Fyld!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.703 visninger
15 svar
0 synes godt om
25. februar 2010

susser83

Jeg skal have barnedåb på Søndag og vil lave en kage men er kommet lidt i tvivl om fyldet

Jeg har bagt nogle chokobunde så vil jeg have et lag med sarahbernhardcreme og et lag flødecreme, hvad synes i.

Ville have haft hindbærmouse, men manden kan absolut ikke lide det.

P.S. skal overtrækkes med mmf

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2010

Ni-ko-li-ne

susser83 skriver:

Jeg skal have barnedåb på Søndag og vil lave en kage men er kommet lidt i tvivl om fyldet

Jeg har bagt nogle chokobunde så vil jeg have et lag med sarahbernhardcreme og et lag flødecreme, hvad synes i.

jeg stemmer for ananascreme i det ene lag..... sarahberhnard creme kan godt blive lidt tung så frisker ananas lidt op:0)

Anmeld

25. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Alt passer til chokolade

Ananas, æbler, jordbær, vaniliecreme... Jeg skal i weekenden prøve den der pærecitercreme (også hakkede pærer som ekstra) sammen med skildpadde creme. Jeg får den der 'pære belle helene' ting i hovedet, når jeg tænker pære og chokolade sammen ... yum...

Anmeld

25. februar 2010

hc=k

susser83 skriver:

Jeg lavede et lag med chokoladecreme og et lag med frugtsalat.
Det lyder måske lidt klamt, men det var virkelig den bedste kage jeg nogensinde har lavet.

Frugtsalaten var dåsefrugt i råcreme med chokoladestykker. Mums

Anmeld

25. februar 2010

Nemesis

Zafir skriver:

Alt passer til chokolade

Ananas, æbler, jordbær, vaniliecreme... Jeg skal i weekenden prøve den der pærecitercreme (også hakkede pærer som ekstra) sammen med skildpadde creme. Jeg får den der 'pære belle helene' ting i hovedet, når jeg tænker pære og chokolade sammen ... yum...

Pærecidermoussen smager også VILDt godt. er i gang med navngivningslage til lørdag med cidermousse, jordbærmousse og så en lag vaniljecreme med jordbærstykker.

Manden havde lagt veto på chokolade!

Men tænkte egentlig på at pærecidermoussen og en after eightcreme må være lækkert..tænker lidt på den dessers med varme pærer med after eight på..

Glæder mig til at se din kage :-)

Sisse som netop er i gang med kagen

Anmeld

25. februar 2010

Moderator

ladydan1 skriver:

Pærecidermoussen smager også VILDt godt. er i gang med navngivningslage til lørdag med cidermousse, jordbærmousse og så en lag vaniljecreme med jordbærstykker.

Manden havde lagt veto på chokolade!

Men tænkte egentlig på at pærecidermoussen og en after eightcreme må være lækkert..tænker lidt på den dessers med varme pærer med after eight på..

Glæder mig til at se din kage :-)

Sisse som netop er i gang med kagen

Jeg glæder mig også helt vidlt til at lave cidermoussen, men jeg er bare også helt vildt over det... Fordi det virker helt vildt sindsygt at lave det. Men NU vover jeg mig ud i det...

Det er mest det med at den stivner så hurtigt og det der... Også ligge den sammen og uha uha. Men altså - der står jo hvordan man gør

Anmeld

25. februar 2010

Nemesis

Zafir skriver:

Jeg glæder mig også helt vidlt til at lave cidermoussen, men jeg er bare også helt vildt over det... Fordi det virker helt vildt sindsygt at lave det. Men NU vover jeg mig ud i det...

Det er mest det med at den stivner så hurtigt og det der... Også ligge den sammen og uha uha. Men altså - der står jo hvordan man gør

ja den er nu ret nem at lave...hvis man kun laver opskriften 1 gang..skal man bruge større mængder har jeg oplevet den ligesom skiller mens den er på køl og det er noget rigtig hø!

så rør forsigtigt i den , inden du hælder den på,hvis du fx. fordobler opskriften.

Synes selv den er ret flydende når den ikke må stivne for meget.

:-) Sisse som lige nu har 7 cm høj lagkage i skøleskabet og mangler et lag mere.

Anmeld

25. februar 2010

Moderator

ladydan1 skriver:

ja den er nu ret nem at lave...hvis man kun laver opskriften 1 gang..skal man bruge større mængder har jeg oplevet den ligesom skiller mens den er på køl og det er noget rigtig hø!

så rør forsigtigt i den , inden du hælder den på,hvis du fx. fordobler opskriften.

Synes selv den er ret flydende når den ikke må stivne for meget.

:-) Sisse som lige nu har 7 cm høj lagkage i skøleskabet og mangler et lag mere.

GYYYS.... Hehe... Jeg skal jo bruge en ret stor portion af den. Så måske skal jeg prøve at lave en portion. Smøre det på kagen. Lade det stivne. Hælde hk pærer på også lave en portion mere og lade det stivne ovenpå???...HMMM...

Det kunne være en mulighed.

Anmeld

26. februar 2010

Nemesis

Zafir skriver:

GYYYS.... Hehe... Jeg skal jo bruge en ret stor portion af den. Så måske skal jeg prøve at lave en portion. Smøre det på kagen. Lade det stivne. Hælde hk pærer på også lave en portion mere og lade det stivne ovenpå???...HMMM...

Det kunne være en mulighed.

ja gyys! især når man gerne vil servere en kage uden gelantineklumper!

Tror også jeg vil lave 2 omgange næste gang i stedet.

:-) Sisse

Anmeld

26. februar 2010

Moderator

ladydan1 skriver:

ja gyys! især når man gerne vil servere en kage uden gelantineklumper!

Tror også jeg vil lave 2 omgange næste gang i stedet.

:-) Sisse

Husbonni har redet mig Han laver en støbeform, jeg kan putte uden om kagen, selvom den er firkantet (har nemlig en til runde kager), så jeg bare kan hælde det på næsten flydende, lade det stivne og fylde på igen

Skønt at have en mand der kan alt det der med hænderne

Det er jo nemt at gøre det i en rund, for da har jeg en form til det. Men altså - de SKAL Være firkantet hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.