Afghan hound!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.185 visninger
14 svar
0 synes godt om
22. februar 2010

Miamaja

Nogen der kender nogen der har/haft en Afghan Hound (altsaa det er en hunderace) eller har du personlig erfaring med racen?.

Jeg overvejer nemlig denne race naar vi skal have hund igen engang, men har intet personligt kendskab til racen, ud over det jeg kan laese mig til paa Dansk kennel klubs hunde side, saa horer meget gerne for folk der kender denne type hund. Jeg taenker mest paa hvordan den er med born, renlighed og hvordan den er i et familie miljo.fortael, fortael

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2010

Miamaja

Ov ov slet ingen der kender en afghan hound.. ved godt det er en forholdsvis ret sjaelden race men haabede paa der maatte vaere NOGEN paa baby.dk der kendte til den

Anmeld

22. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg kender slet ikke noget til hunden... Men den er da vildt flot! Det eneste jeg tænker er bare at den må fælde HELT vildt!!! Er du klar til at støvsuge laaange hundehår op dagen lang? 

Anmeld

22. februar 2010

mariamiss6

jeg ved at det på dansk hedder en afghansk mynde - min mors yndlingsrace, men hun har så heller ikke en dyt forstand på hunde overhovedet.

jeg kender ingen der har sådan en, eller har haft. da jeg var helt lille (1 år) havde vi dog en hund der var halvt afghansk mynde og halvt labrador. Det eneste jeg ved om den er at den var sød, men kun lystrede min far.

Anmeld

22. februar 2010

mariamiss6

Rosa skriver:

Jeg kender slet ikke noget til hunden... Men den er da vildt flot! Det eneste jeg tænker er bare at den må fælde HELT vildt!!! Er du klar til at støvsuge laaange hundehår op dagen lang? 

tror faktisk ikke den fælder så meget, og gør den det alligevel, så er det sikkert store uldtotter, lige til at tage med fingrene....

en kort og stiv pels fælder mere, og sætter sig i diverse tekstiler. Hvor en lang og fin pels bliver uglet, og lægger sig oven på ting

Anmeld

22. februar 2010

mariamiss6

http://www.myndeklubben.dk/index.php?OpenPage=race r/afgh.html

Dét gad jeg godt nok ikke begynde at prøve at opdrage på....... Held og lykke siger jeg bare

Anmeld

23. februar 2010

Miamaja

Rosa skriver:

hehe.. sjovt du naever det. jeg har faktisk lige investeret i den vildeste stovsuger. den hedder 'Dyson Animal' dvs. den skulle vaere den bedste stovsuger paa markedet specielt beregnet til hundehaar. fik den lige i fredags og den er FANTASTISK

Anmeld

23. februar 2010

Miamaja

mariamiss6 skriver:

http://www.myndeklubben.dk/index.php?OpenPage=race r/afgh.html

Dét gad jeg godt nok ikke begynde at prøve at opdrage på....... Held og lykke siger jeg bare

hahaha... ja, det kunne der vaere noget om

Anmeld

23. februar 2010

Sisley

Har du haft hund før? Ellers ville jeg nok finde en anden race - fx en selskabsrace. Jeg har en Cavalier King Charles Spaniel, som er en selskabsrace, og jeg var overrasket over hvor meget tid der faktisk går til sådan en størrelse. En afgansk mynde kræver mig bekendt en del pelspleje og motion.

Min moster har haft en som de brugte til udstilling og løb. En sød og dejlig hund, men meget tidskrævende.

Se evt. hundeleksikon.dk 

Anmeld

23. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

"Kæft, trit og retning er absolut ikke en opdragelsesform, der passer til afghaneren. århundredes stolthed ligger i dens sind, den er egenrådig og reserveret overfor fremmede, men samtidig følsom. Den er ikke modtagelig for "dressur" og hård opdragelse, men forstår man dens specielle psyke og behandler den derefter, kan man få det dejligt sammen. Afghaneren er en udpræget familiehund på den måde at den knytter sig til nogle få mennesker (familien), som den kan lide at have omkring sig. I større forsamlinger viser den sig sjældent fra sin bedste side, men udviser overlegen arrogance." citat myndeklubbens hj.side.

Hold da ferie - det lyder som noget af en opgave Men der står jo den er en super familiehund, så det må da være muligt...?

Og tillykke med støvsugern - jeg fik min for 3 år siden, et svensk mærke som hedder Niklas - jeg er meget glad for den/ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.