Vandrejournal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2010

ønskebørn74

KaMa skriver:

Den ville jeg da aldrig vise til min chef! Det rager da ikke ham, hvad jeg vejer og alle de andre private oplysninger. Hvis han vil ha' dokumentation, kan han da bede om en lægeerklæring.

Lægeerklæringen findes ikke mere... Det heder en mulighedserklæring... Den udarbejdes først i fællesskab med chefen... Hvilket vil sige at der også her er "dyneløfteri"... Den medtages herefter til lægen der skriver sine noter og attesterer den...... Har selv haft bøvl med det ved min eksarbejdsgiver...

Hvordan gå det med dig???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2010

Vial

Nu arbejder jeg med personale, og har aldrig skulle bruge dokumentation til kommunen. Medarbejderen skriver under på tro og love. Jeg ville aldrig være med til noget dyneløfteri. Pt er jeg sygemeldt pga graviditet, der har jeg en ganske almindelig kedelig lægeerklæring uden nogle detaljer. I øvrigt mener jeg, at medarbejder kan blive bedt af at fremsende dokumentation til kommunen. Altså helt udenom arbejdsgiver.

Anmeld

21. februar 2010

1977

Profilbillede for 1977

Hos os sender vi en kopi af den når terminen er fastsat ved scanning. Så bruges den til at udregne hvornår man går på barsel. Men den kan sendes direkte til admin og så kommer chefen ikke til at se den.

Anmeld

21. februar 2010

RumlesMor

Jeanne skriver:

Hos os sender vi en kopi af den når terminen er fastsat ved scanning. Så bruges den til at udregne hvornår man går på barsel. Men den kan sendes direkte til admin og så kommer chefen ikke til at se den.

Jeg tog en kopi og stregede de private oplysninger over med tusch. Det er vist kun toppen de er interesseret i...min chef bad ikke om den, men sidder i et større selskab, hvor lønningskontoret skulle bruge den i forhold til at regne ud hvornår jeg kunne komme på barsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.