidste gang en kold januar morgen i 2005.

Jeg kan stadigvæk den dag i dag, blive overvældet af mit savn af at haven hende i mit liv, især op til jul og fødselsdag. Og Felicia snakker også den dag i dag for tid til anden hvordan hun savner Oldemor. Ære være hendes minde

Anmeld

28. februar 2010

Muffinmus

Hi hi, forstår dig godt.

Var au-pair i 2000 på New Zealand sammen med en vininde der var et andet sted og det er det smukkeste land

rejste en smule rundt, havde dog ikke råd til det store og havde heller ikke for godt tid med ungerne der skulle passes til hverdag jo

Men efter NZ tog mig og veninden til Australien og på Bali, så alt i alt 10 mdr gode oplevelser i de 3 lande og klart noget jeg altid vil huske

Af andre supæer fede ferie er der vores bryllupsrejse til singapore og Borneo...Nøj jeg elser st trekke på Borneo og se aberne i træerne, kæmpe mæssige firben og kødædende planter i rå mængder

Har ikke billeder fra NZ på puteren så i må nøjes med BORNEO, super fedt!!!!

Anmeld

28. februar 2010

CarinaSB

Jeg sidder og mindes Noah's fødsel for 7 mdr siden .. tænk at min lille dreng allerede bliver 7 mdr imorgen .. grunden til at jeg egentlig kom til at tænke på det var fordi at jeg sad og lagde billeder i de forskellige mapper .. :D

I får da lige et par stykker .. :D

Anmeld

28. februar 2010

otlitrom

MariaE skriver:

Hi hi, forstår dig godt.

Var au-pair i 2000 på New Zealand sammen med en vininde der var et andet sted og det er det smukkeste land

rejste en smule rundt, havde dog ikke råd til det store og havde heller ikke for godt tid med ungerne der skulle passes til hverdag jo

Men efter NZ tog mig og veninden til Australien og på Bali, så alt i alt 10 mdr gode oplevelser i de 3 lande og klart noget jeg altid vil huske

Af andre supæer fede ferie er der vores bryllupsrejse til singapore og Borneo...Nøj jeg elser st trekke på Borneo og se aberne i træerne, kæmpe mæssige firben og kødædende planter i rå mængder

Har ikke billeder fra NZ på puteren så i må nøjes med BORNEO, super fedt!!!!

Der ser godt nok lækkert ud!

Hvor var du Au Pair henne i NZ?

Vi overvejer at flytte derned et år, når jeg er færdiguddannet. Men hvem ved. Det er jo et stort skridt at tage

Anmeld

28. februar 2010

otlitrom

CarinaSD skriver:

Jeg sidder og mindes Noah's fødsel for 7 mdr siden .. tænk at min lille dreng allerede bliver 7 mdr imorgen .. grunden til at jeg egentlig kom til at tænke på det var fordi at jeg sad og lagde billeder i de forskellige mapper ..

I får da lige et par stykker ..

Det må også være det mest fantastiske. Jeg glæder mig til at det en dag bliver min tur!

Sikke en dejlig lille fyr!

Tillykke med "mini-fødselsdagen" i morgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.