Dræberhval er seriemorder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.099 visninger
19 svar
0 synes godt om
25. februar 2010

Low

http://ekstrabladet.dk/112/article1305364.ece?ref=goFetch.dk

Jeg kan slet ikke forstå at de lader denne hval optræde når den har 2 mord på samvittigheden og nu 3 . Små børn og familier så på at en spekhugger dræbte en træner i vandet under et show.

Hvad er din/jeres mening?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2010

LRJ

Low skriver:

Jeg kan slet ikke forstå at de lader denne hval optræde når den har 2 mord på samvittigheden og nu 3 . Små børn og familier så på at en spekhugger dræbte en træner i vandet under et show.

Altså spækhuggen har ikk gjort det med vilje, det er jo "bare" dens måde at lege på, det havde været værre hvis den har Flæsede og ædt dem ligesom de gør ved sæler.. - Det er skrækkelig for familien, parken og Publikummet der så på imens

men er enig i at hun nok skal aflives nu, selvom hun er en af deres helt store attraktioner, Og hun er jo os kanon flot

Anmeld

25. februar 2010

LotteGabriella

hmm...selvfølgelig er det tragisk at den har dræbt 3 personer, ingen tvivl om det

...Men der er vel også en kendt risiko i forbindelse med jobbet, ligesom at man kan blive stukket ned som politibetjent? Alt andet lige er spækhuggere jo ikke kæledyr fra naturens side af og tror da kun at den handler på sit instinkt, desværre!

Anmeld

25. februar 2010

Loa

Low skriver:

Tja et eller andet sted syntes jeg sgu det er lidt synd at man afliver så fantastisk et dyr, fordi det ikke vil indordne sig under vores vilkår.......

Som der bliver nævnt i en anden artikel, så ved dem der arbejder med dyrene jo hvilken risiko der er i jobbet.....

Men ved slet ikke om det kan lade sig gøre at sætte den ud i den fri natur når den har været i fangeskab..... Men aflivning syntes jeg er synd..... Hvad med bare at have den som "udstillingsdyr" uden at den skal være med i shows og have menneske kontakt......

Anmeld

25. februar 2010

RumlesMor

Ved ikke rigtig...

For mig er der tale om et vildt dyr, og det kan måske dresseres - men det gør det ikke mindre farligt. Mener man må forvente den slags...hvor skrækkeligt det end er. Præcis som da en hjort havde forvildet sig ind i en løve-indhegning i Zoo og publikum måtte se til mens det blev jaget rundt.

Anmeld

25. februar 2010

LotteGabriella

Loa skriver:

Tja et eller andet sted syntes jeg sgu det er lidt synd at man afliver så fantastisk et dyr, fordi det ikke vil indordne sig under vores vilkår.......

Som der bliver nævnt i en anden artikel, så ved dem der arbejder med dyrene jo hvilken risiko der er i jobbet.....

Men ved slet ikke om det kan lade sig gøre at sætte den ud i den fri natur når den har været i fangeskab..... Men aflivning syntes jeg er synd..... Hvad med bare at have den som "udstillingsdyr" uden at den skal være med i shows og have menneske kontakt......

Jeg er enig....synes heller ikke om en aflivning!!!!

Anmeld

25. februar 2010

Skouboe

De kan ikke rehabiliteres efter mange år i fangenskab.

Man forsøgte i 90'erne at rehabilitere Keiko (skækhuggeren fra Befri Willy filmene) men det blev aldrig rigtigt godt - han var afhængig af mennesker indtil han døde i 2003.

Anmeld

25. februar 2010

LotteGabriella

Skouboe skriver:

De kan ikke rehabiliteres efter mange år i fangenskab.

Man forsøgte i 90'erne at rehabilitere Keiko (skækhuggeren fra Befri Willy filmene) men det blev aldrig rigtigt godt - han var afhængig af mennesker indtil han døde i 2003.

så kan den vel få lov til at blive brugt i udstillingen og stadigvæk svømme sammen med sine venner når de ikke er i show...synes i hvert fald at aflivning er øv, man ved jo fra starten af at risikoen er der...det er jo ikke en guldfisk

Anmeld

25. februar 2010

Mimic

Spækhuggere er vilde dyr og bør efter min mening slet ikke holdes i fangenskab og slet ikke fremvises på den her måde, børn og andre for den sags skyld, lærer at se dyret som underholdning og ikke hvor vigtig den er for vor planets økosystem... det samme gælder delfiner, træneren der i sin tid trænede flipper har lavet denne dokumentar/thriller http://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/film/article 1304579.ece , som lander i biograferne idag, det er godt nok uden for kontekst men synes den er relevant, især hvis man læser artiklen og finder ud af at vores regering her i lille DK har et medansvar for både delfin og hvalfangst, og hvor grusomt det egentlig er.
men for at komme til bage til det du spurgte om; nej det er ikke okay at spækhuggere ofg andre større havpattedyr skal fremvises for vores fornøjelses skyld... uanset om de er "seriemordere" eller ej, dyr følger deres instinkter og ikke deres følelser som vi mennesker gør, han har højst sandsynligt ville udfordre floklederen og da han ser hende som lederen af flokken er det hende det er gået ud over, spækhuggere er meget sociale og voldsomt kloge dyr der arbejder sammen og hjælper hinanden i både jagt og forsvar, derfor tror jeg reelt at hun skal være glad for at det ikke var begge spækhuggere der angreb...

Anmeld

25. februar 2010

Tkcuf

Den har jo ikke gjort det for at være led. Det er selfølgelig skide synd for de dødes familier, men disse store dyr bør ikke holdes i fangeskab. Disse dødsfald viser jo bare at det ER et vildt dyr skabt til at leve i frihed for mennesker ligegyldigt hvor længe de har levet fanget. BEFRI WILLY!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.