må plukveer godt gøre ondt?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.461 visninger
17 svar
0 synes godt om
26. februar 2010

tb

ja nu prøver jeg lige at spørge herinde  synes jeg har læst flere steder at plukveer ikke må gøre ondt...

nogle gange bliver min mave helt hård og så strammer/svier/niver det 5 cm til højre for navlen.. er det normalt/ok når man er 24 uger henne??

knus tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2010

SpunkenJo

Altså, det må godt gøre ondt, men du må ikke føle smerte...... Gav det mening?

Selvfølgelig kan det gøre ondt at have plukveer, men der er forskel på at det gør lidt ondt, og at man har decideret smerte.

Du må heller ikke have for mange. Jeg mener man siger at over 6 på en timer er for mange......

Men er du tvivl, så ring til FG. 
-Hellere en gang for meget, end en gang for lidt  

Anmeld

26. februar 2010

Kvindemin

tb skriver:

ja nu prøver jeg lige at spørge herinde  synes jeg har læst flere steder at plukveer ikke må gøre ondt...

nogle gange bliver min mave helt hård og så strammer/svier/niver det 5 cm til højre for navlen.. er det normalt/ok når man er 24 uger henne??

knus tina

For mig var det fuldstændig normalt, og som du beskriver mærkes en alm. plukve sådan der. Men er du i tvivl, så kontakt da lægen

Knus

Anmeld

26. februar 2010

jillkolsbjerg

tb skriver:

knus tina

Altså diciderede plukveer må IKKE gøre ondt, det føles rigtig ubehageligt, strammer og spænder osv, men må ikke gøre ondt. jeg har masser af plukveer og har haft det siden uge 20 ( har gået sygemeldt siden pga for mange plukveer og bækkenløsning) men det med at du er øm omkring navlen er somregel normalt.....du vokser jo;-) og min jordemoder sagde at man skal tænke lidt på det som "blå mærker"...bebs rumsterer jo rundt derinde og sparker samtidig med at livmoderen udvider sig.....jeg var en overgang også øm omkring navlen....sådan som du beskriver det;-) men er jo hverkan læge eller jordemoder...så skal ikke spille klog...bare min erfaring;-)

knus jill 34+3

Anmeld

26. februar 2010

lisbethita

SpunkenJo skriver:

Altså, det må godt gøre ondt, men du må ikke føle smerte...... Gav det mening?

Selvfølgelig kan det gøre ondt at have plukveer, men der er forskel på at det gør lidt ondt, og at man har decideret smerte.

Du må heller ikke have for mange. Jeg mener man siger at over 6 på en timer er for mange......

Men er du tvivl, så ring til FG. 
-Hellere en gang for meget, end en gang for lidt  

ENIG....godt råd!!

Anmeld

26. februar 2010

tb

tak for jeres svar.. hun er en utrolig aktiv lille pige, og hun sparker som regel det samme sted når hun sparker til, nemlig lige til højre for navlen.. så måske det er huden der er lidt øm af hendes moslen rundt  skal til lægen om 1 uge, så hvis det bliver ved eller værre kan jeg jo lige høre ham..

knus

Anmeld

26. februar 2010

jillkolsbjerg

tb skriver:

tak for jeres svar.. hun er en utrolig aktiv lille pige, og hun sparker som regel det samme sted når hun sparker til, nemlig lige til højre for navlen.. så måske det er huden der er lidt øm af hendes moslen rundt  skal til lægen om 1 uge, så hvis det bliver ved eller værre kan jeg jo lige høre ham..

knus

smiler sådan er min lille Freya også meeeget aktiv....og hun har også fundet SIT sted at ligge i mavsen.....hun har været højreorienteret det meste af tiden;-) I morges da jeg vågnede skulle jeg tisse helt vildt....blæren havde presset hendes hoved helt op i siden under brystet...hehe det så lidt morsomt ud;-)....rumpen ligger lige under navlen på mig.....og den fylder....ligesom hendes mors gør...i hvert fald lige for tiden 

knus jill

Anmeld

26. februar 2010

tb

jillkolsbjerg skriver:

smiler sådan er min lille Freya også meeeget aktiv....og hun har også fundet SIT sted at ligge i mavsen.....hun har været højreorienteret det meste af tiden;-) I morges da jeg vågnede skulle jeg tisse helt vildt....blæren havde presset hendes hoved helt op i siden under brystet...hehe det så lidt morsomt ud;-)....rumpen ligger lige under navlen på mig.....og den fylder....ligesom hendes mors gør...i hvert fald lige for tiden 

knus jill

du er jo os så småt ved at tælle ned nu... dejligt  ja, det er sjovt som de kan få lagt sig nogle gange.. det er nu en utrolig ting.. jeg nyder os bare at jeg kan mærke hende så tit!!vi er os så småt begyndt nedtællingen herhjemme, eller rettere min datter på 8 et halvt er.. hehe.. hun har fået et målebånd op at hænge, og så klipper hun af hver dag  tror tiden er noget længere for hende end for os.. hvis det kan lade sig gøre.. hehe..

Anmeld

26. februar 2010

jillkolsbjerg

tb skriver:

du er jo os så småt ved at tælle ned nu... dejligt  ja, det er sjovt som de kan få lagt sig nogle gange.. det er nu en utrolig ting.. jeg nyder os bare at jeg kan mærke hende så tit!!vi er os så småt begyndt nedtællingen herhjemme, eller rettere min datter på 8 et halvt er.. hehe.. hun har fået et målebånd op at hænge, og så klipper hun af hver dag  tror tiden er noget længere for hende end for os.. hvis det kan lade sig gøre.. hehe..

ja jeg elsker også når hun mosler rundt og kan jeg kan mærke hende...det bliver jeg aldrig irriteret over.....synes det er dejligt;-)

smiler ja tiden for storesøster er sikkert meget lang......jeg synes tiden er gået vildt stærkt men var også 2 1/2 mdr henne før vi fandt udaf at vi ventede os....så der røg næsten hele 1 trimester

men ja nu er der ikke længe til...og jeg glæder mig sååååå meget til at se hende sådan rigtigt;-) 

knus jill

Anmeld

26. februar 2010

tb

jillkolsbjerg skriver:

ja jeg elsker også når hun mosler rundt og kan jeg kan mærke hende...det bliver jeg aldrig irriteret over.....synes det er dejligt;-)

smiler ja tiden for storesøster er sikkert meget lang......jeg synes tiden er gået vildt stærkt men var også 2 1/2 mdr henne før vi fandt udaf at vi ventede os....så der røg næsten hele 1 trimester

men ja nu er der ikke længe til...og jeg glæder mig sååååå meget til at se hende sådan rigtigt;-) 

knus jill

det kan jeg godt forstå du gør

vi var jo igennem den store tur med inseminering og til sidst reagensglas (28 måneder), så måske derfor tiden for os føles enorm lang  men lige pludselig så er dagen der bare.. 

vi skal til 3D scanning om godt 1 uge.. det glæder vi os rigtig meget til!! bliver os fint for storesøster bagefter at kunne se lillesøster på dvd  den reaktion er jeg spændt på..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.