Dræberhval er seriemorder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2010

Loa

Vigsen89 skriver:

BEFRI WILLY!

Hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg sad lige og læste på det...

Min første tanke var at dyret jo ER en dræberhval. Så ved man jo ligesom også, hvad man har at gøre med og der MÅ jo være en risiko uanset.

Jeg syntes ikke hvalen er skyld i det,men det er vel ligesom i gamle dage, da man havde løvetæmmere og den slags. Der var da også engang imellem en der blev spist ik?

Anmeld

25. februar 2010

Low

Ja, hvalen er en dræberhval og nej den burde slet ikke have været i fangeskab til at starte med. Jeg tænker bare lidt uanset hvad så burde den ikke udsætte flere mennesker for fare eller man burde hvert fald minske faren.

Om man vil det eller ej så man man desværre ikke stole på dyr og den ene grund er nok fordi man ikke kan snakke med dem men på den anden side det er jo heller ikke alle mennesker man kan stole på.

En hund der bider et menneske bliver aflivet selv om man ikke dør af det.

Så ja vi kan godt blive enig i at hvalen har det i sit blod at dræbe og at det ikke er hvalens skyld men da man ikke kan sætte hvalen fri må man finde andre muligheder for hvalen så der er mindre chance for den gør det igen

Anmeld

25. februar 2010

Honningblomst

Jeg har så ondt af de stakkels dyr, der skal lide og lever under kunstige forhold fordi os mennesker skak stå og glo på dem...mærkeligt der ikke sker flere af disse ulykker og endnu mere mærkeligt er at det er lovligt. Stakkels dyr.

Anmeld

25. februar 2010

FrkC

Eva skriver:

Jeg har så ondt af de stakkels dyr, der skal lide og lever under kunstige forhold fordi os mennesker skak stå og glo på dem...mærkeligt der ikke sker flere af disse ulykker og endnu mere mærkeligt er at det er lovligt. Stakkels dyr.

Kunne virkelig ik ha sagt det bedre !!!

Anmeld

25. februar 2010

CS

Eva skriver:

Er fuldkommen enig - stakkels dyr !!

Anmeld

25. februar 2010

Nemesis

LotteGabriella skriver:

hmm...selvfølgelig er det tragisk at den har dræbt 3 personer, ingen tvivl om det

...Men der er vel også en kendt risiko i forbindelse med jobbet, ligesom at man kan blive stukket ned som politibetjent? Alt andet lige er spækhuggere jo ikke kæledyr fra naturens side af og tror da kun at den handler på sit instinkt, desværre!

helt enig! Det er os mennesker der har fjernet hvalen fra den rette miljø og det ER en kendt risiko...der er jo også en grund til den hedder "killer whale"

:-) Sisse

Anmeld

25. februar 2010

Miamaja

Jeg har vaeret henne og se hvalerne med min mand i sea world hvor det skete, og mens jeg sad der som publikum (ligesom naar jeg er i ZOO), saa taenker jeg ALTID at det virker helt forkert at holde vilde dyr paa den maade. Specielt enormt store dyr som hvaler, som kraever et stort hav at vaere i og ikke et 'bade basin'.

Jeg har aldrig brudt mig om disse shows, og det interesserer mig ikke. Bl.a derfor har jeg kun vaeret der en enkelt gang og havde ikke lyst til at komme saadanne steder igen.

Nu er det ikke noget nyt at det er draeber hvalers naturlige maade at opfore sig paa, med saeler, som de bruger i deres draebelige 'leg' ude paa havet, saa man kan da ikke forestille sig at de skal omstille sig og lege kaeledyr resten af deres liv, hvis man bare putter dem i et basin og leger lidt med dem.

Det er selvfolgelig dybt tragisk at der er folk der er dode , men burde det ikke vaere nok til at det skulle forbydes at holde visse vilde dyr paa denne usmagelige maade.

Anmeld

25. februar 2010

Low

Der kommer noget mere om denne sag om lidt i go`aften Danmark om lidt

Anmeld

25. februar 2010

Dansker i England

Det findes en risiko for dødsulykker, når man arbejder med hvaler, ligesom der gør, når man arbejder med andre "vilde" dyr, og det må man tage med. Jeg synes dog, det burde forbydes at holde hvaler osv fangede - de er vilde dyr, og de hører til i havet og ikke i et lille bassin

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.