Børn der mobber i tidlig alder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.109 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. maj 2008

Heiberg

Ja jeg vil bare lige dele en hændelse, som skete for ikke så længe siden. Vi bor i et område, hvor at der er andre børn i samme alder som vores søn Oliver, og der nydes godt af, at de faktisk kan løbe fra have til have og lege sammen. Dog er de mange gange antallet 3 sammen. Den ene dag legede min søn med naboens pige, som han har kendt altid og de er som "søskende" er bedst en gang imellem. De hyggede sig den dag og moren og jeg fik en sludder imens. Efter noget tid, støder en anden nabos søn til, knapt et år ældre. Og de finder ud af de skal køre i deres biler (eldrevne). Drengen og Oliver vil gerne kører sammen i en af bilerne, men så bliver Pigen ked af det. Porientere så, som mor, at så må de kører i hver sin bil eller lege noget andet, hvor de alle kan være med. Oliver hopper ud af Oscars bil og hurtig hopper pigen op istedet. og de kører. Ingen af de to andre mødre siger noget. Oliver bliver ked af det, men tager så sin cykel og cykler efter, og råber at de skal stoppe fordi de skal lege alle sammen, sammen. Hvortil Pigen råber.. na na na na na du må ikke være med, du kan bare, du er duuuuum. Og drengen griner og gentager. Jeg kigger på mødrene. Men ingen respons. :(>( Jeg siger til Oliver at han skal tage sin bil og kører selv i stedet, men han prøver desperat at blive en del af deres leg, og de bliver ved med at "drille/mobbe og gentage samme smørre. Efter ingen reaktion fra mødrene siger jeg.. _ Synes det er uhyggeligt, at de i en alder af 3-4 år allerede mobber og holder hinanden udenfor, havde jeg ikke ventet så tideligt!_ Hvorefter de griner lidt og siger,_ nej de kan være stride i den alder. Og snakker videre... Undskyld, men jeg blev simpelthen så måløs og gal, så jeg kaldte på min søn og sagde, kom Oliver nu går vi to i brugs og køber en is og hygger sammen istedet. Og så gik vi. Hmm er det mig som er forkert på den, når jeg mener at det er helt galt, når man som mor/forældre bare acceptere denne opførsel fra sit/sine børn?? Hilsen en chokerede mor. :'(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2008

heaven

ej, hvad hulen er det da for noget...... og der havde du lige stået og hjulper pigen, og så er takken, at det er din dreng, det gik ud over!!!! Sikke nogle mødre der bare lod som ingenting - jeg var godt nok blevet sur og - ikke mindst - rigtig ked af det. Godt DU i det mindste har empati - det kunne de andre f..... lærer noget af!!!>( vi er forbilleder for vores børn, og de hoveder der, er bestemt ikke et godt forbillede i mine øjne!!!

Håber faktisk din søn fik 2 is den dag:P

Jannie - der bestemt ikke mener du er forkert på den!!!

Anmeld

19. maj 2008

Doktor Doolittle

Nej det er sgu´ IKKE ok at mobbe >( og det er vores ansvar som forældre at sørge for det ikke sker. Flere mødre burde være som dig.
(H) Tina

Anmeld

19. maj 2008

Heiberg

Hej Heaven

1000 tak for opbakningen.. :) Ja man kan blive overrasket.

Kan sige at han fik en kæmpe is, og så gik vi hjem og legede med lego..
Imens jeg rasede lidt af indvendig... >(

knus

Anmeld

19. maj 2008

Heiberg

Hej Doolittle

1000 Tak for opbakningen.. rart at høre at andre er enige.

Knus

Anmeld

19. maj 2008

Solsikke

Hej

Jeg synes ikke du er forkert på den.. Hvis/når mine unger skal lege med andre børn, jammen så skal de sgu lege ordentlig.
Jeg synes ikke det er særlig fedt at se hvordan børn kan være efter hinanden, og jeg "blander" mig hvis jeg oplever det. Faktisk er jeg sådanne set lige glad med om der er andre forældre til stede, for hvis jeg oplever at mine unger eller nogle af de andre bliver "mobbet"/drillet, jammen så siger jeg som regel "ved du hvad - det var faktisk ikke særlig pænt gjort, sådanne gør man da ikke ved andre".

Det er ikke fordi jeg vil opdrage andres børn, at jeg "blander" mig men som ung blev jeg selv drillet, og det kan jeg huske meget tydelig, så måske er jeg lidt mere hys end andre ville være.

Anmeld

19. maj 2008

1977

Profilbillede for 1977
Desværre findes der systemastisk mobning allerede i bh :( Men jeg vil da lige tage hatten af for dig. Jeg synes du klarede det rigtigt godt. Bare ærligt at man ikke kan sige det samme om de andre mødre

Anmeld

19. maj 2008

Pia.

Ej hvad er det for noget... Øv at ens børn skal opleve den slags ting så tideligt...
Syntes du klaret det rigtig godt som den super mor du er. . .
Håber isen smagte godt ;)

Knus fra Pia, som sender Oliver et stort knus...(H)

Anmeld

19. maj 2008

Heiberg

Tak Piger..

Super dejligt med opbakningen. Rart lige at få bekræftet, at man ikke er helt forkert på den.. :D

Knus til alle.. :o)

Og Pia.. tak for knus til Oliver... bliver han glad for.. smiler

Anmeld

19. maj 2008

Honningblomst

Tja...det er jo heldigvis ikke børnene den er gal med.
Men man skal nok vælge sine børns forældre med omhu.;)

Sådanne børn(forældre) findes der jo overalt og det kan jo være svært hvis ikke der er andre børn de kan vælge imellem, så der er én af dem der ekskluderes fra fælleskabet.
Men at kalde det mobning, synes jeg måske er lige voldsomt nok...det er jo bare børn. Det der er skidt, er at forældrene ikke lige stopper dem og siger at det jo ikke er rart osv...men tit leger børn bedre når vi voksne ikke kikker på og blander sig...selvom vi og du i det her tilfælde gjorde det i den bedste mening, så havde legen måske taget en hel anden drejning for dit barn, hvis ikke I havde været der...

Kan du ikke få lavet en legeordning med nogle helt andre børn...??

Eva.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.