Jeg faldt jo og forstuvede mit haleben forrige torsdag. Det har jeg stadig glæde af.
Men altså fredag synes jeg det gik ganske glimrende med at køre bil, hvilket ellers har været det sværeste synes jeg. Fordi man har sædet både under halebenet, og bag på halebenet (eller, altså, ja, området der omkring jo).
Men altså jeg havde kort sagt en god dag Fredag.
Bestemte mig så for, at jeg da sagtens kunne ride lidt lørdag - eller i hvert fald give det et forsøg, og så ellers nøjes med at skridte jo.
Så mig ud til hesten, hvor jeg starter med at muge en lille bitte smule. ikke så slemt, men det strammer da lidt, når man bukker sig, og så rejser sig igen med en tung greb i hænderne.
Så fat i hesten, efter at have hjulpet med at lukke alle de andre ind. Og den driller lidt da jeg skal rense hove, så jeg springer altså 2 af dem over, for ikke at ende i en slåskamp der ender med ekstra mange smerter i røven.
Jeg får sadlet hesten op, smertefrit, og får slæbt hende i ridehuset, uden at falde i is og sjap på vejen.
I ridehuset brokker hun sig lidt da jeg skal spænde gjorden til, og jeg vælger derfor at trække lidt rundt med hende, for at hun skal falde til ro, i stedet for igen at slås med en hest, som lidt truer med at rejse sig på bagbenene, inden jeg overhovedet overvejer at hoppe op på hende.
Nåh men flere ture rundt i ridehuset, og et par stop for at spænde efter, trækker bøjler ned, og øve stop, så kommer jeg endelig op på hesten, som stod pænt stille, og kun med et lille AV i røven da jeg sætter af på jorden...
Efter et par okay smertefrie omgange i skridt, tænker jeg at vi da lige kan prøve en let trav og letridning. Det går okay, bortset fra at jeg slet ikke kan finde takten i letridningen. Og jeg vælger derfor nedsidning, som også går okay.
Jeg sidder ikke så godt tilbage i sædet, men sidder meget ret op og ned, for ikke at komme til at bumpe på halebenet. Det er pisse hårdt, og hesten forstår det ikke rigtigt. Hun har været redet omkring 10 gange hele sit liv, så hun er egentlig rigtig sød - alt taget i betragtning. Jeg vælger derfor at fortsætte lidt i rask skridt, og stopper ridningen efter omkring 20 minutter i ridehuset tror jeg.
Egentlig har jeg ikke ondt, og køreturen hjem går også glimrende...
Senere tager jeg så på kineseren med min søster, og der kan jeg altså godt mærke at jeg ikke sidder så godt på de lidt hårde stole, og jeg begynder at ømme mig lidt, men ikke mere end de dårligste dage ellers.
Hjemme igen, sidder jeg lidt her, og går så i seng. Ser en film, og lægger mig til at sove, halvt på siden halvt på maven....
Men lige pludselig mens jeg ligger der og er tæt ved at falde i søvn, så gør min røv bare herre ondt, og jeg har bare ikke kunnet sove før engang klokken meget tidligt i morges....
Så tøser, jeg er egentlig ret fornærmet over at i ikke forhindrede mig i at tage ud og ride.... føøøøj i skulle skamme jer alle sammen

Suk det kommer jo til at tage uger før jeg kan ride ordentlig igen, og eg er endda virkelig ude af træning i forvejen...