Hej
Jeg har netop fundet dette svar på en anden hjemmeside ang grøn allomin.. Det er et svar fra Semper!
Jeg er ked af, at du bliver mødt med uvidenhed i dit lokale supermarked. Lovgivningen på modermælkserstatningsområdet er af gode grunde meget skrap, hvilket betyder at vi som virksomheder ikke må reklamere for modermælkserstatning og derved er det svært for os at informere jer forbrugerer om ændringer på området.
Men her er lidt information til dig, som jeg håber kan hjælpe dig og afklare dine tvivlsspørgsmål.
Beauvais har ikke skiftet navn til Semper. Beauvais har i mange år være forhandler af Allomin i Danmark for Semper i Sverige. Semper er en svensk fødevarevirksomhed som har mere end 70 års erfaring indenfor børnemad.
Pr. 1. januar 2010 har Semper valgt selv at forhandle Allomin i Danmark, derfor står der nu Semper på pakkerne med Allomin Syrnet (grøn Allomin). Allomin Syrnet forhandles således stadig i Danmark. Du skal dog vide, at vi har valgt at opdatere Allomin Syrnet så den nu indeholder GOS. Designet på pakken er ligeledes blevet opdateret, men har stadig den karakteristiske sutteflaske på forsiden.
GOS er kort fortalt en oligosaccharid (kulhydrat) som stimulerer og udvikler dit barns mave-/tarmfunktion. GOS hjælper til at dit barn bedre kan optage næringsstofferne i maden, samtidig med at det blødgør afføringen, så det er lettere for dit barn at komme af med den. Dette betyder, at Allomin kan lugte og smage lidt anerledes end den gamle Allomin Syrnet, og at dit barns afføring kan forekomme hyppigere og have en anden lugt og farve
Du kan købe Allomin Syrnet i Brugsen, Daglibrugsen, Kvickly, Irma, Fakta, Rema 1000, SuperBest og Kiwi.
Jeg håber dette er svar nok eller må du meget gerne kontakte mig igen.
og der er også lavet om på den blå allomin
se her
http://www.semper.dk/allomin.php