Hej med dig!
Jeg vil bare lige svare dig angående dit parforhold... Jeg kender alt for godt til det der problem med huslige pligter, når man er to mennesker, der skal få det til at fungere... Min kæreste og jeg skændes også meget og også meget over hvem der skal gøre hvad, hvornår, hvordan osv.
Men vi er samtidig rigtig gode til at tale om tingene (nok min fortjeneste, men han er med på den)... vi taler tit om hvad vores skænderier egentlig handler om, og det hjælper rigtig meget og giver et overblik. Det overblik kan hjælpe én med at se anderledes på problemerne som ligger til grund for skænderierne og så skal man stille spørgsmålet, om det i det hele taget er værd at tage de diskussioner??!! Man kan jo netop forebygge ved at planlægge og aftale, hvem der gør hvad, hvornår og hvordan, så det ikke ender i skænderier.
Jeg synes i hvert fald det lyder som om at jeres skænderier er kørt lidt langt ud, og at det handler om at få dagligdagen til at fungere... ved ikke om det er forstået rigtigt, men jeg vil give dig det råd at overveje om det er det rigtige - og det du virkelig ønsker - at gå fra din kæreste på baggrund af det type problem... er det virkelig det du vil? Der kan jo samtidig være masser af ting til grund for det udover selve problemet med vasketøj og hvad det ellers handler om... stress fx.
Håber I finder ud af det...
Anmeld