Nogle der er rhesus negativ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.073 visninger
16 svar
0 synes godt om
23. februar 2010

Liljesilas

Hejsa.

Jeg har lige været ved mit 2. lægebesøg, og fandt ud af, at man skulle have taget blodprover, hvis man har rhesus negativ blodtype. Jeg blev dog lidt bekymret, da han fortalte hvorfor, selv om det ikke er tit der opstår komplikationer.

Så jeg er bare nysgerrig efter at høre, om der er andre der har rhesus negativ? Og om i har mærket noget til det.

Hilsen Maya

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2010

Mig med maven

Jepper, men har aldrig mærket noget specielt ved det. Når du føder bliver baby tjekket, har i samme blodtype er det bare det, hvis ikke skal han/hun have et lille stik og så er det sådan!

Held og lykke!

Anmeld

23. februar 2010

Liljesilas

Mig med maven skriver:

Jepper, men har aldrig mærket noget specielt ved det. Når du føder bliver baby tjekket, har i samme blodtype er det bare det, hvis ikke skal han/hun have et lille stik og så er det sådan!

Held og lykke!

Okay tak Godt at høre, jeg krydser også finger for mine blodprøver ikke viser noget så.

Anmeld

23. februar 2010

Bamseboet :D

Jeg er også Rhesus negativ.

begge mine børn er  rhesus posetive, så jeg har fået en indsprøtning ca samme dag hvor jeg fik kejsersnit ( aks og pks)...

ellers har jeg ikke "mærket" noget til det...

Anmeld

23. februar 2010

W&M <3

Hejsa.

Ja jeg er rhesus negativ. Der er kommet nye regler her d. 1 januar 2010. Du skal have taget de blod prøver ved lægen som du har fået taget. Der kan de så se om dit barn er negativ eller positiv i blod type er dit barn positiv skal du have en sprøjte med noget der hedder Anti D indsprøjtning, (den fik jeg igår) du skal have den ved 29. uge. og når barnet bliver født skal du igen inden 72 timer have en indsprøjtning igen.

Det kommer ikke til at gøre noget ved dit barn, det er sådan at du ikke i senere graviditeter udstøder fosteret mener jeg.

Da jeg fødte min søn i 2008 havde de ikke fundet ud af det med at man skulle have den i graviditeten, men jeg fik den efter fødslen fordi hans blod type var positiv og nu hvor jeg er gravid igen har jeg ikke har nogle problemer eller noget.

Håber det hjalp og at jeg har udtrykt mig forståeligt.  Der er ikke noget at  være bekymret for.

Knus Janie.

Anmeld

23. februar 2010

Misjelle

Jeg er også rhesus negativ og har ikke haft nogle komplikationer med det. Min søn er rhesus positiv, så fik en indsprøjtning efter fødslen med antistoffer. Det er meget sjældent at det i dag forsager komplikationer og det er som regel ikke i den første graviditet.

Anmeld

23. februar 2010

Liljesilas

WilliamsMor skriver:

Hejsa.

Ja jeg er rhesus negativ. Der er kommet nye regler her d. 1 januar 2010. Du skal have taget de blod prøver ved lægen som du har fået taget. Der kan de så se om dit barn er negativ eller positiv i blod type er dit barn positiv skal du have en sprøjte med noget der hedder Anti D indsprøjtning, (den fik jeg igår) du skal have den ved 29. uge. og når barnet bliver født skal du igen inden 72 timer have en indsprøjtning igen.

Det kommer ikke til at gøre noget ved dit barn, det er sådan at du ikke i senere graviditeter udstøder fosteret mener jeg.

Da jeg fødte min søn i 2008 havde de ikke fundet ud af det med at man skulle have den i graviditeten, men jeg fik den efter fødslen fordi hans blod type var positiv og nu hvor jeg er gravid igen har jeg ikke har nogle problemer eller noget.

Håber det hjalp og at jeg har udtrykt mig forståeligt.  Der er ikke noget at  være bekymret for.

Knus Janie.

1000 tak for informationen, køre det automatisk med den indsrøjtning? Min læge sagde nemlig noget med at de der antistoffer kunne angribe mit barn og omvendt. Men det ville blodprøverne give flere informationer om, og hvis det var tilfældet, så skulle jeg gå til tjek i form af scanninger mm. Men jeg håber bare alt er fint.

Anmeld

23. februar 2010

W&M <3

mayapigen skriver:

1000 tak for informationen, køre det automatisk med den indsrøjtning? Min læge sagde nemlig noget med at de der antistoffer kunne angribe mit barn og omvendt. Men det ville blodprøverne give flere informationer om, og hvis det var tilfældet, så skulle jeg gå til tjek i form af scanninger mm. Men jeg håber bare alt er fint.

Ja for mig kørte det bare automatisk. Fik en tid på skejby sygehus hvor en jordemor gav mig indsprøjtningen.

Det er fordi dine blod prøver skal vise hvilken blodtype dit barn har, så de kan se om du skal have indsprøjtningerne.

Men der var slet ingen problemer for mig i min første grviditet hvor jeg bare fik den efter fødslen og har ingen problemer haft indtil nu i denne graviditet hvor jeg nu er 30+1.

De skal nok sørge for at du får de indsprøjtninger du skal have hvis dit barn ikke har samme blod type som dig, regner jeg med.

Anmeld

23. februar 2010

brumbasse

Det er ikke noget problem hvis det er din første graviditet, men kan give problemer ved evt. senere graviditeter hvis dit barn er positivt. Du får indsprøjtningen en dag eller to efter fødslen hvis det viser sig at barnet er positivt.

I sjældne tilfælde (dvs mig..) virker indsprøjtningen ikke og så skal der følges op på det i forbindelse med næste graviditet.

Prøv evt at google rhesusimmunisering

Anmeld

23. februar 2010

Honningblomst

Jeg er... men er ikke gravid...ved dog at jeg har dannet antistoffer så skal jeg have flere børn så skal den lille følges nøje, da der kan opstå komplikationer.

Men der har intet været i de tre første graviditeter...og burde der ikke være ved dig, hvis du feks ikke har aborteret før eller lign.

Knus Eva..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.