Eva skriver:
Hej hunde-kloge-kvinder..
Min søn skal have sig en hund, han ved det bare ikke endnu
Min x og jeg ser så på hunde, men Bertram ved ikke noget endnu.
Vi har fundet en hund, der er knap to år. Den sælges pga allergi hos ejer, det er en schæfer, lige sådan en Bertram og min x ønsker sig. Lyder som en god hund og så slipper de for at have en krævende hvalp...men er det "farligt" at anskaffe sig en "brugt" hund? Den ville også skulle være her ind imellem..men bo hos min x...
Hvad mener I?
Gode råd og tips...Tak..
Knus Eva..
Vi har en "brugt" hund, - han var knap 4 da vi fik ham og havde nået at bo 2 mdr. på et træls internat inden.
Vi kunne se på ham/læse i papirerne at der havde været rimelig streng disciplin der hvor han kom fra, og også at han ikke brød sig om mænd, hvilket resulterede i, at det ikke var alle mænd som han ville klappes af.
Der gik vel en måneds tid, så var han helt ovre det med mænd, og der har ALDRIG været noget siden. Han er så god som dagen er lang, - hans eneste fejl er at han gør! HVER eneste forpu..... gang der kommer nogen (og nogle gange hvis der er nogle der formaster sig til at parkere og smække bildøren på VORES!! vej), så gør han, og hvis der er nogen han kender godt (og kan lide) så hyler han også af glæde og farer rundt, - ikke så fedt med en hund på 38-40 kg., men det er jo småting.
Derudover fælder han også vanvittig meget, så meget at vi har besluttet vi ALDRIG skal have hund mere, - men han kan jo ikke gøre for det, - men det er helt sindssygt.
Anmeld