Rasende og frustreret.. (lang)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.196 visninger
15 svar
0 synes godt om
27. februar 2010

Ayasmor

For lige at have en bedre forståelse for min frustration kommer der lige en "lille" historie..

Sagen er den at min datter på 14 mdr. OFTE er syg. Da hun var 8 uger gammel blev vi indlagt på børneafd. da et besøg ved egen læge viste at hun havde en mislyd på hjertet. Heldigvis var det en forholdvis harmløs "deffekt" der gav denne mislyd. Ved 5 mdr. undersøgelsen lytter vores læge så på hendes hjerte, og kigger meget alvorligt på mig og siger: " Ja Sara, jeg kan høre en mislyd på Aya's hjerte, og vil derfor gerne have jer på sygehuset til undersøgelser". Jeg kigger på hende og siger at det ved jeg godt, og at hun iøvrigt selv har henvist os på samme grundlag 3 mdr. tidligere...  Jeg tænker nåå ja, den kan vel smutte, og hun har måske ikke lige nået at læse journalen inden.  Samtidig har vi gået til kontrol, pga. Ayas lave vægt.. Der går nopgle mdr. og vi begynder at komme meget ved lægen igen. Aya har gentagende mellemøresbetændelser, og egen læge overser 3 ud af 3!! Fair nok er min tanke, hun er jo ikke ørelæge, så jeg begynder bare at gå direkte til vores ørelæge for eftertiden. Alt dette ender med at Aya får dræn i, og det ved egen læge godt. Til 1 års undersøgelsen er Aya stadig i den lave ende af vægtkurven. Dvs. at hendes vægt og længde mere eller midre har stået stille i 4 mdr. På det grundlag vil egen læge gerne holde øje med hende og siger derfor at hun til 15 mdr. vacc skal måles og vejes også.. Aya er nu syg 2-3 gange om mdr. Senest var hun syg weekenden for 14 dage siden med feber.. Jeg kontaktede ikke læge, da Aya ellers virkede nogenlunde tilpas, lige bortset fra at hun ikke spiste. Der går en uge, og hun bliver syg med høj feber igen mandagen efter. Onsdag går jeg til egen læge med hende, da hun er hostende, og rasler fra lungerne.. derudover har hun stadig høj feber og er slatten. Vil stadig intet spise, og dette har stået på i en uge nu. Lægen kigger hende i ørerne og siger at alt ser fint ud og intet rødt. jeg siger så til lægen at der normalt også væsker fra ørerne når det er galt med dem. Hun kigger åndsvagt på mig og siger i en bestemt tone, at der altså ikke bare væsker fra ører. Der skal ligesom være hul på trommehinden før dette sker.. Jeg kigger mærkeligt på hende og spørger om hun ikke lige har kigget hende i ørerne, og da så også ville kunne se at hun har dræn i... Ups siger lægen.... UPS???? Hun lytter hende på lungerne og siger at der intet er at høre, og jeg beder hende lige tjekke hjertet også.. Hun lytter hurtigt og konkluderer at det lyder helt præcis som det skal.. Øhhh hvad??? Må lige minde hende om at Ayas hjerte altså ikke lyder præcist som et hjerte skal lyde, og hun da selv tidligere har indlagt os med det..  Jeg beder så om at få målt Ayas crp. og dette bliver også gjort.. Jeg fortæller også lægen at jeg er begyndt at blive bekymret for Ayas vægt, da hun intet spiser, og jeg kan se at hun har tabt sig. Lægen mener hun ser sund og rask ud, og vil ikke veje hende. Jeg fortæller igen, at Aya jo bliver holdt i kort snor mht. til hendes i forvejen lille størrelse, og lægen kigger på mig og spørger: "Gør hun det?".. Må indrømme at jeg på nuværende tidspunkt er ved at være en smule rasende..  Men vi bliver sendt hjem med beskeden om at hun nok bare har en virus, og syge børn altså ikke spiser. Hmm.. Torsdag aften vælger jeg at ringe til lægevagten da Aya stadig ikke spiser noget, høj feber, hoster voldsomt og ikke laver andet end at hænge på min skulder, og har ikke energi til noget som helst. Vi kommer op til lægen og Aya har en tydelig lungebetændelse!!! Jeg sidder så tilbage og er rasende på egen læge som nu har overset 3 mellemøresbetændelser, 1 lungebetændelse, og iøvrigt ikke aner hvilke patienter hun  har hos sig. Jeg har valgt at skifte læge, og har i sinde at indgive en klage, for hendes sløsede arbejde.. Jeg har også selv oplevet at jeg gentagende gange har fortalt om hvilke prøver hun HAR taget på mig, og derfor nytteløst at tage igen osv osv osv.. Er det mig der bare overreagerer her??

Derudover er jeg stadig meget bekymret for Aya. Hun har i 14 dage nu ikke rigtig spist noget, og tabt sig. hvor meget er jeg ikke klar over, da jeg ingen vægt har. Har i sinde at tage til den nye læge i næste uge, og få det tjekket. Hun har f.eks hele dagen idag spist ½ mariekiks. Og sådan har det set ud i som sagt 14 dage.. Jeg er desperat efter t få noget føde i hende, og jeg er nået til det punkt nu hvor jeg nærmest er ligeglad med hvad hun spiser, bare hun spiser et eller andet. Hun kan jo ikke blive ved meget længere med ikke at spise noget. Væske kan jeg heldigvis få en lille smule i hende af..

Ihh gode råd modtages med kyshånd..

Knus en ret bekymret mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2010

Vial

Hold da op en ringe læge.

Jeg kom til at tænke på serien på DR1 "Sommer". En praktiserende læge, som var blevet dement.

Hun er da lige til en pension. Skræmmende!

God du har skiftet læge!! Synes bestemt at du skal klage over hende. Det er egentlig lidt dit anvar, kan man sige. Tænk på de mødre, som er knap så obs som dig!

God bedring med den lille pige

Anmeld

27. februar 2010

JustAnotherName

GODT du fik skiftet læge. Det er mere end nogen bør finde sig i.
Jeg håber den nye læge er mere kompetent og seriøs omkring sit arbejde.

Det må være så frustrerende med al den sygdom, og dét at hun spiser så frygtelig lidt, når hun i forvejen er meget lille.
Jeg har ikke selv oplevet det med nogen af mine piger, så jeg kan desværre ikke øse ud af egen erfaring.

Men jeg ønsker Jer så meget god bedring,
og håber for Jer, at lægeskiftet kan blive et vendepunkt!

Kærlig hilsen Katrine - Mor til Bianca på knap 2½ år og Celina på 9 mdr.

Anmeld

27. februar 2010

ekzunz

For lige nu at få nogle kalorier i hende, kan du på apoteket købe nogle energitætte drikke. En "drik" - jeg ved faktisk ikke hvor store de er, dækker næsten en hel dags kaloriebehov (og sikkert det hele for din datter) Vores datter har også gået til kontrol på sygehuset pga. lav vægt, og vi fik en diætist tilknyttet. Hun sagde at når Klara var syg og ikke ville spise så skulle vi give hende sådan en drik så hun ikke tabte sig. De er vist ikke helt billige, men jeg aner ikke hvad de koster.

Er det ikke muligt at blive tilknyttet børneafdelingen? Det har vi været utroligt glade for, vi følte os meget trygge.

Godt du har skiftet læge - hun er godt nok inkompetent.

Anmeld

27. februar 2010

Ayasmor

KaMa skriver:

Hold da op en ringe læge.

Jeg kom til at tænke på serien på DR1 "Sommer". En praktiserende læge, som var blevet dement.

Hun er da lige til en pension. Skræmmende!

God du har skiftet læge!! Synes bestemt at du skal klage over hende. Det er egentlig lidt dit anvar, kan man sige. Tænk på de mødre, som er knap så obs som dig!

God bedring med den lille pige

hvor er det befriende at vide at det ikke kun er mig der mener at hun er ret sløset... Håber virkelig også at den nye læge er noget, specielt når vi bruger lægen så meget...

Anmeld

27. februar 2010

Ayasmor

JustAnotherName skriver:

GODT du fik skiftet læge. Det er mere end nogen bør finde sig i.
Jeg håber den nye læge er mere kompetent og seriøs omkring sit arbejde.

Det må være så frustrerende med al den sygdom, og dét at hun spiser så frygtelig lidt, når hun i forvejen er meget lille.
Jeg har ikke selv oplevet det med nogen af mine piger, så jeg kan desværre ikke øse ud af egen erfaring.

Men jeg ønsker Jer så meget god bedring,
og håber for Jer, at lægeskiftet kan blive et vendepunkt!

Kærlig hilsen Katrine - Mor til Bianca på knap 2½ år og Celina på 9 mdr.

mange tak for ønsket om en god bedring.. Håber da bestemt heller ikke at dine børn skal igennem så meget sygdom

Anmeld

27. februar 2010

charlottekri

hvordan ser hen des bleer ud???

jeg ville ringe til vagtlægen og fortælle at hun ikke har spist noget i 14 dage!!! det er jo slet ikke normalt!! hun skal da undersøges nærmere og det kan kun gå for langsomt, hvis du spørger mig!!!

Anmeld

27. februar 2010

Ayasmor

Znuzke skriver:

For lige nu at få nogle kalorier i hende, kan du på apoteket købe nogle energitætte drikke. En "drik" - jeg ved faktisk ikke hvor store de er, dækker næsten en hel dags kaloriebehov (og sikkert det hele for din datter) Vores datter har også gået til kontrol på sygehuset pga. lav vægt, og vi fik en diætist tilknyttet. Hun sagde at når Klara var syg og ikke ville spise så skulle vi give hende sådan en drik så hun ikke tabte sig. De er vist ikke helt billige, men jeg aner ikke hvad de koster.

Er det ikke muligt at blive tilknyttet børneafdelingen? Det har vi været utroligt glade for, vi følte os meget trygge.

Godt du har skiftet læge - hun er godt nok inkompetent.

Skal helt bestemt lige en tur på apoteket imorgen så.. Koste hvad det koste vil.. mange tak for tippet.. Jeg håber at vi kan blive tilknyttet en børnelæge.. Som jeg lige tænker det nu, så skal vi til den nye læge i næste uge, så i lige kan se hvad han er for en fisk. men også så han lige kommer lidt ind i hele hendes forløb med utallige sygdomme, og få målt og vejet hende, så der er nogle nye værdier på hende.

Anmeld

27. februar 2010

millesofie

Waow hvor bliver jeg gal når jeg høre sådan noget, du skal bestemt gå vidre med din sag.  Den læge skulle jo slet ikke have lov at arbejde med mennesker, hun kan jo tage et telefon sælger job i steden for...

Men jeg tænkte at hvis den lille godt vil drikke noget i løbet af dagen, har du så prøvet med noget drikke yoghurt eller frugtmos

jeg har nogle gange si'et drikke yoghurten så den kunne drikkes gennem flasken, når jeg har passet syge børn

som sidste løsning kan mariekiks med chokolade måske hjælpe

held og lykke & husk at så længe at hun bare får væske og en smule mad i løbet af dagen så sku hun klare sig

Anmeld

27. februar 2010

Ayasmor

charlottekri skriver:

hvordan ser hen des bleer ud???

jeg ville ringe til vagtlægen og fortælle at hun ikke har spist noget i 14 dage!!! det er jo slet ikke normalt!! hun skal da undersøges nærmere og det kan kun gå for langsomt, hvis du spørger mig!!!

Hun tisser stadig en smule, så helt dehydreret er hun ikke.. Men så da helst heller ikke at det nåede helt derud.. mht. hendes lort (undskyld, men kunne ikke lige finde et pænere ord), så er det meget småt. klart nok eftersom hun jo ikke spiser.

Jeg tror lige jeg ser om jeg kan trække den til mandag, så vi kan komme til ægen læge.. Idag har hun nemlig hat lidt overskud til at lege og grine lidt.. men vil give dig helt ret i at det ikke er normalt.. også derfor det bekymre mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.