Køkkenet vil gerne holde lukket om natten!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.015 visninger
18 svar
0 synes godt om
23. februar 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Jeg har brug for nogen meninger og lidt hjælp her

Alexander er 10 mdr. og vejer 10 kg.Han spiser stadigvæk om natten,nogen gange 2 gange.Det kan ikke rigtig passe at han stadig har behov for det,vel??Vi er godtnok ved at være meeeget trætte af at skulle op og give flaske om natten.

Problemet er bare,at han sådan set har været forkølet i flere mdr. i træk nu,og så er det jo svært.Vi har haft ( korte! ) perioder hvor han har taget en flaske ved 1-2 tiden,og så har vi ikke hørt ham før 8-8.30.Flere af den slags,please

Pga. forkølelsen spiser og drikker han ikke nok i løbet af dagen,så det er ved at være en ond cirkel.

Det ser nogenlunde sådan ud : Spiser aftensmad mellem 17-19,alt efter hvordan det passer med hans aften-power-nap.Der spiser han som regel rigtig godt,men tit som det eneste måltid hvor han spiser godt.Får en godnatflaske ved 19.30-20.00 tiden,hvor han aldrig tager særlig meget,ikke over 100 ml.Hvis det så er en rigtig dum aften ligger han og pyldrer længe,så får han flasken igen i sengen og tager en del mere,og så sover han.

Så vågner han igen mellem 0.00-4.00.Ja,der er desværre ingen rytme i det.Der er han de sidste mdr. begyndt aldrig at tage over 200 ml.Tit kun 100-150.Og når det er helt slemt vågner han IGEN efter 3-4 timer og får lidt mere.

Vi kan simpelthen ikke finde ud af hvad vi skal...vi overvejer at tilbyde ham en flaske der 0-0.30 inden vi selv går i seng,og så er det det!Vi er lidt bange for,at hvis han kun får tilbudt den 19.30,så vågner han måske meget tidligt.Vi vil vældig gerne bibeholde at han først vågner efter 8

Det blev langt...håber på lidt gode råd og vejledning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2010

Lone Jakobsen

hejsa

jeg tænker lidt på hvordan resten af hans dag er?

Rasmus er knap 8 mdr, og er inde i en rimelig fast rutine, men vågner stadig 1-2 gang hver nat, hvor han får en flaske. da han er lidt lille af sin alder, har jeg valgt at fortsætte....men da jeg kan se at han faktisk aldrig tager ret meget (mellem 100-150) ja så tror jeg bare han er tørstig, så jeg overvejer snart at begynde at tilbyde ham vand.

Anmeld

23. februar 2010

9510

Jeg giver min dreng på næsten 6 mdr en flaske vælling inden jeg selv går i seng, han sluger 200ml i søvne og sover så hele natten;-)  

Måske det kunne være en ide???

Anmeld

23. februar 2010

Pernilleh

nutche skriver:

hejsa

jeg tænker lidt på hvordan resten af hans dag er?

Rasmus er knap 8 mdr, og er inde i en rimelig fast rutine, men vågner stadig 1-2 gang hver nat, hvor han får en flaske. da han er lidt lille af sin alder, har jeg valgt at fortsætte....men da jeg kan se at han faktisk aldrig tager ret meget (mellem 100-150) ja så tror jeg bare han er tørstig, så jeg overvejer snart at begynde at tilbyde ham vand.

Ja,nemlig,det er sådan lidt dumt når de ikke tager mere.Indtil jul faktisk kunne han godt tømme en flaske på 270 om natten,og så havde han jo nok brug for den,men nu....

Jamen,han står som sagt op der mellem 8-8.30,så får han budt noget grød,som han sjældent spiser særlig meget af.Det kan både være købe grød eller hjemmelavet.Hvis det er weekend og han er hjemme,får han lidt af vores brød mens han sidder med ved bordet.Nede i dagplejen spiser han noget bedre,der har han fået rugbrød og frugt inde vi henter ham 15.30

I weekenden får han tilbudt en flaske inden han bliver lagt til middag,der tager han heller ikke særlig meget.

Når han vågner får han enten brød eller grød,og gerne en flaske mere inden sin power nap der først på aftenen...og så aftensmad.

Han er desværre ikke særlig interesseret i hverken at spise eller drikke,herhjemme i hvert fald.

Anmeld

23. februar 2010

Pernilleh

mynord skriver:

Jeg giver min dreng på næsten 6 mdr en flaske vælling inden jeg selv går i seng, han sluger 200ml i søvne og sover så hele natten;-)  

Måske det kunne være en ide???

Ja,bestemt,vi prøvede vælling for nogen måneder siden,men det kunne ikke komme ud af flaskenHar du en god opskrift?Giver du ham så ikke lige inden han kommer i seng?Jeg kunne nemlig forestille mig at han ikke gider tage 200,og så er det jo lige meget

Anmeld

23. februar 2010

SaNiNa

Nicklas er 5 måneder og er ikke blevet ammet om natten siden han var 4 måneder og han vågner aldrig om natten kun hvis han er syg eller der er sket for meget.

Så syntes da i skal prøve kun at tilbude ham vand om natte og så prøve at trappe ud.

Hvis han spiser fint i løbet af dagen bruder han jo ikke have behov for at spise om natten

Anmeld

23. februar 2010

9510

Pernilleh skriver:

Ja,bestemt,vi prøvede vælling for nogen måneder siden,men det kunne ikke komme ud af flaskenHar du en god opskrift?Giver du ham så ikke lige inden han kommer i seng?Jeg kunne nemlig forestille mig at han ikke gider tage 200,og så er det jo lige meget

Ja jeg laver det på NAN,

Jeg laver 200ml nan og sætter det over og koge med en skefuld majsmel, tilføjer lidt ekstra vand,'

Min spiser 200ml i søvne

Der skal nok større hul i sutterne, de skal hedde " til tykkere væske"

Jeg laver også ind i mellem købe vælling

Anmeld

23. februar 2010

9510

mynord skriver:

Ja jeg laver det på NAN,

Jeg laver 200ml nan og sætter det over og koge med en skefuld majsmel, tilføjer lidt ekstra vand,'

Min spiser 200ml i søvne

Der skal nok større hul i sutterne, de skal hedde " til tykkere væske"

Jeg laver også ind i mellem købe vælling

Han får det når jeg går i seng ved 23 tiden

Anmeld

23. februar 2010

Lone Jakobsen

hmm...kan godt se det ikke helt kører.....men har svært ved lige at se hvad der er galt. prøver lige at skrive Rasmus dag, måske vi så kan se forskel. Rasmus er godt nok lidt yngre.

han står op kl 7, spiser havregrød og drikker lidt sødmælk af glas.

sover fra 8,30-10,30 hvorefter han nogen gange får en flaske (150)

frokost ca 11,45, hvor han spiser øllebrød eller majsgrød

sover igen fra 12,15-13,45

får en flaske omkring kl 14-15

sover igen fra ca 16-17

aftensmad kl 17,30....kartofler med kød og grøntsager, mælk i glas

en flaske omkring 20-21 hvorefter han puttes.

det jeg tænker på er om ikke forkølelsen kan genere jeres søn så meget at han ikke har lyst til at spise, men hellere vil ha mælk i en flaske? sådan har Rasmus det når han er sløj.

Anmeld

23. februar 2010

Lise

Han er jo så gammel at han ikke behøver at spise om natten, så i kan jo evt. prøve at "sørge for" at han er godt mæt når han kommer i seng, og så give ham en kold tyrker om natten mht. maden... Jeg gjorde det ved min søn - stak sutten i munden på ham og holdt ham lidt fast (han var yngre, men kan ikke huske hvornår det var), og efter 2-3 nætter ville han bare have sutten, og natmaden var overstået.

Ellers er drømmeflasken, som flere er inde på, en god ide. Det fik min søn også en periode - ved midnatstid. En flaske vælling eller mme mens han sov..det er fantastisk at de bare suger til sig i søvne og sover videre, men så længe det virker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.