Jeg faldt ned af trappen :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.114 visninger
17 svar
0 synes godt om
22. februar 2010

Karo

Torsdag kørte Marcus, Martin og jeg til Svendborg hvor vi skulle besøge Martins forældre frem til igår. Her har vi været sammen med Martins forældre (siger jo nok sig selv), og Martins moster og 2 fætrer. Marcus er desværer begyndt at blive lidt forkølet, så da han vågner i går morges vil jeg lige give ham en ekstra bluse på. Da jeg ikke ønsker at vække de andre i huset vælger jeg at liste ned i stuen, så vi ikke larmer for meget. Stuen er i to plan og mellem den er en lille trappe på 3 trin, og jeg vælger at smutte ned i det nederste plan.

Med Marcus på armen glider jeg på trappens første trin og ryger på røven ned af trappen. Jeg når egentligt ikke at reagere, men trækker instektivt Marcus tæt ind til kroppen og skyder ryggen bagover.Da jeg lander på gulvet råber jeg efter hjælp og ret hurtigt får vi undersøgt Marcus, som heldigvis ikke er kommet til skade. Derefter bliver vi enige om at vi nok bliver nød til at køre et smut på skadestuen og få tjecket at lillepigen også er ok.

Da jeg kommer til skranken på skadestuen og fortæller hvad der er sket kommer en sygeplejeske løbende med en kørestol, da de ikke vil have at står op. De ringer med det samme til fødegangen som ønsker at se mig. Mens jeg venter på en portør, kommer en af skadestuens læger og spørger om jeg ellers har slået mig. Jeg fortæller at jeg gled på ryggen, så at jeg jo nok har slået ryggen, og da jeg havde Marcus på armen nok også har slået mine albuer. Hun undersøger mig og fortæller at jeg har fået en bule på ryggen og er godt rød. På albuerne har jeg fået et par hudafskrabninger men ellers er jeg sluppet for skader. Selvfølgelig var jeg glad for at der ikke var sket mere men jeg var stadig nervøs for hvad der kunne være sket med lillepigen.

Kort efter bliver jeg kørt på fødegange hvor hele to jordmødre kommer og undersøger mig. Det viser sig heldigvis at alt er ok og at hun har det godt og at moderkagen ikke har revet sig løs. Jeg var bare så lettet og glad da vi kunne køre hjem igen, velvidende at alt var ok. Da vi kommer hjem og alle kigger på mig bliver jeg pludselig meget ked af det og vælger derfor at trække mig tilbage. Jeg brød simpelthen sammen. Jeg tror det var en blanding af choket over hvad der var sket og lettelse over at alt var ok der fik mig til at bryde ud i gråd.

Men hold da op et fald, og det kan selvfølgelig mærkes. Min ryg gør s.... ondt og mine albuer har da bestemt også haft det bedre. Min højre bed gør ondt helt oppe ved hoften hvor benet sidder fast, men det er alt sammen en pris jeg er glad for at betale. Så længe at mine børn kom helskindet igennem det, så skal jeg nok klarer de smerter som faldet har givet. Og så er det jo man er glad for at man er på barsel, så jeg kan slappe af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2010

KWL

Føj da... sikke en tur. Er så glad for at høre at ungerne er okay. Men det er bare heller ikke sjovt at være dig lige nu. AV!! Håber du får slappet godt af og at du snart er over smerterne.

Mange knus og tanker

Anmeld

22. februar 2010

JustAnotherName

PUUHHHHAA !!!! For søren altså, jeg sad helt ude på kanten af min stol, da jeg læste dit indlæg, og tænkte bare "åh nej, åh nej, åhhh nejjj"

GODT det ikke gik værrere end det gjorde. Sikke en grim forskrækkelse!
Og AVS hvor må det bare gøre ondt altså - stakkels dig!

PAS GODT PÅ DIG SELV, MARCUS OG MAVEN ....den sidste tid inden fødslen.

Rigtig god bedring. Håber smerterne hurtigt forsvinder igen.
Og fremver må det være farmand der bærer Marcus på trapperne .....det skal mor IKKE med stor mave  ...Fyfy! Hehe 

Knus til dig  

Anmeld

22. februar 2010

Ranarupta

Puha. Jeg er glad for, at der ikke skete nogle af børnene noget og at du "slap" med knubs! 

Jeg forstår godt, at du reagerer med tårer. Du fik endelig lov til at reagere, da det lyder som om, du har holdt hovedet koldt indtil du fik at vide, om der var sket noget. 

Jeg håber, at du hurtigt slipper for hvad faldet gav dig.

Anmeld

22. februar 2010

Milka

pyyyhh ... hvor er det godt der ikke skete mere, og godt at du blev grundigt tjekket på skadestuen. nu skal du altså hvile dig lidt (ordre!)

Anmeld

22. februar 2010

Ida.

Vil du da lige holde op med at gøre sådan noget!!!! FYYYH! Hvor er det bare ufatteligt godt, at du er sluppet med en gang knubs og at hverken søn eller datter har taget skade!! Men nu tager du den lige med ro kan Marcus ikke selv kravle op og ned af trappen, hvis bare du går lige bag ham?

Pas nu på jer!!

Anmeld

22. februar 2010

Ni-ko-li-ne

Karo skriver:

Torsdag kørte Marcus, Martin og jeg til Svendborg hvor vi skulle besøge Martins forældre frem til igår. Her har vi været sammen med Martins forældre (siger jo nok sig selv), og Martins moster og 2 fætrer. Marcus er desværer begyndt at blive lidt forkølet, så da han vågner i går morges vil jeg lige give ham en ekstra bluse på. Da jeg ikke ønsker at vække de andre i huset vælger jeg at liste ned i stuen, så vi ikke larmer for meget. Stuen er i to plan og mellem den er en lille trappe på 3 trin, og jeg vælger at smutte ned i det nederste plan.

Med Marcus på armen glider jeg på trappens første trin og ryger på røven ned af trappen. Jeg når egentligt ikke at reagere, men trækker instektivt Marcus tæt ind til kroppen og skyder ryggen bagover.Da jeg lander på gulvet råber jeg efter hjælp og ret hurtigt får vi undersøgt Marcus, som heldigvis ikke er kommet til skade. Derefter bliver vi enige om at vi nok bliver nød til at køre et smut på skadestuen og få tjecket at lillepigen også er ok.

Da jeg kommer til skranken på skadestuen og fortæller hvad der er sket kommer en sygeplejeske løbende med en kørestol, da de ikke vil have at står op. De ringer med det samme til fødegangen som ønsker at se mig. Mens jeg venter på en portør, kommer en af skadestuens læger og spørger om jeg ellers har slået mig. Jeg fortæller at jeg gled på ryggen, så at jeg jo nok har slået ryggen, og da jeg havde Marcus på armen nok også har slået mine albuer. Hun undersøger mig og fortæller at jeg har fået en bule på ryggen og er godt rød. På albuerne har jeg fået et par hudafskrabninger men ellers er jeg sluppet for skader. Selvfølgelig var jeg glad for at der ikke var sket mere men jeg var stadig nervøs for hvad der kunne være sket med lillepigen.

Kort efter bliver jeg kørt på fødegange hvor hele to jordmødre kommer og undersøger mig. Det viser sig heldigvis at alt er ok og at hun har det godt og at moderkagen ikke har revet sig løs. Jeg var bare så lettet og glad da vi kunne køre hjem igen, velvidende at alt var ok. Da vi kommer hjem og alle kigger på mig bliver jeg pludselig meget ked af det og vælger derfor at trække mig tilbage. Jeg brød simpelthen sammen. Jeg tror det var en blanding af choket over hvad der var sket og lettelse over at alt var ok der fik mig til at bryde ud i gråd.

Men hold da op et fald, og det kan selvfølgelig mærkes. Min ryg gør s.... ondt og mine albuer har da bestemt også haft det bedre. Min højre bed gør ondt helt oppe ved hoften hvor benet sidder fast, men det er alt sammen en pris jeg er glad for at betale. Så længe at mine børn kom helskindet igennem det, så skal jeg nok klarer de smerter som faldet har givet. Og så er det jo man er glad for at man er på barsel, så jeg kan slappe af.

Øv søde Katja! jeg kan godt forstå du blev ked.... det var en voldsom oplevelse.... men det var godt i reagerede hurtigt og fik ro i sindet ved at tage afsted på sygehuset....

jeg håber det går hurtigt over!

stort

Anmeld

23. februar 2010

lion

Nej hvor er det godt at begge dine børn ikk tog skade af I faldt ned at trappen. Jeg ville ønske at du hellere ikk kom til skade.

Jeg håber at dine smerter snart går væk og husk nu at lade farmand bære Marcus op og ned af trapperne.

Anmeld

23. februar 2010

Dictes mor

Jeg fik helt hjertebanken, da jeg så dit indlæg. Det er da bare det værste mareridt for en gravid og for en mor. Hvor er det godt at høre at dine børn er okay, og at du også er okay ovenpå det hele. Jeg håber nu ikke, at det er for slemt med din ryg, det lyder slet ikke rart med en bule og smerter der trækker ned i dit ben, hmmm. Nu har de vel tjekket dig godt nok inde på skadestuen. Jeg spørger, fordi Per engang kom til skade med ryggen, og der sagde de, at det var nok ingenting (hvilket jeg var sur over, han havde fået et træ på 30 m højt ned over så, da han og en ven fældede træer), og han har senere skulle igennem en hel masse undersøgelser. Lov mig at du får det undersøgt, hvis ikke du får det bedre af at slappe lidt af. Man skal tage smerter i ryggen alvorligt.

Jeg kan godt forstå at du brød sammen bagefter, for sikke dog en oplevelse! Jeg er også bare så bange for at skulle falde, især fordi jeg normalt er den største klovn i verden, men jeg krydser fingre for at blive på bene resten af graviditeten.

Stort knus fra Camilla

Anmeld

23. februar 2010

Vinker

Puuuh det var godt nok en slem forskrækkelse at få! Er virkelig glad og lettet over at høre at det ikke gik værre end det gjorde.

Ikke så sært at du er godt øm i ryggen, benet og på albuerne for du har da ville tage hele skrældet selv fremfor at Marcus skulle komme til skade!

Godt lillepigen også har det fint efter den tur!

Glade lettede knus og tanker herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.