Køkkenet vil gerne holde lukket om natten!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Åh,I er bare fantastiske,er I.Sikke en masse gode ideer og råd allerede

nutche,jeg tror egentlig ikke Rasmus får mere end Alexander,det er bare på lidt andre tidpunkter...

Men ja,forkølelsen driller,selvfølgelig gør den det,det er bare det at den har varet såååå længe...der er slet ikke ophold.Han går fra den ene infektion til den anden.

Jeg lagde faktisk mærke til i går(gav flaske 0.30,han tog 190),at han nærmest tog den i søvne,men så har vi altid skiftet hans ble bagefter,totalt åndssvagt,for så skal jeg da love for han vågnede op.Han lå ellers med lukkede øjne og drejede hovedet i sove stilling da han var færdig.Ja,kan godt se nu jeg skriver det,hvor idiotisk det var,ha,ha.Det tog ham omkring 30 min. at falde i søvn igen,og han sov uroligt resten af natten.

Så tror vi vil prøve med det vælling omkring midnat,i søvne,og lade være med at skifte ble

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2010

hc=k

Pernilleh skriver:

Åh,I er bare fantastiske,er I.Sikke en masse gode ideer og råd allerede

nutche,jeg tror egentlig ikke Rasmus får mere end Alexander,det er bare på lidt andre tidpunkter...

Men ja,forkølelsen driller,selvfølgelig gør den det,det er bare det at den har varet såååå længe...der er slet ikke ophold.Han går fra den ene infektion til den anden.

Jeg lagde faktisk mærke til i går(gav flaske 0.30,han tog 190),at han nærmest tog den i søvne,men så har vi altid skiftet hans ble bagefter,totalt åndssvagt,for så skal jeg da love for han vågnede op.Han lå ellers med lukkede øjne og drejede hovedet i sove stilling da han var færdig.Ja,kan godt se nu jeg skriver det,hvor idiotisk det var,ha,ha.Det tog ham omkring 30 min. at falde i søvn igen,og han sov uroligt resten af natten.

Så tror vi vil prøve med det vælling omkring midnat,i søvne,og lade være med at skifte ble

Hmmm Nu sidder jeg og tænker lidt på hvorfor du skal til at give ham vælling???

I min mødregruppe blev vi alle anbefalet at give børnene vand om natten fordi de ikke har behov for mad om natten.. Han er altså en stor dreng og skal jo ikke spise om natten længere. Min dreng er også 10 måneder, men han har ikke spist om natten siden han var 7 måneder. Min SP fraråder vælling fordi børnene resikere at tage voldsomt på af det.. Ja det er bare lige det jeg tænker....

Hvis jeg var dig ville jeg skifte mme om natten ud med en et glas vand, eller en flaske med halv vand og halv almindelig mælk.

Anmeld

23. februar 2010

Pernilleh

hc=k skriver:

Hmmm Nu sidder jeg og tænker lidt på hvorfor du skal til at give ham vælling???

I min mødregruppe blev vi alle anbefalet at give børnene vand om natten fordi de ikke har behov for mad om natten.. Han er altså en stor dreng og skal jo ikke spise om natten længere. Min dreng er også 10 måneder, men han har ikke spist om natten siden han var 7 måneder. Min SP fraråder vælling fordi børnene resikere at tage voldsomt på af det.. Ja det er bare lige det jeg tænker....

Hvis jeg var dig ville jeg skifte mme om natten ud med en et glas vand, eller en flaske med halv vand og halv almindelig mælk.

Ja,det har du måske ret i...det er jo ikke fordi han er for lilleMan vil bare efterhånden gøre hvad som helst for at få sin nattesøvn,men jeg må da også indrømme at jeg ikke i min vildeste fantasi have forestillet mig at han stadig spiste om natten når han var 10 mdr.

Anmeld

23. februar 2010

hc=k

Ja det er godt nok også længe synes jeg, men sådan er det jo med nogle børn.

Jeg har aldrig haft problemer med nattesøvnen herhjemme, men mange i min gruppe havde det og der belv fortalt at i mange tilfælde var det fordi børnene spiste om natte og blev alt for mætte. De blev jo så som jeg skrev anbefalet at skifte "maden" ud med vand fordi de så ikke bliver overmætte.
Man siger at når børn er 6 måneder har de ikke brug for at spise om natten mere.

Jeg kørte kold tyrker på min dreng da han var 7 måneder fordi jeg simpelthen ikke synes det kunne være rigtigt at han skulle spise om natten og ja efter 2-3 dage vågnede han slet ikke om natten.

Anmeld

23. februar 2010

heaven

jeg tænker om han bare er tørstig, siden han ikke tager fra?? Jeg tror jeg ville fodre ham godt af til natten, og så ellers give ham vand, når han vågner... han skal ikke spise om natten mere, han har jo også en fin vægt mm - så væk med mælk, ind med vand

Jannie

Anmeld

23. februar 2010

LISBETH:-)

Her havde vi samme problem, da Amalie var mindre (hun er 2,5 år nu) vi fik det stoppet ved at give hende "fast føde" inden hun kommer i seng. F.eks. grød eller frugt mos.

Det hjalp og hun begyndte at sove uden at skulle op og spise.

Anmeld

23. februar 2010

4xGreve

Pernilleh skriver:

Jeg har brug for nogen meninger og lidt hjælp her

Alexander er 10 mdr. og vejer 10 kg.Han spiser stadigvæk om natten,nogen gange 2 gange.Det kan ikke rigtig passe at han stadig har behov for det,vel??Vi er godtnok ved at være meeeget trætte af at skulle op og give flaske om natten.

Problemet er bare,at han sådan set har været forkølet i flere mdr. i træk nu,og så er det jo svært.Vi har haft ( korte! ) perioder hvor han har taget en flaske ved 1-2 tiden,og så har vi ikke hørt ham før 8-8.30.Flere af den slags,please

Pga. forkølelsen spiser og drikker han ikke nok i løbet af dagen,så det er ved at være en ond cirkel.

Det ser nogenlunde sådan ud : Spiser aftensmad mellem 17-19,alt efter hvordan det passer med hans aften-power-nap.Der spiser han som regel rigtig godt,men tit som det eneste måltid hvor han spiser godt.Får en godnatflaske ved 19.30-20.00 tiden,hvor han aldrig tager særlig meget,ikke over 100 ml.Hvis det så er en rigtig dum aften ligger han og pyldrer længe,så får han flasken igen i sengen og tager en del mere,og så sover han.

Så vågner han igen mellem 0.00-4.00.Ja,der er desværre ingen rytme i det.Der er han de sidste mdr. begyndt aldrig at tage over 200 ml.Tit kun 100-150.Og når det er helt slemt vågner han IGEN efter 3-4 timer og får lidt mere.

Vi kan simpelthen ikke finde ud af hvad vi skal...vi overvejer at tilbyde ham en flaske der 0-0.30 inden vi selv går i seng,og så er det det!Vi er lidt bange for,at hvis han kun får tilbudt den 19.30,så vågner han måske meget tidligt.Vi vil vældig gerne bibeholde at han først vågner efter 8

Det blev langt...håber på lidt gode råd og vejledning

altså vores datter er knap 2 år og hun får stadig flaske om natten men når det så er sagt så er det også kun noget hun er begyndt på nu her...

JJeg tror ikke i kan få jeres dreng til at sove efter 8 hvis ikke han får en flaske sent på natten men jeg syntes personligt at det lyder som en rigtig god idé at prøve at give ham en drømme-flaske i sengen inde i går i seng det virket for os i en perioede, så jeg syntes i skal prøve dte, i må jo prøve at arbejde jer frem til en løsning der funger for jer alle og i finder den kun ved at prøve jer frem...

Held og lykke

Anmeld

23. februar 2010

BinaMor

gab blev ammet om natten indtil 19 måneder

Anmeld

23. februar 2010

Pernilleh

Vores Sp foreslog også det med et let måltid inden sengetid,men han gider bare ikke spise det.Han kan ikke lide yoghurt og frugt er han heller ikke vild med.Banan er han rigtig glad for,men det spiser han ikke når han er forkølet...han er i øvrigt også ved at få 2 tænder i overmunden,så han er hårdt ramt.Der er helt hævet i hans stakkels gummer.

Ja,det er jo også lidt vores bekymring,det med at han så ikke sover så længe,hvis han slet ikke får noget fra han kommer i seng.Ved godt vi er vældig privilegerede at han sover så længe,og det skal han gerne blive ved med.Men det er nu heller ikke fordi han er ved at dø af sult når han så vågner om morgenen.I weekenden ligger hans far og ham sig ind i sengen og hygger igen,og der kan de ligge længe

Vi satser på at prøve et eller andet her i weekenden.Han er i gæste dp. denne uge,og kombineret med tænder og forkølelse vil vi ikke lige prøve en masse nu....men bare vent til weekenden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.