At flytte til små samfund???Andre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2008

Bloggi

Jeg bliver også nød til at skriver her.. :)

Jeg er selv bosat i en lille by 15 km fra Viborg.. Mønsted hedder den (Måske i har hørt om Mønsted kaklgrubber) her er jeg født og opvokset.. Og jeg ELSKER den er by.. Jeg har dog boet 7 år i Viborg, men flyttede tilbage hertil da jeg blev gravid (snart et år siden nu) :)
Der sker så absolut heller ikke speciel meget her men det er ikk værre end hvad man gør det til.. Altså hvis I spørg mig.. Men jeg er også tæt på mine venner og min familie som jeg sætter stor pris på.. Jeg tager også gerne til Viborg, der har jeg også venner og veninder..

Dette er ikk et surt indlæg til jer som røv keder jer i i lille by, men blot for at fortælle at det også kan være hyggeligt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2008

Tullebobs

Eva skriver:

Tullebobs skriver:

Jeg dømmer heller ikke de mennesker, der kan og gerne vil leve sådan - fred være med det, og de får sikkert knopper af at tænke på et liv som mit;). Men det ville ikke være lykken for mig at leve i oplandsby/landsbymiljø...

Jeg håber, at du finder en løsning som både er holdbar for dig og dine børn.

(H) fra Trine

:) nej, kunne godt forstå på dit indlæg at du ikke dømte...:) Jeg var bare bange for at jeg lød sådan eller ophøjet på den ufede både..:$ og det er ikke meningen, passer bare ikke ind i det her miljø...og har heller ikke lyst til at prøve.
Og ja, håber også jeg finder en løsning, inden jeg bliver bims...
Knus..

Exactly ;)

Anmeld

20. maj 2008

Bloggi

Vil lige tilføje at jeg også håber du finder en løsnig så alle kan være glade, incl. dig selv.. :)

Heldigvis er vi forskellige alle sammen.. :)

Anmeld

20. maj 2008

Tynen

Ja, jeg bor jo i samme by som Bloggi :)
Og nej, der sker ikke det vilde herude på landet.

Det er de samme mennesker der bliver snakket/sladret om og de samme ting der sker hver dag - Men enten kan man lide det eller også kan man ikke.
Må sige at jeg synes du har givet det en chance efterhånden :)

Flyttede selv fra Viborgs centrum med byture, shopping og masser af gang i den og så herud hvor det mest vilde der sker er at min genbo ligger nøgen på sofaen om aftenen - Jeg troede seriøst jeg skulle DØ!!
Jeg var rigtig ked af at bo her og følte at jeg gik glip af en masse.

Men som tiden gik har jeg "affundet" mig med det og nyder faktisk at bo herude.
Og så er det da meget fedt at man bare kan traske ned i Brugsen med det ondeste morgenhår uden at nogen kigger mærkeligt på en :)

Håber at du finder en løsning på det!
Det er bestemt ikke sjovt at have det på den måde - Faktisk lige til at blive deprimeret af!

Held og lykke med det.

Trine

Anmeld

21. maj 2008

1977

Profilbillede for 1977
Bloggi skriver:

Jeg bliver også nød til at skriver her.. :)

Jeg er selv bosat i en lille by 15 km fra Viborg.. Mønsted hedder den (Måske i har hørt om Mønsted kaklgrubber) her er jeg født og opvokset.. Og jeg ELSKER den er by.. Jeg har dog boet 7 år i Viborg, men flyttede tilbage hertil da jeg blev gravid (snart et år siden nu) :)
Der sker så absolut heller ikke speciel meget her men det er ikk værre end hvad man gør det til.. Altså hvis I spørg mig.. Men jeg er også tæt på mine venner og min familie som jeg sætter stor pris på.. Jeg tager også gerne til Viborg, der har jeg også venner og veninder..

Dette er ikk et surt indlæg til jer som røv keder jer i i lille by, men blot for at fortælle at det også kan være hyggeligt..

Den by kender jeg godt :P Har været der nogle gange. Jeg vil såmænt bare fortælle, at jeg kommer fra en by som er MINDRE end Mønsted 8(

Og det er faktisk en meget fattigfin by, så man kan ikke gå til købmanden med morgenhår. :(

Anmeld

21. maj 2008

Tynen

Wauw! Mindre en Mønsted!!
Troede ikke det kunne lade sig gøre :D

Så flyt du herud til os - Her har jeg også set at man også sagtens kan gå i det samme tøj et par dage i træk ;)

Anmeld

21. maj 2008

Bloggi

Hold da op, kan en by virkeligvære mindre end Mønsted? :))

Men synes også du skal flytte herud og bo så.. Og gå men morgenhår (jeg har lige været i Brugsen med morgenhår) hvis du har lyst og gøre som du vil.. (måske vil der blive snakket om dig så, haha) :)
Nej her er faktisk rigtig hyggelig her..

Anmeld

21. maj 2008

Heiberg

Bor også i en mindre by.. og trives fint.. En uge i København og jeg har stres.. griner.. Har ingen problemer med at følge med trends osv. og synes nu at min omgangskreds er helt fremme i skoene...

Hvis jeg ikke havde haft et barn, kunne det godt ske at, min veje havde gået i en anden retning.. Men bor med en blind vej i baghaven, et stenkast fra skov og vand, og nyder max, at oliver kan lege mere eller mindre frit. Her er massere af børn, så dette kan der heller ikke klages over. Vi har mange tilflyttere fra KBH osv. og størstedelen af dem er børnefamilier:D

Og så er der en times kørsel til København, hvis den frist skal stilles.

Skal da siges, at man nogen gange godt kan rive sig selv i håret, over at næsten alle ved alt og at der selvfølgelig bliver snakket en del. Men så ser jeg på alle de andre fordele, og de opvejer det klart. Oliver har alle sine bedsteforældre i nærheden og det er super dejligt.

Men håber da du finder en løsning, som gavner jer alle. Heller ikke meget ved at gå og være trist og ønske sig et helt andet sted hen.

pøj pøj med det.

Anmeld

21. maj 2008

1977

Profilbillede for 1977
Mange tak Bloggi og Tynen, men jeg har fundet mig en lille by som er lidt størrer endnu :D Her i Malling er vi faktisk oppe på næsten 5000 indbyggere og vi har en rigtig biograf, som har verdenspræmierer på lige fod med de store biografer 8D

(H)

Anmeld

21. maj 2008

Mathilde

Kender det godt... Jeg flyttede fra Djursland alene som 18årig og så til Nees på Mors. Det er ikke engang en by...8( Der lå bare et par gårde og ikke andet. Der var 4,5 km til nærmeste indkøb, hvilket bare var en lille købmand, hvor alt kostede en brandbil... Hvis jeg skulle handle ind eller shoppe, skulle jeg køre 25km til Nykøbing. Heldigvis fik jeg bil efter et års tid, for der var jo også lige godt 4 km til en bus....
Nu bor jeg i Nykøbing i gåafstand til indkøb, venner osv. Det er bare skønt:) Vil ALDRIG flytte så langt væk fra alting igen, men det var nødvendigt på daværende tidspunkt...
Nu savner jeg bare hele min familie som bor 2timers kørsel væk:(

(H)Mathilde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.