nej det er sgu ikke ok!
de forældre skulle skamme sig...
og faktisk har jeg engang givet grundigt tilbage af samme skuffe...dog var mine knægte lidt ældre...mener den store var omkring 7 år...
mine sønner legede med naboens knægt, og ofte skete det at knægten kom ud med slik, kun til ham selv...mens andre børn måtte stå og glo på.
og den her dag havde mine drenge så leget med ham knægten.
Vi skulle så spise til aften, og det forgik på terrassen. Jeg kaldte drengene ind, og sagde til naboens søn, at nu måtte han hellere løbe hjem.
mens vi så sad der, kommer knægten ud, med en is i hånden...og står ved hækken og råber...ha ha, i får bare ingen is, og mine unger måtte med møje og besvær synke deres spaghetti...knægten blev ved, og jeg lod ham stå, og sagde til ungerne, at de bare skulle tage det helt roligt, for de blev ikke snydt.
da vi så havde spist, sendte jeg drengene i døgnkiosken (den lå en spytklat væk)
men 50 kroner, og bad dem købe to poser slik af 25 kr. hver.
og de løb, kom hjem med slikket, og så fik de reglerne...i skal være på legepladsen med det, og dele mellem de børn der er, undtagen naboens knægt, giver i ham noget...så får i ikke mere slik, og jeg tager det sidste.
Faktisk blev min den mindste så forvirret af den opgave...for det er ikke de vaner vi har herhjemme...og jeg syntes det var ret synd, men hvor om alting er, så kom naboens knægt hylende forbi vores have, og brokkede sig til mig over at drengene ikke ville dele med ham, og jeg kunne bare spørge om han huskede at dele da han stod med isen, og om han syntes det var pænt gjort.
de flyttede kort tid efter...så slap vi da for det problem...men at en mor ikke kan tænke længere end til hendes unges egen næse...jeg fatter det ikke!>(
jeg ved udmærket godt det var grimt gjort, og ikke noget jeg ønsker at lære mine unger, men på den anden side...bliver de sparket gang på gang, skal de også lære at de ikke bør blive ved med at finde sig i det!
jeg ville nok tage en god snak med de børn næste gang de kommer på besøg, og sig at den opførsel de fremviste over for din søn, den skal de ikke bryde sig om at have igen...for så kan de ikke komme og lege...
jeg bliver sgu bare så vred over sådan nogle forældre...sorry
Anmeld