Hunde, igen..;) til jer der har forstand på det...:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2010

Low

Da jeg var 6 år fik vi verdens dejligeste og kærligeste hund.

Det var et kæmpe gadekryds og den var nok 2 år da vi fik den. Den havde ikke haft nogle rigtige ejer før da den havde boet frit på staden. Så man skulle mene at den hund kunne være meget vild og havde et vis behov for at forsvare sig men det var den bedste hund jeg nogle sinde har mødt og jeg kan ind imellem godt savne den.

Jeg ville ikke mene at der er noget "farligt" ved at købe en "brugt" hund hvis bare man får noget info om hunden. Jeg har arbejdet på 2 dyreinternater og der er mange som er glade for de hunde de har købt sig. På dyreinternatet får de også afvide om hunden er god til et hjem med børn eller om den kan leve i en lejlighed

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2010

Miamaja

Eva dog. Dig og en HUND. Det troede jeg ikke du ville gaa med til. hi hi.

Hvorfor ikke lade den temperament testes. det kan en dyrelaege nemt gore. det ville jeg klart bruge penge paa for en sikkerhedsskyld hvis jeg skulle have en voksen hund og jeg havde born i huset.

det giver et godt indblik i hundens gemyt i forskellige situationer og ved stress.

laan en bog om sjaefere paa biblio. saa du har et kendskab til vaesen og hvad den er avlet til.vuf vuf

Anmeld

25. februar 2010

1977

Profilbillede for 1977
Sisley skriver:

Så burde brikkerne være faldet nogenlunde på plads

Er du sikker? Vores er omkring de 3 og jeg tvivler nogle gange på hans fornuft

Anmeld

25. februar 2010

1977

Profilbillede for 1977
Low skriver:

Da jeg var 6 år fik vi verdens dejligeste og kærligeste hund.

Det var et kæmpe gadekryds og den var nok 2 år da vi fik den. Den havde ikke haft nogle rigtige ejer før da den havde boet frit på staden. Så man skulle mene at den hund kunne være meget vild og havde et vis behov for at forsvare sig men det var den bedste hund jeg nogle sinde har mødt og jeg kan ind imellem godt savne den.

Jeg ville ikke mene at der er noget "farligt" ved at købe en "brugt" hund hvis bare man får noget info om hunden. Jeg har arbejdet på 2 dyreinternater og der er mange som er glade for de hunde de har købt sig. På dyreinternatet får de også afvide om hunden er god til et hjem med børn eller om den kan leve i en lejlighed

Vi har købt vores på internat og han er bare den bedste hund man kan tænke sig

Anmeld

25. februar 2010

Honningblomst

Tusind, tusind tak for alle jeres gode svar og råd..det kan virkelig bruges.

Hunden kunne komme på prøve en uge, det foreslog ejeren selv og så er det da en super idé at få den adfærdstestet, det vil vi gøre, helt sikkert og så ellers se på den deroppe, sprøge ind til ejeren om alt.

I følge det han skrev havde der aldrig været noget med den, hverken med dyrlæge eller temperament. Den har været til hundetræning, kan være alene hjemme, er glade for børn og så ville de kun have den skulle til et sted hvor der var grønne omgivelser. Men man kan selvfølgelig skrive og sige hvad som helst.

Knus og endnu engang tak for svarene...og Miamaja, den skal ikke bo hos mig..

Anmeld

25. februar 2010

trine1989

Eva skriver:

Hej hunde-kloge-kvinder..

Min søn skal have sig en hund, han ved det bare ikke endnu 

Min x og jeg ser så på hunde, men Bertram ved ikke noget endnu.

Vi har fundet en hund, der er knap to år. Den sælges pga allergi hos ejer, det er en schæfer, lige sådan en Bertram og min x ønsker sig. Lyder som en god hund og så slipper de for at have en krævende hvalp...men er det "farligt" at anskaffe sig en "brugt" hund? Den ville også skulle være her ind imellem..men bo hos min x...

Hvad mener I?

Gode råd og tips...Tak..

Knus Eva..

jeg synes det lyder rigtig dejlig med en lille ny i familien

tror ikke du skal være nervøs for at det er en brugt hund det vigtigste er self. bare at sikre at hjemmet er godt og leg og snak med hunden og se om den skulle være sky eller afvigende på nogen måder. prøv også at gi den et ben og så prøv at nærme dig hunden for at se hvordan den reagere på dig når den har "mad"

en hund der knurre eller virker nervøs for at du sku komme nærmere skal man passe på! isør med børn...

det er det første jeg lærte min tæve, at komme tæt på selvom hun havde ben og andre lækre ting i munden 

Man kan derved se om hunden stoler på mennesker... 

kram Trine

Anmeld

25. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Min far og Vivi har en 'brugt' hund Den fungere perfekt i deres familie. De har jo ingen hjemmeboende børn eller noget, men ALLE børn der er der hjemme, er vild med ham. - Han er vokset op med børn.

Jeg ved ikke om det kan sammenlignes, fordi han selv 'valgte' dem, som adoptiv familie... Dvs. han hoppede gentagende gange over hækken til min far og vivi også en dag, skulle familien skilles og hverken moren eller faren kunne have hunden med, så han flyttede ind.

Men altså - man slipper jo for alt det der hvalpe-tisseri på gulvet, også samtidig, er det jo også noget man går glip af... Det er jo ligesom at få et barn, lidt for sent.. mm.

Så jeg vil sige, helt klart for og imod, men det kan SAGTENS fungere, hvis det er en sød hund

Anmeld

25. februar 2010

Kloster

Hej Eva.

Er i chok, men læste så, at hunden skulle bo ved din x

Der er for og imod en "brugt"hund. Vi har prøvet en af begge dele, men har heldigvis en succes nu.

Jeg vil BESTEMT anbefale dig at låne en bog på bib, der hedder Schæfer. Den er skrevet af Dansk Kennel Klub. Og er virkelig godt skrevet. Der står alt om selve racen. Både godt og mindre godt og hvad familien ville kunne opleve osv.

Vil stadig anbefale dig at læse den, selvom hunden skal bo ved din x. For du skrev vist også, at den skulle være ved dig nogle gange.

Jeg har en lille bitte fornemmelse af, du ikke er så erfaren i området: hund. Så er alt forberedelse og læsestof jo godt.

Held og lykke med vov'en.

Kloster

Anmeld

26. februar 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Mia Maia skriver:

Vi fik en brugt hund for lidt over et år siden, og der var han 1 år.

Det er super dejligt ikke at skulle rende med dem når de skal være renlige (især fordi vi bor på 2. sal)...

Han havde haft en lidt hård start med 2 andre hunde der kuede ham, så han var meget bange og urolig. Men det krævede bare at hver gang vi mødte en hund på gaden satte jeg mig ned og klappede den indtil han turde komme hjem. Han havde også svært ved at være selv hjemme, så det tog også lidt tid, og krævede at vi var meget hjemme i starten.

Vi har i dag verdens dejligste og glade hund. Der er stadig nogen småting, men det er ikke noget særligt...

Hvis hunden ellers har haft det godt før, så er det intet problem...men hvis det har været et dårligt hjem, så e det straks værre. Min mors mand havde en hund, som havde boet på kollegie værelse (det er en stor hund) og så var spærret inde som hvalp nytårsaften, det resulterede i han gøede af alt, f.eks. månen...

Men jeg tror det er de færreste gang det ender så uheldigt...

Han kommer da til at blive over lykkelig...

Måske ikke så relevant for emnet, men altså....Stakkels hund. Hvor er det uansvarligt af den tidligere ejer. Nogle mennesker burde ikke have dyr. Man spærrer ikke en hvalp inde på et kollegieværelse alene en hel nytårsaften. Går ud fra at det også var den første nytårsnat den oplevede, hvilket jo ikke gør det bredre. Ej jeg bliver så gal.

SUPER DEJLIGT at den fik et nyt hjem i din familie

Anmeld

26. februar 2010

Sisley

Jeanne skriver:

Er du sikker? Vores er omkring de 3 og jeg tvivler nogle gange på hans fornuft

Hehe ja jeg har det på samme måde med min cavalier - han er også lige blevet 3 år og får stadig "hvalpeflip" hvor han bare drøner rundt med halen trukket godt ned mellem bagbenene. Det ser bare så sjovt ud!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.