Min stakkels mave...alternativer til sveskejuice?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2010

dithmer

Hvis det er jern c du får skal du skifte til Hemojern. Det generer ikke maven.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2010

Winnie

Mettemus skriver:

Jeg får et jerntilskud som hedder Ferro Duretter som er en debotpiller der frigiver jernet over 24 timer, så det ikke virker på én gang og det skulle være bedre for maven (siger min læge, jeg har ikke forstand på det )

Var også dem jeg tog under graviditeten, synes dog at jeg godt kunne have lidt problemer med maven alligevel, men det løste jeg ved at spise tørret frugt, (især figner) og drikke masser af vand.

Anmeld

26. februar 2010

Malene76

Prøv at starte dagen med 2 kiwier og vand... Det er godt for maven. Det sætter gang i maven på en god måde.

MVH Malene

Anmeld

26. februar 2010

Lise

Masser af vand, motion og fiberrig kost.

Bag og spis dette brød - så sker der ting og sager

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=9293  

Anmeld

26. februar 2010

BJL2010

Jeg takker for de hurtige og mange svar.

Jeg går straks i gang med at prøve lidt af hvert. Jeg kunne måske prøve at tvinge resten af min sveskejuice i mig...he he...men hvis det kræver at man drikker en hel liter hver dag...så overlever jeg ikke

<jeg drikker ellers også et stort glas appelsinjuice til min jern-pille, men det er åbenbart ikke nok for mig. OG jeg motionerer jævnligt. Typisk min mave, den har altid været til besvær....

De der skaller lyder for geniale!

Anmeld

26. februar 2010

Mettemus

Winnie skriver:

Var også dem jeg tog under graviditeten, synes dog at jeg godt kunne have lidt problemer med maven alligevel, men det løste jeg ved at spise tørret frugt, (især figner) og drikke masser af vand.

Jep - har også genopdaget min barndoms kærlighed til figenpålæg

Anmeld

26. februar 2010

LotteGabriella

Jeg havde kæmpe store problemer med forstoppelse i starten af graviditeten og endte på skadestuen, da INTET hjalp...hverken sveskejuice, lactulose, lavementer mv. Så efter næsten 2 uger uden at kunne komme af med det, ja der fik jeg en udrensning med hjem fra skadestuen

Jeg blev fritaget for at ta' jerntilskud igennem hele min graviditet og skulle derfor bare sørge for at få det igennem maden i stedet for, i form af f.eks. broccoli og spinat Min JM og jeg blev enige om at vi lige så godt kunne undgå endnu en tur på skadestuen

Anmeld

28. februar 2010

Blyb

Louis P skriver:

Jeg takker for de hurtige og mange svar.

Jeg går straks i gang med at prøve lidt af hvert. Jeg kunne måske prøve at tvinge resten af min sveskejuice i mig...he he...men hvis det kræver at man drikker en hel liter hver dag...så overlever jeg ikke

<jeg drikker ellers også et stort glas appelsinjuice til min jern-pille, men det er åbenbart ikke nok for mig. OG jeg motionerer jævnligt. Typisk min mave, den har altid været til besvær....

De der skaller lyder for geniale!

De ER geniale de "skaller" der. Men prøv dig lidt frem og se hvad der virker bedst for dig.. Good luck til dig og mavsi.

Anmeld

28. februar 2010

NynneKlink

Heysan,

Er gravid og synes godt nok min fordøjelse nogle dage er meget træg. Går ud fra det er jerntilskudet, der gør det?!??!!?!

Er sveskejuice virkelig det eneste, der kan hjælpe fordøjelsen i gang? (Jeg er ved at brække mig når jeg prøver at drikke noget, det smager jo SÅ grimt). Men hvis det er vejen frem, er der så nogen, der ved hvor meget man skal drikke før det hjælper?

Jeg har hørt at flydende jern-tilskud skulle være lettere at optage, nogen erfaringer med det? (For det smager da godt nok også fælt synes jeg).

KH Louis P

æble juice hjælper også, men så helst en frisk en, ikke en af dem i de store supermarked kartonner.. :-) sød lakris skulle også hjælpe.

husk dog på at med begge er det en stor mengte du skal have indenbors!!

jeg havde samme problem med jerntilskud, så det stoppede jeg med, man kan næmlig også få jern ind ved at indtage jernrige mad og drikkevare. (brokkoli, grønkål osv) det smager også noget bedre end sveskejuice :-P

skal også lige huske at tilføje at mælk (kalk) neutralisere jernindholdet, så undgå at indtage dit tilskud/jernrige mad med mælk!!

pøjpøj med det

Anmeld

1. marts 2010

sus82

Mht. HUSK, så kan det fås i kapsler, så slipper du for at det sidder fast i ganen, det smager nemlig ikke specielt godt. De er bare noget dyrere end pulveret. Hvis du alligevel vælger pulveret kan jeg anbefale dig at købe matas eget mærke, det er godt nok ikke godkendt som naturlægemiddel som HUSK er, men indholdet er nøjagtig det samme - det er bare billigere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.