Mandens barsel...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.278 visninger
19 svar
0 synes godt om
20. februar 2010

M.O.A.R.

Hej tøser!

Jeg sad og tænkte på, går mandens 14 dages barsel 'automatisk' igang pr. dags dato barnet bliver født? Eller er det inden for x antal måneder den skal holdes?

Jeg spørger fordi min mand holder det sidste af sin ferie fra den 14 - 29 april, og kom i den sammenhæng til at tænke på om han evt kunne vente med at starte sin barsel til efter han har holdt ferie hvis jeg føder i den tid? Er nemlig sat til 22 april.

Håber der er nogle kloge kvinder tilstede som ved lidt mere om det end mig.. Har nemlig prøvet at finde det inde på min kommunes hjemmeside, men der var selvfølgelig fejl på siden...

Malene 31+4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2010

Risen

MaleneF skriver:

Hej tøser!

Jeg sad og tænkte på, går mandens 14 dages barsel 'automatisk' igang pr. dags dato barnet bliver født? Eller er det inden for x antal måneder den skal holdes?

Jeg spørger fordi min mand holder det sidste af sin ferie fra den 14 - 29 april, og kom i den sammenhæng til at tænke på om han evt kunne vente med at starte sin barsel til efter han har holdt ferie hvis jeg føder i den tid? Er nemlig sat til 22 april.

Håber der er nogle kloge kvinder tilstede som ved lidt mere om det end mig.. Har nemlig prøvet at finde det inde på min kommunes hjemmeside, men der var selvfølgelig fejl på siden...

Malene 31+4

Heej Malene! 

Jeg ved at min "mand" får den der "14 dages barsel", fra den dag jeg har født.. Så det sker automatisk når vi kommer på sygehuset osv.. Tror ikke man kan vælge hvornår den skal være.. 

Anmeld

20. februar 2010

M.O.A.R.

Risen skriver:

Heej Malene! 

Jeg ved at min "mand" får den der "14 dages barsel", fra den dag jeg har født.. Så det sker automatisk når vi kommer på sygehuset osv.. Tror ikke man kan vælge hvornår den skal være.. 

Okay, jamen man ved jo aldrig.. Så vil jeg hellere spørge og blive klogere istedet for at sidde og være i tvivl

Anmeld

20. februar 2010

Risen

MaleneF skriver:

Okay, jamen man ved jo aldrig.. Så vil jeg hellere spørge og blive klogere istedet for at sidde og være i tvivl

Vil ikke sige at det ikke kan lade sig gøre ? ..  Ved bare at reglerne er sådan på min mands arbejde.. Det kan sikkert være forskelligt.. Du må hellere forhører dig hos flere end lige mig .. 

Anmeld

20. februar 2010

M.O.A.R.

Så håber jeg på at der er flere kvinder der giver lyd fra sig herinde  Tror også vi tager en tur ned og snakker med min mands arbejdsplads for at være på den sikre side, ellers må vi en tur på kommunen

Men tak for dit svar i hvert fald

Anmeld

20. februar 2010

Risen

MaleneF skriver:

Så håber jeg på at der er flere kvinder der giver lyd fra sig herinde  Tror også vi tager en tur ned og snakker med min mands arbejdsplads for at være på den sikre side, ellers må vi en tur på kommunen

Men tak for dit svar i hvert fald

ja det lyder som en god idé !

Selv tak da ! Og held og lykke med prinsen! Nu er der jo ikke længe til kan jeg se ! 

Anmeld

20. februar 2010

Louise mortil4

min mand har kunne starte hans barsel som han ville alle 3 gange. Det er lidt nitte at han bruger barslen mens i endnu er på sygehuset hvor i ikke får så meget ud af det, min mand har startet barsel fra vi kom hjem fra sygehuset af. Det er vist bare noget med at de skal holdes samlet, de kan ikke deles op med en uge her og en uge der, sådan er det i hvertfald på min mands arbejde. Han har bare ringet til mester den dag jeg har født og haft fri den dag også først barsel når vi kom hjem.

Anmeld

21. februar 2010

MorTilSnartFire <3

I får papirer i skal udfylde efter du har født mht. barslen og hvordan I vil fordele den mellem jer... Med din mands 14 dage skal I også udfylde et eller andet, mener jeg.. Jeg ved i hvert fald at her hvor vi bor, Kolding, kan manden vælge at tage sine 14 dage som han har krav på, hvornår som helst, så længe barnet endnu ikke er fyldt 14 uger Så senest når baby er 12 uger, må han tage de 14 dage!

Sabrina, termin om 10 dage

Anmeld

21. februar 2010

M.O.A.R.

Sabrina17 skriver:

I får papirer i skal udfylde efter du har født mht. barslen og hvordan I vil fordele den mellem jer... Med din mands 14 dage skal I også udfylde et eller andet, mener jeg.. Jeg ved i hvert fald at her hvor vi bor, Kolding, kan manden vælge at tage sine 14 dage som han har krav på, hvornår som helst, så længe barnet endnu ikke er fyldt 14 uger Så senest når baby er 12 uger, må han tage de 14 dage!

Sabrina, termin om 10 dage

Tusind tak for dit svar..

Tror da lige jeg skal høre min jordmoder eller læge om det med papirer engang.. Synes bare det er meget rart at høre hvad andres erfaringer er ang afholdelse af barsel.

Håber at det er som du siger med inden barnet er 14 uger.. Det kunne da være skide lækkert

Jamen du har jo termin lige om lidt. Puuha glæder i jer ikke helt vildt?  Pøj pøj med det hele i hvert fald

Anmeld

21. februar 2010

M.O.A.R.

Risen skriver:

ja det lyder som en god idé !

Selv tak da ! Og held og lykke med prinsen! Nu er der jo ikke længe til kan jeg se ! 

Tusind tak

Neej der er snart kun små 8 uger til termin..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.