At flytte til små samfund???Andre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.802 visninger
20 svar
0 synes godt om
20. maj 2008

Honningblomst

Hej piger..
Sidder her i mit dejlige hus i en lille dødsyg by på Falster.
Bor her fordi mine børn har deres liv her i skole og børnehave og fordi jeg ville have det skidt med at tage dem væk fra deres far( en god aftale vi har indgået for børnenes skyld.)...MEN FOR HELVEDE der er godt nok ikke særlig højt til loftet hernede...mennesker bor her som deres forældre og deres forældre igen..den lokale arbejdsplads er fabrikken og der arbejder man da gladeligt i 30 år..GAAAAAAB. Udviklingen er ligesom gået i stå og jeg står her midt i det og savner et sted med rummelighed og nuancer.
Nogen der kender det eller har levet sådan??? Endte i med at løbe skrigende derfra eller...altså, der er jo kun 13 år endnu, så kan jeg flytte..;)Nå, men gammel bliver jeg godt nok ikke hernede;)
Men jeg bor her og lever mit sociale liv væk herfra...mit studie og mine venner bor selvfølgelig ikke her....hvem gider det..;) Men måske man bare skal være født i de her små samfund for at holde det ud.
Nå, men bare lige et lille desperat skrig fra mig...savner sgu nogle muligheder og valgmuligheder og det er der bare ikke hernede.
Knus Eva...som nok ikke skal fortælle min x eller mine forældre at jeg ønsker at flytte...så ville jeg nok blive upopulær.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2008

1977

Profilbillede for 1977
Jeg er helt med på hvad du mener...jeg har nemlig selv boet i sådan en "by" ;) Og jeg har ikke så meget at tilføje om kulturen end det du har skrevet, udover at jeg synes det er skæmmende at de fleste af pigerne i min 10 klasse, ikke har nogen form for uddannelse, og at de enten går hjemme på kontanthjælp eller arbejder som ufaglært på den samme fabrik.

Tilgængæld er der næsten ingen af drengene tilbage. De er alle rejst væk og har fået en uddannelse.

Selv kunne jeg ikke komme langt nok væk derfra, så jeg flyttede da jeg var 17 år

(H)

Anmeld

20. maj 2008

Honningblomst

Jeanne skriver:

Jeg er helt med på hvad du mener...jeg har nemlig selv boet i sådan en "by" ;) Og jeg har ikke så meget at tilføje om kulturen end det du har skrevet, udover at jeg synes det er skæmmende at de fleste af pigerne i min 10 klasse, ikke har nogen form for uddannelse, og at de enten går hjemme på kontanthjælp eller arbejder som ufaglært på den samme fabrik.

Tilgængæld er der næsten ingen af drengene tilbage. De er alle rejst væk og har fået en uddannelse.

Selv kunne jeg ikke komme langt nok væk derfra, så jeg flyttede da jeg var 17 år

(H)

Åh Jeanne...TAK, fordi du forstår:)...troede det var mig den var helt gal med.
Jeg flyttede herned med drengenes far for 6 år siden og boede på landet, dvs på sin vis langt fra eller ikke i miljøet/kulturen. Men da jeg så blev alene flyttede jeg ind til en lille soveby og gud hvor jeg hader det....kan slet ikke identificere mig med de mennesker jeg bor midt i. Og som du skriver, de unge der bor her lever bare videre, hvis du forstår og dem der ville videre, de er flyttet LANGT væk.
Nu må jeg se hvor længe jeg holder ud...heldigvis behøver jeg jo ikke beskæftige mig med de mennesker hernede..;) men mærkeligt er det at leve her, men ikke med sjælen med.
Knus og mange tak for dit svar...
(H)

Anmeld

20. maj 2008

Lise

Det er absolut ikke bare dig den er gal med. Man skal da være af en helt bestemt støbning for at kunne bo sådan uden for lands lov og ret uden at blive kulleret ;) Aj, forstår dig sgu godt - jeg ville aldrig flytte så "langt væk"...

Anmeld

20. maj 2008

1977

Profilbillede for 1977
[citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] Åh Jeanne...TAK, fordi du forstår:)...troede det var mig den var helt gal med. Jeg flyttede herned med drengenes far for 6 år siden og boede på landet, dvs på sin vis langt fra eller ikke i miljøet/kulturen. Men da jeg så blev alene flyttede jeg ind til en lille soveby og gud hvor jeg hader det....kan slet ikke identificere mig med de mennesker jeg bor midt i. Og som du skriver, de unge der bor her lever bare videre, hvis du forstår og dem der ville videre, de er flyttet LANGT væk. Nu må jeg se hvor længe jeg holder ud...heldigvis behøver jeg jo ikke beskæftige mig med de mennesker hernede..;) men mærkeligt er det at leve her, men ikke med sjælen med. Knus og mange tak for dit svar... (H) [/citat] Ja noget jeg husker som det værste var da bodegaen lukkede :'( Det var det eneste vi kunne lave, hvis vi ikke spillede håndbold (og det gjorde jeg ikke ;)) Mine forældre bor der stadig, så jeg kommer jo og ser byen nu og da, og nej hvor ser der ud. Det liger jeg ved ikke hvad af alderdom

Anmeld

20. maj 2008

Tullebobs

Hej Eva

Jeg kan sagtens forstå dig. Jeg har ikke selv boet på landet, men jeg får tics ved blot at tænke på at komme til at bo i en af oplands"byerne" til Aalborg, og det er selvom det måske ikke er længere væk end 15-20 km uden for byen. De mennesker, der bor der, osse dem under 45 år, virker sgu ærligt talt som om de er gået stå og visnet for mange år siden - og det hele er ligemeget, og man ligner lort, når man går til købmanden, og det virker pludselig som en fantastisk ide at gå i fritidssæt og crocs:D osv... (Jep det var lige en af mine fordomme - pardon hvis jeg støder nogen:$)

Du må dyrke alt det fællesskab, som du kan andre steder end i din landsby - du har jo heldivis os herinde;)

Kh Trine som får knopper af ligusterhæk, trailer i indkørslen, træssko uden hæl og ekstrabladet:P

Anmeld

20. maj 2008

Honningblomst

Åh altså piger, hvor er det godt at høre at I også har det sådan.
Det er så trist hernede, så glad for jeg har min bil så jeg kan komme væk.
Og ja, det der med håndbold/fodbold klub, det er åbenbart der det sker...de samme mennesker, samme kedelige fester, samme der bliver talt om og samme uniform og frisure...kedeligt, trist og helt gået i stå...
Men nu ser jeg, når jeg er færdig med semi, så skal jeg læse videre og så tror jeg faktisk jeg smutter langt væk...øv, kan slet ikke forholde mig til det hernede...som om de taler et andet sprog og tænker HELT anderledes end jeg gør...
Og jeg vil lige understrege at det ene helt sikkert ikke er bedre end det andet...det er bare ikke på den her måde jeg ønsker at leve...tænke, se ud eller være på.
Men det kommer jeg heller aldrig til...;)
Knus og tak igen..(L)

Anmeld

20. maj 2008

Tullebobs

Jeg dømmer heller ikke de mennesker, der kan og gerne vil leve sådan - fred være med det, og de får sikkert knopper af at tænke på et liv som mit;). Men det ville ikke være lykken for mig at leve i oplandsby/landsbymiljø...

Jeg håber, at du finder en løsning som både er holdbar for dig og dine børn.

(H) fra Trine

Anmeld

20. maj 2008

Honningblomst

Tullebobs skriver:

Jeg dømmer heller ikke de mennesker, der kan og gerne vil leve sådan - fred være med det, og de får sikkert knopper af at tænke på et liv som mit;). Men det ville ikke være lykken for mig at leve i oplandsby/landsbymiljø...

Jeg håber, at du finder en løsning som både er holdbar for dig og dine børn.

(H) fra Trine

:) nej, kunne godt forstå på dit indlæg at du ikke dømte...:) Jeg var bare bange for at jeg lød sådan eller ophøjet på den ufede både..:$ og det er ikke meningen, passer bare ikke ind i det her miljø...og har heller ikke lyst til at prøve.
Og ja, håber også jeg finder en løsning, inden jeg bliver bims...
Knus..

Anmeld

20. maj 2008

Monique

Hey :D
Jeg sys det er lækkert.
Bor i nakskov (på Lolland til dem der ikke ved hvor det er) og er sku glad for og bo her.
Er født og opvokset her og har boet her i alle mine 22 år :D
Havde ikke noget imod og flytte fra byen, men det skulle da kun være til maribo men så heller ikke længere væk. :D
Har det meste af min familie lige omkring mig og mine venner så der er sku ikke noget bedre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.