Min gamle hund klarede den ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

841 visninger
18 svar
0 synes godt om
25. februar 2010

Berg

Min skønne hund har fået hjertemedicin i nogle dage, men det virkede ikke. Han hostede og halsede og var i det hele taget bare blevet mere og mere skidt.

Så jeg tog til dyrlægen i morges, som ville lave hjertediagram og scanne hans hjerte og lunger. Jeg fik at vide at jeg ville blive ringet op sidst på formiddagen og så kunne vi tage stilling til hvad der så skulle ske. Jeg ventede og ventede og klokken blev 12 før han ringede:

Han havde en kæmpe tumor i den ene lunge og et rigtig dårligt hjerte....

Dyrlægen forklarede og forklarede og jeg græd bare som pisket. Den stakkels hund må have haft det frygteligt. Dyrlægen spurgte om vi ville have ham hjem en dags tid og så komme og få ham aflivet i morgen eller om han skulle give ham sprøjten nu. Jeg ville ikke trække pinen ud så jeg valgte det sidste og nu er han altså væk.

Det har taget lang tid at skrive det her fordi jeg hele tiden bliver afbrudt af tudeanfald.. Min dejlige lille dreng er væk

Og nu skal jeg til at forklare min datter at han er død. Åhhh altså..

Her er de sidste billeder af ham, taget i går

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2010

FrkC

Øv øv hvor er det trist !!!  Han så rigtig dejlig ud !

Sender dig et kæmpe  og en masse tanker..

Anmeld

25. februar 2010

Faith

Berg skriver:

Min skønne hund har fået hjertemedicin i nogle dage, men det virkede ikke. Han hostede og halsede og var i det hele taget bare blevet mere og mere skidt.

Så jeg tog til dyrlægen i morges, som ville lave hjertediagram og scanne hans hjerte og lunger. Jeg fik at vide at jeg ville blive ringet op sidst på formiddagen og så kunne vi tage stilling til hvad der så skulle ske. Jeg ventede og ventede og klokken blev 12 før han ringede:

Han havde en kæmpe tumor i den ene lunge og et rigtig dårligt hjerte....

Dyrlægen forklarede og forklarede og jeg græd bare som pisket. Den stakkels hund må have haft det frygteligt. Dyrlægen spurgte om vi ville have ham hjem en dags tid og så komme og få ham aflivet i morgen eller om han skulle give ham sprøjten nu. Jeg ville ikke trække pinen ud så jeg valgte det sidste og nu er han altså væk.

Det har taget lang tid at skrive det her fordi jeg hele tiden bliver afbrudt af tudeanfald.. Min dejlige lille dreng er væk

Og nu skal jeg til at forklare min datter at han er død. Åhhh altså..

Her er de sidste billeder af ham, taget i går

Åh nej hvor jeg dog føler med dig. Det er simpelthen noget af det mest forfærdelige at måtte sige farvel til sine kæledyr. Man knytter sig jo til de kræ!

Vi har selv 2 hunde, og de er sku ligesom vores børn. Håber du finder den bedst mulige måde at fortælle din datter de sørgelige nyheder. Det er bestemt ikke nogen nem opgave.

Anmeld

25. februar 2010

LotteGabriella

øv det er bare så ubeskriveligt trist når man er nød til at ta' den beslutning

sender dig et kæmpe kram

Anmeld

25. februar 2010

Ranarupta

Åh, hvor er jeg bare ked af det på jeres vegne! 
Det gør bare så ondt at skulle sige farvel - men jeg synes, at det er så flot af dig, at han ikke skulle lide længere. Det fortjener de kære dyr jo ikke...

Han var en smuk hund - en rigtigt fin bamse.

Anmeld

25. februar 2010

heaven

årrrrhaaaa - sikke en dejlg bamse - det er så hårdt at skulle træffe sådan en beslutning - men du gjorde det rigtige... Kan godt forstå du græder lækker hund, altså..... Man bliver sgu nok aldrig 100 procent klar til at sige farvel til dem, vel?? - suk...

Er sikker på han har det godt i hundehimlen, og at han allerede nu render rundt og leger med nogle venner....

Jannie

Anmeld

25. februar 2010

Berg

Tak, det varmer

Er så ked af at han har haft det meget værre end jeg troede.

Anmeld

25. februar 2010

Ina33

Hvor er han smuk... Pyha det må være frygteligt, at skulle sige farvel til en man er så glad for...

Anmeld

25. februar 2010

Ranarupta

Berg skriver:

Tak, det varmer

Er så ked af at han har haft det meget værre end jeg troede.

Jeg kan sagtens forstå dig, men husk på, at han ikke kunne fortælle dig det, og at dyrlægen havde kigget på ham.
Du har ikke bare ignoreret, at der var noget galt, så du må ikke gokke dig selv oveni hovedet... 

Anmeld

25. februar 2010

Berg

Ranarupta skriver:

Jeg kan sagtens forstå dig, men husk på, at han ikke kunne fortælle dig det, og at dyrlægen havde kigget på ham.
Du har ikke bare ignoreret, at der var noget galt, så du må ikke gokke dig selv oveni hovedet... 

Tak..

Men han har haft det skidt i nogle måneder. Han blev først behandlet med antibiotika fordi dyrlægen troede han havde lungebetændelse. Da det ikke hjalp blev han undersøgt for hjerte-lunge orm.

Da vi igen tog til dyrlægen for en uges tid siden kunne dyrlægen høre at han havde fået det meget dårligere siden sidst og vi startede med hjertemedicinene.

Så jeg synes bare at det hele er blevet trukket i langdrag, det er den værste tanke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.