Hoftedysplasi (Hunde)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2010

Mira0911

Min kæreste tager også en snak med dyrlægen idag, og finder den bedste løsning for vores hund...

Som sagt, vores hund springer rundt som han plejer, og springer op af os når vi kommer hjem i hverdagene... Det eneste han gør, er at halte rundt på det ene ben.. Han har ikke problemer med at rejse eller piver slet ikke...

Så det irritere ham ikke på nogen måder...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2010

Loa

MoarJ skriver:

Min kæreste tager også en snak med dyrlægen idag, og finder den bedste løsning for vores hund...

Som sagt, vores hund springer rundt som han plejer, og springer op af os når vi kommer hjem i hverdagene... Det eneste han gør, er at halte rundt på det ene ben.. Han har ikke problemer med at rejse eller piver slet ikke...

Så det irritere ham ikke på nogen måder...

Så virker det ikke som om han er meget plaget af det....

Vores var som sagt meget og på begge ben... Så kan sagtens være dyrlægen siger han godt kan klare sig på smertestillende....

Anmeld

24. februar 2010

karina1980

vores hund har mild HD, men det skyldes mest den dårlige fodre under opvæksten(Fik hende som 1 årig) hun får nu fodre med ekstra olier og alt muligt i (jeg hælder op i skålen, manden køber det og stopper det i en spand)

hendes hofter bliver aldrig bedre, men vi kan måske hindre at det bliver værre i lang tid.

hun får ikke smertestillende da hun ikke halter eller ser ud til at have ondt, men vi har det, så hvis hun får ondt så kan hun få noget,

men vi holder hende fra trapper(det gør hun næsten af sig selv) og så al for voldsom leg, da de 2 ting gør at hun netop får smerter,

men altså hvis hun får så ondt en dag at hun ikke længere kan gå rundt og smertestillende kun er en ringe hjælp, så vil jeg vælge aflivning, da jeg ikke vil putte hende igennem en smertefuld operation,  dels fordi at operation ikke hjælper i alle tilfælde og er vi nået dertil synes jeg faktisk hun har ondt/lidt nok.

men håber da bestemt ikke vi når dertil, før hun er så gammel at hun dejser om af naturlige årsager

Anmeld

24. februar 2010

Mira0911

Loa skriver:

Så virker det ikke som om han er meget plaget af det....

Vores var som sagt meget og på begge ben... Så kan sagtens være dyrlægen siger han godt kan klare sig på smertestillende....

Krydser for at det er den milde udgave af HD han har...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. februar 2010

Gaya

Happy skriver:

Hej, åh hvor jeg kender det. Gik til hård agility med min golden retriever der blev 2 år her i januar og i november fik hun det konstateret. Hun har C og D hofter, så ikke lige frem fedt.

Hun får specielt kost hvor der er noget medicin i, men meget små doser. Sommin dyrlæge sagde vi kan ligeså godt starte i det helt små og se om det virker og så ellers begynde med rigtig medicin og til sidst en evt. operation. Men min hund har haft rigtig meget glæde af speciel foderet og er blevet en helt anden hund. Det skal siges at vi selvfølgelig stoppede med træningen og konkurrencerne med det samme og hun er blevet meget mere livlig og næsten som en hvalp igen, så det er tydeligt at hun har haft smerter.

Tænker tit på hvor dårlig en mor jeg bliver, når jeg har været tilkonkurrencer og presset hunden og den bare har haft smerter men hun har aldrig sagt fra eller pivet, så det er jo rigtig svært at vide.

Så frisk mod, din hund kan sagens få et rigtig godt liv alligevel, men prøv jer frem, f.eks. en måned kun på speciel foderet og se om det er nok til at afhjælpe det nu og så kan man jo vist det bliver slemt igen begynde med rigtig medicin mm.

Held og lykke med den

At din hund har C og D er heldigvis ikke ensbetydende med at den får voldsomme problemer.......

Min gamle hund havde D hofter og han havde ingen problemer......hans far havde D/E holfter og da han var 6/7 år var der stadig ingenting at spore hos ham.......tror man skal huske at bogstaverne er indikationer for hvad der kan ske og ikke at det er sket.......

Anmeld

24. februar 2010

Loa

MoarJ skriver:

Krydser for at det er den milde udgave af HD han har...

Nåh hvor er den sød....

også.....

Anmeld

24. februar 2010

Mira0911

Loa skriver:

Nåh hvor er den sød....

også.....

Han er rigtig dejlig...

Anmeld

24. februar 2010

mariamiss6

MoarJ skriver:

Hvad har I gjort i denne situation, når jeres hund har fået konstateret det?

Ladet den få medicin, bliver opereret eller fået lagt implantat (staves) ?

Eller ladet den blive aflivet..?

Jeg er af den type, jeg vil ikke lade en hund leve, fordi jeg synes den er så sød og dejlig...

Jeg ved jo ikke om den bliver bedre, ved at få medicin eller blive opreret...

Ville høre om nogen har kendskab til dette, hvad I gjorde...

Jeg synes det er svært at vælge... Kommer jo også an på, om dyrlægen siger at den fint kan leve, ved at få medicin..

Åh det er svært... Vi skal snakke med dyrlægen idag... Retter sagt min kæreste skal ned og snakke med dem..

Vores labber bliver 2 år til Maj...

hør først hvad dyrlægen siger om det....

men vores gamle hund, var født med det. og han fik lov at leve i sit eget tempo, og da det begyndte at blive slemt med smerter om aftenen, og han blev for stiv i det. så fik han hver aften en panodil, så han kunne have en rolig nat. Da det holdt op med at virke blev han aflivet, 7 år gammel.

Anmeld

24. februar 2010

Sisley

Jeg tror virkelig meget på, at man skal se på hvordan hunden er i hverdagen - er den interesseret i verden, giden den gå tur, spise, drikke, nusse osv. Og så skal man selvfølgelig tale med dyrlægen. Hvis vovse allerede har dårlige hofter som 2 årig, kan det jo udvikle sig - det er ikke sikkert at det gør, men det kan. man må gøre op med sig selv, hvornår nok er nok. Spørg evt. flere dyrlæger.

Jeg kan i øvrigt varmt anbefale hundemassage og kiropraktor!

En ny hofte koster ca. kr. 20.000 og er som regel ikke dækket af hundesygeforsikringer.

Pas på med at gå på trapper, stejlt terræn o.lign.

Krydser fingre for Jer!

Anmeld

25. februar 2010

Mira0911

Tak for alle  

Vores skal til dyrlægen idag kl. 15.30 og have taget røngten billede... Og så ser vi på det derfra, hvad der så skal ske...

Om det er en mild grad af HD eller andet han lider af...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.