Mandens barsel...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2010

MorTilSnartFire <3

MaleneF skriver:

Tusind tak for dit svar..

Tror da lige jeg skal høre min jordmoder eller læge om det med papirer engang.. Synes bare det er meget rart at høre hvad andres erfaringer er ang afholdelse af barsel.

Håber at det er som du siger med inden barnet er 14 uger.. Det kunne da være skide lækkert

Jamen du har jo termin lige om lidt. Puuha glæder i jer ikke helt vildt?  Pøj pøj med det hele i hvert fald

Altså som sagt så er det sådan i vores kommune, bare inden bettemanden/pigen er 14 uger Passer perfekt med kærestens eksamen og inden jobstart

Uh, ja det er nemlig om lidt og JO vi glæder os meget!!!!!!!!

Mange tak !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2010

Lise

Tror bare han skal aftale med sin arbejdsgiver, hvornår han vil holde sine 14 dages barsel. Da vi fik vores første søn, måtte min kæreste planlægge barslen på forhånd, før jeg havde født, da han var chef i en lille afdeling og det var midt i sommerferien - planen skulle jo gå op. Så han planlagde 14 dage i forbindelse med 14 dages ferie, og så ville skæbnen at jeg fødte 14 dage før planlagt...

Denne gang har han et noget mere fleksibelt job, og der ringer han bare og fortæller hvornår jeg har født, og så holder barsel..

Anmeld

21. februar 2010

Michael healer

MaleneF skriver:

Tusind tak

Neej der er snart kun små 8 uger til termin..

Hej

Her står der om reglerne

http://www.jobogliv.dk/job/orlov/barselsorlov.aspx?gclid=CJOL6envgqACFcor3godrVNlkA

mvh Michael

Anmeld

21. februar 2010

Mira0911

Min kæreste's barsel, startede den dag jeg havde født... Der er vidst noget med at mandens barsel skal holdes inden for end hvis tidsrum...

Hæng mig ikke op på det...

Anmeld

21. februar 2010

Valle81

MaleneF skriver:

Tusind tak for dit svar..

Tror da lige jeg skal høre min jordmoder eller læge om det med papirer engang.. Synes bare det er meget rart at høre hvad andres erfaringer er ang afholdelse af barsel.

Håber at det er som du siger med inden barnet er 14 uger.. Det kunne da være skide lækkert

Jamen du har jo termin lige om lidt. Puuha glæder i jer ikke helt vildt?  Pøj pøj med det hele i hvert fald

Hejsa,

Jeg vil give Sabrina helt ret:0)

http://www.krifa.dk/fs/barselsorlov.aspx?gclid=CJ2Lpt78gqACFQcgZwodlkqUsA

http://www.jobogliv.dk/job/orlov/barselsorlov.aspx?gclid=CI6B04f9gqACFQoEZgodAziOsA

Her står der noget om det, at faderen har ret til at udskyde sin 14 dages barsel efter aftale med arbejdsgiver inden for barnets første 14 uger:0)

Christina

36+6

Anmeld

21. februar 2010

Stumpen

Min kæreste startede først barsel med Mathilde, da hun var 5 dage gammel, da jeg alligevel lå på sygehuset og gloede.. Så ville vi hellere have fulde 14 dage hjemme sammen i stedet...

Anja..

Anmeld

21. februar 2010

Corn

Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger.

borger.dk er en vidunderlig side, og giver en masse svar på alting...

https://www.borger.dk/Emner/familie-og-boern/Orlov/Sider/barselsorlov.aspx?

Så det er IKKE noget arbejdspladsen bestemmer...

Og ved den første af vores unger, var baby og jeg indlagt i 2 dage og 2 dage på hotellet, så derfor startede han først sine 14 dage, da baby var en uge gammel...

Anmeld

21. februar 2010

Skouboe

Din mand kan iøvrigt ikke afholde ferie mens han er på barsel, så hvis han vælger at starte sin barsel midt i sin ferie, bliver de resterende ferie dage gemt til senere.

Anmeld

21. februar 2010

Bayze

Hejsa!

Reglerne omkring afholdelse af fædreorlov er således:  

Faderen har ret til fædreorlov i 2 sammenhængende uger umiddelbart efter fødslen eller ved barnets modtagelse i hjemmet. Alternativt kan han aftale med sin arbejdsgiver,at de 2 uger placeres på et andet tidspunkt indenfor de første 14 uger efter fødslen. Perioden regnes fra kalenderdagen efter barnet bliver født. Perioden kan regnes fra og med den dag, hvor barnet bliver født, hvis faderen ønsker det.

Disse regler afhænger ikke af den enkelte arbejdsplads eller den enkelte kommune, men er derimod en del af barselslovgivningen. Altså gælder reglerne for alle og der kan ikke fraviges fra dem, men det kan selvfølgelig være at den enkelte er omfattet af en overenskomst der gør at man er endnu bedre stillet end de rettigheder man er sikret i lovgivningen:-)

Anmeld

21. februar 2010

M.O.A.R.

Tusind tak svarene

Der blev jeg noget klogere..  Tusind tusind tak..

Malene 31+5

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.