Hunde, igen..;) til jer der har forstand på det...:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2010

Kløver

Hej Eva

Puh det er meget svært at sige, det kommer meget an på familien hunden kommer fra.

Vores Labrador fik vi da den var ca 1 år, den kom fra kennel til en dame som ikke gad ha den efter 14 dage, gav den til et par som gik fra hinanden, og så var hunden ligemeget. Vi fik ham så, og nået langt med arbejde, men vi regner med børn i huset næste gang, og mm de er store(over 10 år) allesammen ville vi nok ikke overveje det store arbejde i at få en "brugt" hund hvis man kan sige sådan

Der er meget arbejde da man jo måske ikke er enige i opdragelse, har den feks måtte ligge i sofaen, har den nogle dårlige vaner, hvor godt er den opdraget osv osv og det kan være svært at ændre(min egen erfaring, kan være andres er anderledes )

men held og lykke i hunde universet, det er skønt at have hund

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2010

Josesmor

Sisley skriver:

Hehe ja jeg har det på samme måde med min cavalier - han er også lige blevet 3 år og får stadig "hvalpeflip" hvor han bare drøner rundt med halen trukket godt ned mellem bagbenene. Det ser bare så sjovt ud!

Jeg har selv en schefer hund som er det mest kære og tålmodige i verden

Jeg ved naturligvis ikke hvordan hunden er som i kigger på men hvis i brugte noget tid med den, hvor ugerne også er med jer, så tror jeg godt i vil kunne se om den kan fungere sammen med jer.. Og mon ikke den tidligere familie har brugt noget tid på at opdrage deres hund nu hvor den er 2 år??

Anmeld

26. februar 2010

Kløver

Sisley skriver:

Så burde brikkerne være faldet nogenlunde på plads

Vores labrador er 3½ og først nu han begynder at falde lidt til ro, men han tar stadigvæk nogle små ture engang imellem.

Men det kan vel også være lidt svært for det bliver jo sværere og sværere at lære dem nye ting, og nogle ting skal jo højst sansynligt ændres når den skifter hjem

Anmeld

26. februar 2010

MM1987

Alexis skriver:

Måske ikke så relevant for emnet, men altså....Stakkels hund. Hvor er det uansvarligt af den tidligere ejer. Nogle mennesker burde ikke have dyr. Man spærrer ikke en hvalp inde på et kollegieværelse alene en hel nytårsaften. Går ud fra at det også var den første nytårsnat den oplevede, hvilket jo ikke gør det bredre. Ej jeg bliver så gal.

SUPER DEJLIGT at den fik et nyt hjem i din familie

Ja det var den første nytårsaften...

Det er også vildt uansvarligt af dem der sælger dem hunden synes jeg, det er sådan en slæde lignede hund - den skal jo ikke være hos et ungt uerfarent par på et kollegie værelse...

Ja, det er dejligt der er nogen der gider tage en "brugt" hund - (Eva)

Anmeld

26. februar 2010

karina1980

vi har en dejlig brugt hund, hun er god som dagen er lang og nok det bedste køb vi nogensinde har gjort,  hun er også det mest dovne dyr man kan finde, det ikke meget hun gider, medmindre det involvere en fodbold.

vi har dog også engang hentet en 6 mdr gammel hvalp vi måtte aflive da hun var meget bestemt og trods adfærdsbehandling endte hun med at angribe min venindes hund,

så synes det er rigtig fint at den kan komme på besøg en uge så i kan se om den passer ind til jer og er okay mentalt.

vi skal faktisk ud og kigge på endnu en hund her i eftermiddag, men det er fordi jeg er vildt meget imod man afliver en 2 årig hund pga man flytter hen til et sted hvor der ikke må bo hund, istedet for at kigge sig om efter et sted hvor den kan bo med en

Anmeld

26. februar 2010

Honningblomst

Nå, en lille opdatering...min kære x ringede i morges og sagde han havde bestemt sig for at han ville have en hvalp, da han mener det er mest sikkert og bedst for tilknytningen fra hunden til ham og børnene og omvendt. Endvidere så har han endnu ikke bestemt sig for hvilken race det skal være, jeg taler jo lidt for en bette hund...foxterrier eller dansk svensk, men han er til store hunde. Men altså ikke nødvendigvis.

Lige efter han havde ringet til mig skrev han at ham med schæferen havde ringet og sagt at han havde hørt man kunne få en indsprøjtning så han ikke reagerede på hund og at de ville prøve det, så det var jo heldigt.

Så nu ser han og jeg tiden an..

Knus Eva.

Anmeld

26. februar 2010

Mette+Mathias

Eva skriver:

Hej hunde-kloge-kvinder..

Min søn skal have sig en hund, han ved det bare ikke endnu 

Min x og jeg ser så på hunde, men Bertram ved ikke noget endnu.

Vi har fundet en hund, der er knap to år. Den sælges pga allergi hos ejer, det er en schæfer, lige sådan en Bertram og min x ønsker sig. Lyder som en god hund og så slipper de for at have en krævende hvalp...men er det "farligt" at anskaffe sig en "brugt" hund? Den ville også skulle være her ind imellem..men bo hos min x...

Hvad mener I?

Gode råd og tips...Tak..

Knus Eva..

Vi har en "brugt" hund, - han var knap 4 da vi fik ham og havde nået at bo 2 mdr. på et træls internat inden.

Vi kunne se på ham/læse i papirerne at der havde været rimelig streng disciplin der hvor han kom fra, og også at han ikke brød sig om mænd, hvilket resulterede i, at det ikke var alle mænd som han ville klappes af.

Der gik vel en måneds tid, så var han helt ovre det med mænd, og der har ALDRIG været noget siden. Han er så god som dagen er lang, - hans eneste fejl er at han gør! HVER eneste forpu..... gang der kommer nogen (og nogle gange hvis der er nogle der formaster sig til at parkere og smække bildøren på VORES!! vej), så gør han, og hvis der er nogen han kender godt (og kan lide) så hyler han også af glæde og farer rundt, - ikke så fedt med en hund på 38-40 kg., men det er jo småting.

Derudover fælder han også vanvittig meget, så meget at vi har besluttet vi ALDRIG skal have hund mere, - men han kan jo ikke gøre for det, - men det er helt sindssygt.

Anmeld

26. februar 2010

Sisley

Bliver spændende at høre, hvad I beslutter Jer for. Der er fordele og ulemper både ved hvalpe og "brugte" hunde. Jeg vil bare lige tilføje, at det er et rigtig stort arbejde at få en hvalp, men det har I sikkert hørt fra andre også. Samtidig er det selvfølgelig dejligt med en lille ny "baby", som man lærer at kende helt fra den er lille og kan præge på sin egen måde.

Fik du kigget på hundeleksikon.dk? Der har de meget smart stillet over hvor meget motion, pelspleje osv de forskellige racer kræver.

Anmeld

26. februar 2010

Honningblomst

Mette+Mathias skriver:

Vi har en "brugt" hund, - han var knap 4 da vi fik ham og havde nået at bo 2 mdr. på et træls internat inden.

Vi kunne se på ham/læse i papirerne at der havde været rimelig streng disciplin der hvor han kom fra, og også at han ikke brød sig om mænd, hvilket resulterede i, at det ikke var alle mænd som han ville klappes af.

Der gik vel en måneds tid, så var han helt ovre det med mænd, og der har ALDRIG været noget siden. Han er så god som dagen er lang, - hans eneste fejl er at han gør! HVER eneste forpu..... gang der kommer nogen (og nogle gange hvis der er nogle der formaster sig til at parkere og smække bildøren på VORES!! vej), så gør han, og hvis der er nogen han kender godt (og kan lide) så hyler han også af glæde og farer rundt, - ikke så fedt med en hund på 38-40 kg., men det er jo småting.

Derudover fælder han også vanvittig meget, så meget at vi har besluttet vi ALDRIG skal have hund mere, - men han kan jo ikke gøre for det, - men det er helt sindssygt.

ja, jeg ville heller ikke kunne holde alt det bøvl ud med rengøring, dyrlæge, lufteture osv osv osv...men synes hunde er søde nok og får Rasmus en som Bertram kan have, så kan jeg bare være barnepige for den enkelte gange.

Vi havde to hunde før, men de boede ude i en hundegård, så det var jo nemt nok..

Knus Eva..

Anmeld

26. februar 2010

Pia.

Eva skriver:

Nå, en lille opdatering...min kære x ringede i morges og sagde han havde bestemt sig for at han ville have en hvalp, da han mener det er mest sikkert og bedst for tilknytningen fra hunden til ham og børnene og omvendt. Endvidere så har han endnu ikke bestemt sig for hvilken race det skal være, jeg taler jo lidt for en bette hund...foxterrier eller dansk svensk, men han er til store hunde. Men altså ikke nødvendigvis.

Lige efter han havde ringet til mig skrev han at ham med schæferen havde ringet og sagt at han havde hørt man kunne få en indsprøjtning så han ikke reagerede på hund og at de ville prøve det, så det var jo heldigt.

Så nu ser han og jeg tiden an..

Knus Eva.

Lyder rigtig spændende Eva... En dansk-svensk gårdhund er også en rigtig skøn hund, sådan en har mins søster - Men jeg hælder så mest til en Jack russel hvis det skulle være en sådan lille race...

Men jeg er altså mest til store hunde... iii glæder mig til at høre hvad I finder ud af... - I går en skøn tid i møde med en hund... men misunder jer ikke at skulle starte med en hvalp hvor man skal op om natten og ud hele tiden - men det er nok fordi jeg er DÆKKET HELT IND HVAD HVALPE ANGÅR - Har vist fået min portion hvalp for i år - Hi Hi...

Held og lykke... Knus fra Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.