Pernilleh skriver:
Jeg har brug for nogen meninger og lidt hjælp her
Alexander er 10 mdr. og vejer 10 kg.Han spiser stadigvæk om natten,nogen gange 2 gange.Det kan ikke rigtig passe at han stadig har behov for det,vel??Vi er godtnok ved at være meeeget trætte af at skulle op og give flaske om natten.
Problemet er bare,at han sådan set har været forkølet i flere mdr. i træk nu,og så er det jo svært.Vi har haft ( korte! ) perioder hvor han har taget en flaske ved 1-2 tiden,og så har vi ikke hørt ham før 8-8.30.Flere af den slags,please
Pga. forkølelsen spiser og drikker han ikke nok i løbet af dagen,så det er ved at være en ond cirkel.
Det ser nogenlunde sådan ud : Spiser aftensmad mellem 17-19,alt efter hvordan det passer med hans aften-power-nap.Der spiser han som regel rigtig godt,men tit som det eneste måltid hvor han spiser godt.Får en godnatflaske ved 19.30-20.00 tiden,hvor han aldrig tager særlig meget,ikke over 100 ml.Hvis det så er en rigtig dum aften ligger han og pyldrer længe,så får han flasken igen i sengen og tager en del mere,og så sover han.
Så vågner han igen mellem 0.00-4.00.Ja,der er desværre ingen rytme i det.Der er han de sidste mdr. begyndt aldrig at tage over 200 ml.Tit kun 100-150.Og når det er helt slemt vågner han IGEN efter 3-4 timer og får lidt mere.
Vi kan simpelthen ikke finde ud af hvad vi skal...vi overvejer at tilbyde ham en flaske der 0-0.30 inden vi selv går i seng,og så er det det!Vi er lidt bange for,at hvis han kun får tilbudt den 19.30,så vågner han måske meget tidligt.Vi vil vældig gerne bibeholde at han først vågner efter 8
Det blev langt...håber på lidt gode råd og vejledning
altså vores datter er knap 2 år og hun får stadig flaske om natten men når det så er sagt så er det også kun noget hun er begyndt på nu her...
JJeg tror ikke i kan få jeres dreng til at sove efter 8 hvis ikke han får en flaske sent på natten men jeg syntes personligt at det lyder som en rigtig god idé at prøve at give ham en drømme-flaske i sengen inde i går i seng det virket for os i en perioede, så jeg syntes i skal prøve dte, i må jo prøve at arbejde jer frem til en løsning der funger for jer alle og i finder den kun ved at prøve jer frem...