3D hvornår?? + jordemoder.dk vs scanningsklinikken.dk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.610 visninger
17 svar
0 synes godt om
23. februar 2010

Anne85

Halløj dejlige damer!

Hvornår er det mon bedst at få 3D?? Vi vil jo gerne vente så længe som muligt så hun ligner en "rigtig baby"

er der mon nogen af jer der har erfaringer med jordemoder.dk kontra scanningsklinikken.dk?? Er der forskel i kvaliteten af billederne??
Vi er selv blevet scannet på begge klinikker (kønsscanning + 3D i sidste graviditet + tryghedsscanning i denne ved jordemoder.dk og kønsscanning ved scanningsklinikken.dk denne gang)... Scanningsklinikken er billigst, men omgivelserne og personalet ved jordemoder.dk er klart at foretrække.... Men hvis kvaliteten af 3D billederne er den samme kan vi lige så godt tá scanningen ved scanningsklinikken... Det er jo dyrt nok i forvejen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Siger de ikke uge 35? Så er babyen blevet godt babyfed derinde, men er stadig ikke så stor at den ligger helt krøllet sammen så man f.eks ikke kan få et godt skud af ansigtet..?

Jeg fik en i uge 23, og set i bakspejlet havde det været bedre at vente lidt - han var meget tynd, og havde endnu ikke fået blivende ansigtstræk... Til gengæld var det sidste chance for at se hele kroppen på et skærmbillede....

Men jeg ville nok vente til 32-35 en anden gang...

Mvh

Rosa

Anmeld

23. februar 2010

Ni-ko-li-ne

Anne85 skriver:

Halløj dejlige damer!

Hvornår er det mon bedst at få 3D?? Vi vil jo gerne vente så længe som muligt så hun ligner en "rigtig baby"

er der mon nogen af jer der har erfaringer med jordemoder.dk kontra scanningsklinikken.dk?? Er der forskel i kvaliteten af billederne??
Vi er selv blevet scannet på begge klinikker (kønsscanning + 3D i sidste graviditet + tryghedsscanning i denne ved jordemoder.dk og kønsscanning ved scanningsklinikken.dk denne gang)... Scanningsklinikken er billigst, men omgivelserne og personalet ved jordemoder.dk er klart at foretrække.... Men hvis kvaliteten af 3D billederne er den samme kan vi lige så godt tá scanningen ved scanningsklinikken... Det er jo dyrt nok i forvejen

billederne er de samme....

det der er foreskellen, er at hos jordemoder.dk er personalet udannede jordemødre... dvs. de er ligeledes uddannet i at se om der er for lidt fostervand, om der er andre ting som ikke ser ud som de skal osv... og skulle der være noget hanviser de til en læge der kan se på problemet.

Anmeld

23. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Siger de ikke uge 30??? Det er der, hvor den har mest plads i forhold til fostervand og det?... eller..

HVis man venter til uge 35, så kan man jo ligesågodt vente til den kommer ud

Anmeld

23. februar 2010

sbs78

jeg mener at de siger omkring uge 25-30 for ellers er babyen for stor, og så får man ikke nogle særlig gode billeder

Anmeld

23. februar 2010

LouiseNielsen

Hejsa

Vi har været afsted, og vi fik afvide at man anbefaler uge 29. Der er babyen stor nok til at kan se ansigts træk osv, men den er stadig så lille at der er meget fostervand rundt om babyen, hvilket er vigtig for billedernes kvalitet.... Så uge 29! Kan lige sætte et billede ind her fra vores 3d scanning i uge 29...

Zilstorff & Bjerregaard og deres klinik ligger i silkeborg, de er smadder søde og rigtig dygtige....

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. februar 2010

Malene84

ka-ri-na skriver:

billederne er de samme....

det der er foreskellen, er at hos jordemoder.dk er personalet udannede jordemødre... dvs. de er ligeledes uddannet i at se om der er for lidt fostervand, om der er andre ting som ikke ser ud som de skal osv... og skulle der være noget hanviser de til en læge der kan se på problemet.

Det er de vist også hos scanningsklinikken... jeg fik af vide at hun var uddannet jordemoder osv. så det håber jeg da godt nok hun var

Anmeld

23. februar 2010

Ni-ko-li-ne

Malene84- skriver:

Det er de vist også hos scanningsklinikken... jeg fik af vide at hun var uddannet jordemoder osv. så det håber jeg da godt nok hun var

hvis hun har sagt det, så har hun også været det:0)

dengang jeg fik en 3D/4D scanning var det sygeplejersker der var udannet i at scanne..

Anmeld

23. februar 2010

Liljesilas

Anne85 skriver:

Halløj dejlige damer!

Hende jeg ringede til vedrørende 3/4D sagde, at det var fra uge 25 - dog er barnet større hvor længer du kommer. Men jeg skal selv scannes i uge 26, da der er mere aktivitet ifølge scanningsklinnikken. På den måde kan man se den bette gøre lidt forskellige ting inde i maven. Den eneste forskel  skulle være tykkelsen og aktiviteten. Jeg har kun set optagelser fra veninder i uge 25-26 og de er super gode.

Held og lykke  

Anmeld

23. februar 2010

jillkolsbjerg

LouiseLarsen skriver:

Hejsa

Vi har været afsted, og vi fik afvide at man anbefaler uge 29. Der er babyen stor nok til at kan se ansigts træk osv, men den er stadig så lille at der er meget fostervand rundt om babyen, hvilket er vigtig for billedernes kvalitet.... Så uge 29! Kan lige sætte et billede ind her fra vores 3d scanning i uge 29...

Zilstorff & Bjerregaard og deres klinik ligger i silkeborg, de er smadder søde og rigtig dygtige....

Det er også det jeg har hørt;-) Ellers er baby for stor til at få ordentlige billeder;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.