Nogle der er rhesus negativ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2010

LinLin

Jeg er også - men de andre har svaret på spørgsmålet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2010

Loggidut

mayapigen skriver:

Hejsa.

Jeg har lige været ved mit 2. lægebesøg, og fandt ud af, at man skulle have taget blodprover, hvis man har rhesus negativ blodtype. Jeg blev dog lidt bekymret, da han fortalte hvorfor, selv om det ikke er tit der opstår komplikationer.

Så jeg er bare nysgerrig efter at høre, om der er andre der har rhesus negativ? Og om i har mærket noget til det.

Hilsen Maya

jeg er rhesus negativ, og har hver gang jeg har født fået en sprøjte...som jeg har forstået, er sprøjten for ikke at danne antistoffer overfor et evt. nyt barn.

Sprøjten gør da lidt nade, men ikke noget der er værd at tænke videre over.

nøjagtigt hvorfor det er man skal have den sprøjte, eller hvad indflydelse det har over for babyen, har jeg aldrig forstået, ingen læger har magtet at kunne forklare mig det, så det røg ind på lystavlen.

jeg tror dog ikke det er noget du skal bekymre dig omkring

Anmeld

23. februar 2010

Sisley

Se evt. sundhedsstyrelsens hjemmeside om de ændrede regler:

http://www.sst.dk/Sundhed%20og%20forebyggelse/Graviditet/Anbefalinger%20om%20svangreomsorg/Antenatal%20rhesus.aspx

Jeg er også neg og baby er pos. Fik min anti-D indsprøjtning for en uges tid siden. Man kan få et anafylaktisk chok men det er meget, menet sjældent det sker, så du skal ikke være urolig. Desuden står jordemoderen klar med adrenalin, så du når højst at blive lidt utilpas.

Anmeld

24. februar 2010

Liljesilas

Eva skriver:

Jeg er... men er ikke gravid...ved dog at jeg har dannet antistoffer så skal jeg have flere børn så skal den lille følges nøje, da der kan opstå komplikationer.

Men der har intet været i de tre første graviditeter...og burde der ikke være ved dig, hvis du feks ikke har aborteret før eller lign.

Knus Eva..

Jeg fik en abort som 18 årig, betyder det så, at jeg letter kan danne de antistoffer?

Anmeld

24. februar 2010

Honningblomst

mayapigen skriver:

Jeg fik en abort som 18 årig, betyder det så, at jeg letter kan danne de antistoffer?

Fik du ikke en sprøjte bagefter med anti d?

Anmeld

24. februar 2010

Liljesilas

Eva skriver:

Fik du ikke en sprøjte bagefter med anti d?

Jo det gjorde jeg da enlig - jeg fik ihvertfald en sprøjte

Anmeld

24. februar 2010

Ox.

Jeg er rhesus negativ, og fik taget lidt ekstra blodprøver i graviditeten og dagen efter jeg havde født fik jeg en ekstra sprøjte, da jeg ellers kunne risikere at min krop udstøder en eventuel graviditet i fremtiden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.