Vi har to mopser - en han på 4 år og en hun på lidt over et halvt år.
De slås dagligt - for sjov og kæmper for territoriet. Det er tydeligt, synes vi.
Men i eftermiddags kom de op at slås for alvor. Jeg har ikke oplevet noget lignende, kun i hundekampe på film.
De var totalt aggressive med børsterne fuldstændigt rejst fra nakke til halerod.
Jeg kunne ikke råbe dem op og turde ikke stikke armene ind i kampen. Så jeg tog en af deres bamser og daskede med.
De ænsede det slet ikke og var nærmest i en slags trance.
Det var simpelthen så uhyggeligt!
På et tidspunkt når jeg ind til dem og de stopper. Den næste halve time går de rundt og er rastløse og med børsterne rejst. Men der er ikke det mindste optræk til endnu en kamp.
Her for 10 minutter siden lå han-hunden og sov, og stoppede med at trække vejret, selvom brystkassen "prøvede" (men det gør han indimellem og så skal han bare vækkes...)
Jeg prøvede så at vække ham. Siger hans navn, da det plejer at være nok. Det var det ikke.
Så jeg nusser ham forsigtigt, hvilket heller ikke hjælper.
Selvom jeg udmærket ved, at man skal være forsigtig, når man vækker en sovende hund, så nussede jeg lidt hårdere - som jeg har prøvet et par andre gange før.
Men det udløser, at han bliver forskrækket og farer direkte imod mig - uden at knurre eller vise tænder.
Men det er tydeligt, at han er aggressiv.
Jeg bliver selvfølgelig pissebange.
Dér jeg vil hen med dette lange indlæg er, at jeg nu sidder og er ret skræmt. For jeg vil overhovedet ikke risikere noget, når vores første barn kommer til juni.
Men vi snakker om to hunde, der ALTID har været rolige, glade hunde, der elsker mennesker - børn og voksne.
Hvad er jeres tanker? Overreagerer jeg? Eller?
/Karina
Anmeld