Pia. skriver:
Tænk det rør mig så meget at læse dit indlæg
Puha....
Jeg vil sige de sidste 3 år af Nanna's liv levede hun på stækt smertestillende medicin
- set i bagspejlet skulle jeg måske være stoppet lidt før... men det er MEGET svært, (det ved du også selv) at give op og stå med sådan et valg, man ønsker helst ikke at være herre over liv og død. I sommers skulle jeg til dyrlægetjek med hende og der valgte dyrlægen at sige stop, hun syntes ikke at vi kunne fortsætte behandlingen når de sidste 3 år ikke havde hjulpet hende nok... Hun blødte til sidst fra sine ører og poter fordi hun bed sig selv af stess pga. smerte - så jeg kan godt sidde med en dårlig samvittighed over at jeg kæmpede så længe. Selvfølgelig havde hun mange gode dage og hun var en meget glad hund, også selvom hun havde ondt så var hun bare så god en pige. (sidder her og græder imens jeg skriver det) men da hun i sommeren 2009 tabte stort set alt hår på kroppen, så sluttede vi og jeg ved jo godt at der ikke var mere at gøre, men jeg græd og græd i flere dage og uger efter og kan stadig blive meget ked af det hvis jeg ser billeder af hende eller jeg som nu skal fortælle om det...
Min elskede hund... - tror det kræver at man er hundeejer for at man kan sætte sig ind i hvor hårdt det er at miste en hund, der fylder så meget i ens hjerte...
Som sagt håber jeg det allerbedste for jeres dejlige dreng...
Puha sikke en historie. Det må have været hårdt. Stakkelt hund og stakkels jer!
Det er nemt nok at sige at man skal stoppe før det kommer så langt ud, men jeg tror ikke det er så nemt endda.
Jeg "gør" forskel på mine hunde. Min yngste hund spiste for noget tid siden min datters legetøj. Det gør hun indimellem selvom vi prøver at rydde op og såmænd også har prøvet at få hende til at holde op. Hun måtte akut opereres da hun var meget meget dårlig. Hun overlevede med nød og næppe operationen sikkert pga vores dygtige dyrlæge.
Vi er kommet til den konklussion at hvis vi kommer i den situation igen bliver hun aflivet. Det har vi besluttet fordi hun bliver ved med at gøre det og dermed risikerer vi gang på gang at skulle ende med operation. Og det faktum at det koster små 10.000 kr. og at hun virkelig var medtaget og hendes krop kan ikke blive ved med at holde til det. Dyrlægen ville ikke efterfølgende sterilisere hende pga den omgang hun havde været igennem.
Men min lille dreng vil jeg nok gå lidt længere for, selvom jeg hårdnakket siger at man skal stoppe mens legen er god! Han er bare for god til at jeg vil lege gud og bestemme hvornår det er slut. Godt vi har en dyrlæge som jeg stoler på nok skal sige til når han mener grænsen er nået.
Anmeld