Ja jeg vil bare lige dele en hændelse, som skete for ikke så længe siden.
Vi bor i et område, hvor at der er andre børn i samme alder som vores søn Oliver, og der nydes godt af, at de faktisk kan løbe fra have til have og lege sammen.
Dog er de mange gange antallet 3 sammen. Den ene dag legede min søn med naboens pige, som han har kendt altid og de er som "søskende" er bedst en gang imellem.
De hyggede sig den dag og moren og jeg fik en sludder imens. Efter noget tid, støder en anden nabos søn til, knapt et år ældre. Og de finder ud af de skal køre i deres biler (eldrevne). Drengen og Oliver vil gerne kører sammen i en af bilerne, men så bliver Pigen ked af det. Porientere så, som mor, at så må de kører i hver sin bil eller lege noget andet, hvor de alle kan være med. Oliver hopper ud af Oscars bil og hurtig hopper pigen op istedet. og de kører. Ingen af de to andre mødre siger noget. Oliver bliver ked af det, men tager så sin cykel og cykler efter, og råber at de skal stoppe fordi de skal lege alle sammen, sammen. Hvortil Pigen råber.. na na na na na du må ikke være med, du kan bare, du er duuuuum. Og drengen griner og gentager. Jeg kigger på mødrene. Men ingen respons. :(>( Jeg siger til Oliver at han skal tage sin bil og kører selv i stedet, men han prøver desperat at blive en del af deres leg, og de bliver ved med at "drille/mobbe og gentage samme smørre. Efter ingen reaktion fra mødrene siger jeg.. _ Synes det er uhyggeligt, at de i en alder af 3-4 år allerede mobber og holder hinanden udenfor, havde jeg ikke ventet så tideligt!_ Hvorefter de griner lidt og siger,_ nej de kan være stride i den alder. Og snakker videre...
Undskyld, men jeg blev simpelthen så måløs og gal, så jeg kaldte på min søn og sagde, kom Oliver nu går vi to i brugs og køber en is og hygger sammen istedet. Og så gik vi.
Hmm er det mig som er forkert på den, når jeg mener at det er helt galt, når man som mor/forældre bare acceptere denne opførsel fra sit/sine børn??
Hilsen en chokerede mor. :'(
Anmeld