Jeg brænder så meget for det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2010

MetteT

Anonym skriver:

Syntes bare det er svært at finde noget om at være plejemor på nettet. Ved du hvor evt?

plejefamiliernes landsforening...

Plejefamilierne.dk

Knus Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Syntes bare det er svært at finde noget om at være plejemor på nettet. Ved du hvor evt?

Mmm... Nej, jeg ved ikke hvor man kan finde info. Men trissemusens mor og far er plejeforældre, så de ved i hvertfald noget om det

Du må gerne skrive en pb til mig eller trissemusen, så tror jeg nok vi skal finde ud af det, hvis det er

Anmeld

26. februar 2010

Corn

Kontakt din kommune. Så kommer der en konsulent ud til jer og ser hjemmet og det gør de med jævne mellemrum, om I har plejebørn eller ej...

Der er som regel størst mangel på aflastningsfamilier, da de fleste ønsker at have børnene på "fuldtid". Sådan er det i hvert fald i vores kommune.. Det kan I en del tilfælde være et fuldtidsjob, da I skal være forberedt på evt samvær, hvor barnet skal transporteres frem og tilbage, institutionen kan ske at ligge langt væk, men man ønsker ikke at flytte barnet, da det barnets tarv er vigtigere end de antal km du skal køre...

Spændende job, helt sikkert, men også noget der kræver en del. Og har du selv børn, så kan det netop blive et problem, hvis de ikke også er med på ideen

Anmeld

26. februar 2010

Liljesilas

Du har da et super hjerte, at du vil give et andet barn et trygt og godt hjem. Jeg elsker den holdning, for der er så mange børn i verdenen der lever et dårligt liv/dør fordi de ingen forældre har, hvorfor synes folk at det er en dårlig ide at adoptere? Jeg elsker folk med et stort hjerte!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.