Fyld!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
susser83 skriver:

Jeg skal have barnedåb på Søndag og vil lave en kage men er kommet lidt i tvivl om fyldet

Jeg har bagt nogle chokobunde så vil jeg have et lag med sarahbernhardcreme og et lag flødecreme, hvad synes i.

Ville have haft hindbærmouse, men manden kan absolut ikke lide det.

P.S. skal overtrækkes med mmf

Fik du besluttet dig????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2010

susser83

Hejsa!

Mange tak for de forskellige forslag, pærecidermoussen lyder vildt lækker. Tror jeg vil lave den næste gang jeg skal lave en kage.

Har besluttet at lave hindbærmousse og sarah bernhardcremen, den opskrift på hindbærmousse uden husblas, den med youghurt er den god. Det med husblas er jeg ikke lige så god til

knus sus

Anmeld

26. februar 2010

Nemesis

Husbonni har redet mig Han laver en støbeform, jeg kan putte uden om kagen, selvom den er firkantet (har nemlig en til runde kager), så jeg bare kan hælde det på næsten flydende, lade det stivne og fylde på igen

Skønt at have en mand der kan alt det der med hænderne

Det er jo nemt at gøre det i en rund, for da har jeg en form til det. Men altså - de SKAL Være firkantet hehe

ja det overvejde jeg også..har nemlig en firkantet men ikke rund ;-)

men jeg var bange for det så ville stå og skille på kagen, således at gelantinen/cideren ville ligge nederest og æggemassen/fløden øverst..og det vil man jo først se når man fjerner formen..men spændene. Jeg vil glæde mig til at høre hvordan det går :-)

Jeg har brugt formen, men massen er stadig blød nok efter den har været på køl til at den kunne hældes ud..så godt med formen til at holde det på plads.

Jeg mangler kun det 3 og sidste lag i lagkagen som er en vaniljecreme med jordbærstykker (har også måtte finde friske jordbær)

Min lagkage er 25x30 cm og får altså så 3 lag fyld/4 bunde.

Hvor mange skal du lave/lave til?

:-) Sisse

Anmeld

26. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
ladydan1 skriver:

ja det overvejde jeg også..har nemlig en firkantet men ikke rund ;-)

men jeg var bange for det så ville stå og skille på kagen, således at gelantinen/cideren ville ligge nederest og æggemassen/fløden øverst..og det vil man jo først se når man fjerner formen..men spændene. Jeg vil glæde mig til at høre hvordan det går :-)

Jeg har brugt formen, men massen er stadig blød nok efter den har været på køl til at den kunne hældes ud..så godt med formen til at holde det på plads.

Jeg mangler kun det 3 og sidste lag i lagkagen som er en vaniljecreme med jordbærstykker (har også måtte finde friske jordbær)

Min lagkage er 25x30 cm og får altså så 3 lag fyld/4 bunde.

Hvor mange skal du lave/lave til?

Det lyder godt

Jeg skal lave til 50 til en reception på arbejdet. Jeg laver 2 kager på 30X40, så får de omkring 450 cm3 kage (ja - min mand er matematiker!! HAHA). Det må være en rigtig fin kuvertstørrelse.

Jeg får boxen for det, for det er i stedet for et pinde-mads-bord, som ellers skulle have været. Så det er jo skønt.

Jeg elsker vores kageklub

Anmeld

26. februar 2010

Anasmor

det er en MEGET fin kuvertstr... man regner normalt 200 cm3 pr kuvert, så der kommer ikke til at mangle kage

Anmeld

26. februar 2010

Nemesis

susser83 skriver:

Hejsa!

Mange tak for de forskellige forslag, pærecidermoussen lyder vildt lækker. Tror jeg vil lave den næste gang jeg skal lave en kage.

Har besluttet at lave hindbærmousse og sarah bernhardcremen, den opskrift på hindbærmousse uden husblas, den med youghurt er den god. Det med husblas er jeg ikke lige så god til

knus sus

Den er super god...frisk i det og virker ikke tung og vammel.

Den er også super nem.

God fornøjelse!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.