Min stakkels mave...alternativer til sveskejuice?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.619 visninger
24 svar
0 synes godt om
26. februar 2010

BJL2010

Heysan,

Er gravid og synes godt nok min fordøjelse nogle dage er meget træg. Går ud fra det er jerntilskudet, der gør det?!??!!?!

Er sveskejuice virkelig det eneste, der kan hjælpe fordøjelsen i gang? (Jeg er ved at brække mig når jeg prøver at drikke noget, det smager jo SÅ grimt). Men hvis det er vejen frem, er der så nogen, der ved hvor meget man skal drikke før det hjælper?

Jeg har hørt at flydende jern-tilskud skulle være lettere at optage, nogen erfaringer med det? (For det smager da godt nok også fælt synes jeg).

KH Louis P

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2010

Honningblomst

Krauterblut giver ikke hård mave, du skal bare holde dig for næsen når du drikker det, for det smager så skidt.

Ellers køb magnesia...det gør din afføring blød.

Knus.

Anmeld

26. februar 2010

Blyb

Hej Louis

Det kan sgatens være jerntilskudet der giver dig træg mave. Har også hørt det skulle være mildere for maven i flydende form.

For at gøre maven/tarmene godt, kan du købe i de fleste supermarkeder samt Matas et naturprodukt der hedder HUSK. Det er loppefrøskaller, der medvirker til dine tarme arbejder bedre.

Du kan enten tage dem med et glas vand, eller bruge dem som drys på din ymer eller yoghurt. Kan varmt anbefales!

http://www.husk.dk/produkter/husk-pulver.html

Hej fra mig

Anmeld

26. februar 2010

BinaMor

jeg har samme problem. hele tiden

er begyndt at købe All brain regular men kærnemælk til morgenmad. de lover at 8 ud af 10 får bedre mavse

ellers frugt.

frugt og fiber skal vi have

Anmeld

26. februar 2010

LRJ

jeg blev sat i gang med Laxoberal, fordi der ikk var andet der sådan rigtigt hjælp så det er det eneste jeg kan sige hjælper

Anmeld

26. februar 2010

ditdot

hej,

masser af vand og daglig motion er mit bud.

knus

Anmeld

26. februar 2010

TbCp

Blyb skriver:

Hej Louis

Det kan sgatens være jerntilskudet der giver dig træg mave. Har også hørt det skulle være mildere for maven i flydende form.

For at gøre maven/tarmene godt, kan du købe i de fleste supermarkeder samt Matas et naturprodukt der hedder HUSK. Det er loppefrøskaller, der medvirker til dine tarme arbejder bedre.

Du kan enten tage dem med et glas vand, eller bruge dem som drys på din ymer eller yoghurt. Kan varmt anbefales!

http://www.husk.dk/produkter/husk-pulver.html

Hej fra mig

Det var lige hvad jeg ville have foreslået

Vil dog foreslå at tage dem i et glas juice eller saftevand, det synes jeg er lidt mere lækkert
Som drys på yoghurt/ymer kan jeg slet ikke få det ned...

MEN... det virker.... jeg tager et glasfuld hver dag, da jeg får noget medicin der ikke er så rart ved maven.

Anmeld

26. februar 2010

jillkolsbjerg

Louis P skriver:

Heysan,

Er gravid og synes godt nok min fordøjelse nogle dage er meget træg. Går ud fra det er jerntilskudet, der gør det?!??!!?!

Er sveskejuice virkelig det eneste, der kan hjælpe fordøjelsen i gang? (Jeg er ved at brække mig når jeg prøver at drikke noget, det smager jo SÅ grimt). Men hvis det er vejen frem, er der så nogen, der ved hvor meget man skal drikke før det hjælper?

Jeg har hørt at flydende jern-tilskud skulle være lettere at optage, nogen erfaringer med det? (For det smager da godt nok også fælt synes jeg).

KH Louis P

smiler....ja sveskejuice er ikke såååå lækkert. Her i sommers (09) havde jeg frygtelig oppustet mave ( vidste ikke jeg var gravid, og havde ALDRIG tænkt den tanke) men jeg drak en liter sveske juice ( det er tåleligt hvis det er meget koldt, og man bare drikker det sådan uden at smage på det ) og jeg skal love for der kom gang i dunken...... var på wc maaaange gange den dag...hehe......det sjove ved det er, at der jo var en naturlig forklaring på min oppustet hed....griner....;-)

nå det var bare en lille indskudt historie;-)

knus jill 34+3

Anmeld

26. februar 2010

nuggie

jeg tager jern med et frisk presset appelsinjucie, det er nemlig fyldt med c-vitamin og skulle hjælpe på optagelsen af jern, og så søger jeg for at drikke en masse vand og ikke spise sammen med jernpillerne, det virker for mig, de gange hvor jeg har taget dem uden jucie, har jeg haft bøvl md maven de næste par dage.

Anmeld

26. februar 2010

Mettemus

Jeg får et jerntilskud som hedder Ferro Duretter som er en debotpiller der frigiver jernet over 24 timer, så det ikke virker på én gang og det skulle være bedre for maven (siger min læge, jeg har ikke forstand på det )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.